Zero Motorfietsen

Is geen drama hoor, de motor wordt dan wel gebruikt voor woon/werk maar het is ook hobby en luxe.
Onderdelen regelen we wel, als het wat duurder is dan zij dat zo, hij rijdt verder juist spotgoedkoop.
 
Is geen drama hoor, de motor wordt dan wel gebruikt voor woon/werk maar het is ook hobby en luxe.
Onderdelen regelen we wel, als het wat duurder is dan zij dat zo, hij rijdt verder juist spotgoedkoop.
Ach een paar radiale remblokken van een Energica (Brembo) zijn ook niet voordelig,..en daar doe je ook geen goedkope aftermarket in als die er al zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ach een paar radiale remblokken van een Energica (Brembo) zijn ook niet voordelig,..en daar doe je ook geen goedkope aftermarket in als die er al zijn.
Ik heb drie jaar geleden prima gesinterde remblokken op AliExpress gekocht voor mijn S1000RR.
€15,00 totaal voor de complete set achterkant en 2x voorkant.
Vorig jaar vijf dagen mee op Zandvoort gereden waarvan de laatste drie in de snelste groep. :]

Voor de radiale klauwen van de HP2 Sport heb ik ze ook liggen.
En volgens mij zijn dat dezelfde als in de Brembo Stylema klauwen die ik pas gemonteerd heb op de RR. :)
 
Ik heb drie jaar geleden prima gesinterde remblokken op AliExpress gekocht voor mijn S1000RR.
€15,00 totaal voor de complete set achterkant en 2x voorkant.
Vorig jaar vijf dagen mee op Zandvoort gereden waarvan de laatste drie in de snelste groep. :]

Voor de radiale klauwen van de HP2 Sport heb ik ze ook liggen.
En volgens mij zijn dat dezelfde als in de Brembo Stylema klauwen die ik pas gemonteerd heb op de RR. :)
Je hebt me nu echt overgehaald om een Enegica te kopen,. kost allemaal een drol..
 
Als het dan toch een Zero moet zijn dan deze in het rood graag.
 

Bijlagen

  • deus-2048x1365.jpg
    deus-2048x1365.jpg
    249,5 KB · Weergaven: 35
Vorige week de Zero weer opgehaald in Amersfoort, lader is vervangen, de oude lader is terug naar Californië, alwaar besloten zal worden of er reden is voor een gedeeltelijke garantie restitutie... De nieuwe lader zou van een verbeterd type zijn. Mooi, voorlopig maar gewoon weer kilometers maken dan!

@ Hybride: zijn de remblokken alleen van de originele J.Juan te koop, of zijn er ook aftermarket aanbiedingen? Mijn voorrem ben ik zeer tevreden over, maar de achterrem doet erg weinig. Wat zachtere blokken zouden welkom zijn.

Ciao, DneprGuzzi
 
Mooi dat het is opgelost, hopelijk ben je blijvend van dat probleem af.

@ Hybride: zijn de remblokken alleen van de originele J.Juan te koop, of zijn er ook aftermarket aanbiedingen? Mijn voorrem ben ik zeer tevreden over, maar de achterrem doet erg weinig. Wat zachtere blokken zouden welkom zijn.
Er was blijkbaar geen vervangingsprodukt te vinden, alleen het origineel. Men zegt dat er nog niet genoeg vraag is om vervangingsdelen rendabel te maken, geen idee of dat echt zo is.

Zelf heb ik het wat die remmen aangaat eigenlijk net andersom, de achterrem doet het beter dan voor. Natuurlijk niet absoluut, maar wel naar wat je ervan verwacht. Fijn dat jij tevreden bent.
 
Hij heeft wel gelijk, lees eens in het techniekgedeelte wat er allemaal stuk kan gaan aan conventionele motoren. Daarvan zeggen we ook niet dat ze dus nog niet klaar zijn voor de openbare weg.

Iemand hier (weet niet meer wie) heeft dat ook gehad, de Hall sensor stuk. Die sensor registreert de hoek van de rotor en geeft die informatie door aan de regelaar zodat die weet wanneer ie wat moet doen.
Ik heb dat zelf gelukkig niet bij de hand gehad maar het afstellen van de hall sensor schijnt heel precies te komen, maar dat kan ook bangmakerij zijn.
Als je die motor er al uit hebt en je hebt anders geen opties meer, dan zou ik hem gewoon uit elkaar halen, je hebt immers niets te verliezen. Nieuwe motor er in kan altijd nog….
 
Hij kan ook weinig anders, daar in N-Z. In 6700 mijl geen dealer te bekennen.
En idd 'right to repair' is iets om je hard voor te maken. En niet alleen vanwege het ontbreken van een dealer.
 
Reistest door motorfreaks met de Zero SR/S (deel 1 van 2) met een mooie conclusie:

https://www.motorfreaks.nl/artikel/...g/toursport-ten-voeten-uit/41946/artikel.html
Leuk stukje, deze Zero ziet er (zonder koffers) niet verkeerd uit, volgens mij zitten hier ook serieuze remmen op. In de kleur rood zou ik er wel op willen rijden. De voorkant doet me zelfs een beetje denken aan een Duc 916 wat beslist geen nadeel is in mijn ogen , gewicht is ook absoluut ok. En als je zoals in dit stukje beschreven staat ,alleen maar aardige mensen tegenkomt hoeft het geen Honda te zijn. (you meet the nicest people on a Honda) Een redelijk betaalbaar alternatief, een AlrendoTS vond ik er wel stoer uitzien. Chinese 35Kw E _motorfiets
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan