Zero Motorfietsen

Vandaag even een tijdje bij de dealer in Rotterdam staan praten.
Ik mocht ook een proefrit maken, maar ga nu toch nog niet kopen.
Voor 2022 verwacht ik een breekpunt door meer concurrentie. :P

Voor de liefhebber hebben ze ook al aardig wat Zero en Energica occasions.

PSX_20210724_113704.jpg
 
Welke zaak is dat?
Tot voor kort MotoPort, de nieuwe naam moest ik ff opzoeken. :)

Er staat meer dan op de site, zag een Energica EGO (links op de foto) en meer van Energica, en verschillende Zero's.

 
ah ok, wist niet dat dat geen motoport meer was
(en omdat ik elders vernomen had dat motoport wel zero's heeft maar geen energica's inruilt. Vandaar mijn vraag)
 
@Worldbeater wat verwacht je dan in 2022…? Komt er dan iets speciaals uit?
Als het goed is de Kymco RevoNEX.
Maar ik kan er nog weinig over vinden, wekelijks zoek ik er nieuwe informatie over.
De pandemie werkt wellicht tegen.
De fabriek zou dit jaar in Italië gebouwd worden, en de motor in 2022 op de markt komen.
Ik hoop op de eerste echte massaproductie en bijbehorende prijs van een grote fabrikant.
Een grote concurrent voor Zero en Energica.
Die zullen daar weer op moeten reageren.
Ineens kan de prijs -25%?
Maar de tijd zal het leren, dit is gewoon speculatie. ;)
 
Ik hou het ook redelijk bij maar wat er al is wordt hier niet geleverd. Chinese producten.
 
Precies dat. Veel start-ups en tromgeroffel. Damon, Lightning - om maar wat te noemen.
Maar in de winkel niks te vinden.
De Lightning werd ook genoemd door de verkoper gisteren. En de BMW scooter. Ik pareerde met de typenummers en begon over Brammo Empulse en de Kymco SuperNex.
En ook de prestaties van de Lightning in de praktijk.
Hij verbaasde zich over mijn kennis.
Dat was hij niet gewoon.
Ach ja.. internet fora zei ik. ;)
 
Hellup... mijn 2017 Zero DSR laadt niet meer op de standaard lader. Niets bijzonders gebeurd, geen foutcode in dashboard, er is spanning op het stopcontact, ik heb een ander snoer geprobeerd, helemaal niets. Is de lader met een zekering uitgerust? Zo ja, waar moet ik die zoeken?

Bij voorbaat dank voor meedenken.

DneprGuzzi
 
Plaatje gejat uit het onofficiële Zero Manual.
Rechts achter de licht oranje kabel zie je een metalen behuizing, bij mijn S zit in de achterzijde van die behuizing de bewuste zekering, met een bajonet.

EEE5C9C4-EDAE-41D0-80A9-F564B99FC1C9.jpeg
 
Bedankt, zal er naar op zoek gaan... waarschijnlijk morgen. las op Amerikaanse fora al wel dat het van de S/DS modellen een zwak punt kn zijn, de standaard lader. Duimen maar.

Ciao, DneprGuzzi
 
Jammer, zekering is nog goed... alle steekzekeringen van het boordcircuit ook. Zal morgen maar eens gaan bellen met een dealer. Electronica is niet mijn stiel.

Ciao, DneprGuzzi
 
Al iets meer bekend over de lader?

Bij mijn motor is de lader (ook) stuk geweest, kwam door vocht dat via het netsnoer de behuizing in liep. Later is dat gemodificeerd maar vreemd genoeg komt het probleem soms toch nog voor, ook bij nieuwere modellen.



Mijn Zero remt weer zoals het hoort.
Ik reed al een hele tijd met een lichtelijk trillend remhendel, dat werd niet echt erger maar het is natuurlijk niet zoals het hoort.
Vandaar de nieuwe schijf, de remblokken wilde ik tegelijk vervangen maar die blijken ineens € 90,- per set te kosten. Dat soort dingen moeten ze niet doen.
Even langs de schuurschijf en ze waren weer keurig vlak, kan nog jaren mee.
 
Al iets meer bekend over de lader?

Bij mijn motor is de lader (ook) stuk geweest, kwam door vocht dat via het netsnoer de behuizing in liep. Later is dat gemodificeerd maar vreemd genoeg komt het probleem soms toch nog voor, ook bij nieuwere modellen.



Mijn Zero remt weer zoals het hoort.
Ik reed al een hele tijd met een lichtelijk trillend remhendel, dat werd niet echt erger maar het is natuurlijk niet zoals het hoort.
Vandaar de nieuwe schijf, de remblokken wilde ik tegelijk vervangen maar die blijken ineens € 90,- per set te kosten. Dat soort dingen moeten ze niet doen.
Even langs de schuurschijf en ze waren weer keurig vlak, kan nog jaren mee.
90 euro is absurd, vooral al ze niet echt bijzonder goed vertragen. Mooi dat je het simpel zelf kon oplossen met een schuurschijf. (het moeten toch reguliere blokken zijn die ook voor andere merken gebruikt worden? (Is er geen cross reference)
 
Ik heb nagevraagd of er een alternatief was, blijkbaar was dat er niet. Ik heb zelf ook gezocht en ook niets kunnen vinden.
Leek mij ook dat er andere motoren moeten zijn met dezelfde klauwen.
Voorlopig heb ik ze ook nog niet (of eigenlijk niet meer) nodig dus niet erg.
Schijf vond ik ook al aan de dure kant, daar was ook geen alternatief voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan