Zero Motorfietsen

Dus, eerst en vooral alles wat ik beschrijf is voor de SRF en SRS. Ik onvoldoende ervaring met de andere zero modellen om daar iets zinnigs over te zeggen.

Als je via de app en firmware update doet krijg je een scherm te zien met alle voorwaarden. Denk aan accu lading van zowel telefoon als motor. Maar bv ook dat contact niet mag op staan en laadkabel niet aangesloten.



Als je via dashboard op de motor een update doet dan krijg je die popup enkel wanneer geen laadkabel aangesloten is. Volgens ik mij herinner als je contact opzet om te gaan rijden. Dus daar ook dezelfde vereiste. Hetzij niet expliciet vermeld.
 
Ik rijd met een DS. Dus als ik het goed begrijp, laadkabel niet aansluiten en contact af laten staan? Hoe kan de app dan met de motor communiceren?
 
Wel ja deze info is dus niet voor de DS 🤣.

Contact mag overigens wel op staan maar de killswitch op of pekkel uit zodat je niet kunt rijden.
 
Firmware update via appZero DS uitgevoerd, motor niet aan netstroom gekoppeld en inderdaad 20 minuten.
De foutmelding die sinds vanmorgen op mijn display verscheen is na de update verdwenen.
 

Bijlagen

  • 9699989F-F614-474E-A167-FF388F8B6A78.png
    9699989F-F614-474E-A167-FF388F8B6A78.png
    1,8 KB · Weergaven: 9
Het CEL of check engine light? Dat verdwijnt ook na 4-5x contact aan en uit zetten maar daarmee is de oorzaak nog niet weg natuurlijk. Van zodra het zich weer voor doet komt het wel teug.
 
Bij mij hielp het veelvuldig aan/uitzetten van het contact niet. Op wat zou deze melding kunnen wijzen?
 
Vorige week ook maar eens elektrisch proef gereden en ik was meteen om. Vanaf dinsdag rijd ik op een occasion Zero S uit 2015 (model 2014). Ik ben heel benieuwd hoe de 'long runs' me gaan bevallen, maar voor woon-werk lijkt me dit echt fantastisch... Is het al dinsdag?
 
Dat gevoel ken ik. Was bij mij met de SRF 2 jaar terug ook het geval.

Plannen voor laadtank? Omdat je van long runs spreekt.
 
Nee, niet direct. Ik zal voornamelijk woon-werk gaan rijden, 35 km heen en 35 km terug over een heerlijk slingerende dijk. Maar toevallig heb ik volgende week een cursus waarvoor ik 95 km voornamelijk snelweg moet gaan rijden. Dat vind ik wel spannend zo zonder ervaring... Misschien dat dat nog maar even met 4 wielen moet dan...
 
95km snelweg moet wel lukken. En als het niet lukt reed je te snel 🤓

Ik ben meteen 110km snelweg traject beginnen doen na aankoop. Wel maar 1, max 2x per week. In de winter of als er echt geen file is soms wel spannend.
 
En dan hopen dat ze op de cursus locatie zo vriendelijk willen zijn me een stopcontact ter beschikking te stellen...
 
Ja dat zou ik wel ff afstemmen op voorhand. En vooral ook omdat het een 220V stekker is. Dat ligt bij ons waar moeilijker bij de klanten. Laadpalen daarentegen nooit een probleem.
 
Gefeliciteerd met de Zero !

Blijkbaar heb je jezelf goed ingelezen dus vertel ik niets nieuws als het gaat om snelheid, rijstijl, wind en temperatuur.
Waar het om gaat is dat je de range tot op zekere hoogte zelf in de hand hebt.

Het standaard snoer bij de Zero is dik, stug (want bedoeld voor 115V) en kort; een extra verlengsnoer maakt het helemaal zwaar en omvangrijk.
Wat ik je aanraad is zelf een lichter, dunner snoer bij je te houden, een C13-Schuco snoer van 5 of 10 meter. De lader trekt maar 1400 Watt dus de dunste kwaliteit is al dik genoeg.
 
Nou, de eerste kilometers zijn gemaakt en helaas ook de eerste keer gestrand al meegemaakt... Na 2 keer op en neer naar de cursus (95km) te zijn gegaan had ik er wel vertrouwen in, maar de derde keer (gisteren) heb ik het met wind en regen niet gehaald. Op 3 km van huis gestrand. Met nog 13% op de batterij-aflezing was het ineens 'op'. Vermogen viel eerst terug en binnen 100 m wou 'ie geen mm meer vooruit..
Ach ja, zo leer je weer. Gelukkig nu voorlopig weer gewoon woon-werk met 35 km over de dijk heen en weer :]

Oh ja, vraagje voor de kenners. Die Zero Motorcycles app uit de Android store gaat steeds terug naar het Imperiale meetsysteem, maar mijn hoofd werkt vooral metrisch. Kun je dat op een manier vastzetten?
En vraagje 2, diezelfde app meldt steeds dat er een firmware update is voor mijn motor. Is dat iets wat ik graag wil, of is het niet echt nodig?
 
Best de changelog op de zero website eens nalezen voor die firmware update, dan kun je voor jezelf beslissen of je die nieuwigheden wel of niet wilt (inclusief natuurlijk het risico van nieuwe bugs).

Bij nog 13% SOC geen vermogen meer? Dan is er iets mis met de calibratie van je motor. Best eens helemaal leeg rijden en volledig opladen (wat je nu gedaan hebt dus maar zeker volledig opladen nu). Bij mij nog nooit gestrand met nog percentage accu. Zelfs bij 0% kun je normaal nog een 20 tal kilometer rijden (als het echt moet, niet aan te raden natuurlijk).

Die app heb ik geen ervaring mee. Voor de nextgen app weet ik wel dat ondanks m'n metrische instelling ik nog altijd in de definitie van de rijmodi een maximum snelheid in mph moet ingeven. En dat is niet het enige wat buggy is aan die app... plus nog wat veiligheidsissues ook. Maar goed ze reageren bij Zero niet als ik die aankaart.
 
Ja, ik vond het ook nogal abrupt. Hopelijk helpt dit leegrijden en volledig opladen nu inderdaad. Morgen weer rijden, maar krijg 'm niet leeg morgen denk ik. Maar eens zien hoe het in de toekomst gaat.
Dank voor je reactie, het ligt dus niet aan mij dat ik de app op z'n minst wat gammel vind...
 
Ik heb zelf sinds kort een Zero DSR. ik vind alleen de knipperlichten echt niet mooi. Voor zo'n hyper modern en prijzig apparaat zijn ze wat goedkoop en ouderwets (gloeilamp?!?!).

Weet iemand welke knipperlichten is er voor in de plaats kan gebruiken? Ik had led knipperlichten besteld, maar die passen niet.

Ik hoor het graag!
 
Vorige week kwam ik na een ritje thuis met nog 18% batterij, dus toen ben ik maar eens rondjes om het huis gaan rijden om te kijken of ik weer maar tot 13% kom. Positief is dat ik nu tot 12% kwam, maar daarna was het weer drukken. Gelukkig was ik vlak bij huis.
De motor maar weer terug gebracht naar de dealer, die mogen 'm uitlezen en het oplossen. Nu heb ik nog garantie...
 
Vorige week kwam ik na een ritje thuis met nog 18% batterij, dus toen ben ik maar eens rondjes om het huis gaan rijden om te kijken of ik weer maar tot 13% kom. Positief is dat ik nu tot 12% kwam, maar daarna was het weer drukken. Gelukkig was ik vlak bij huis.
De motor maar weer terug gebracht naar de dealer, die mogen 'm uitlezen en het oplossen. Nu heb ik nog garantie...
Ik denk niet dat je een nieuw accupakket krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan