Zero Motorfietsen

Bijna 15.000km afstand voor €350,- laadkosten... met de huidige benzineprijzen kom je bij een normaal verbruik van 1:18 al gauw op €1500,- aan brandstof. Wel minder lang rondhangen bij laadpalen, dat wel. Misschien moeten ze daar aantrekkelijke wachtruimtes bij bouwen...

Ciao, DneprGuzzi
 
misschien leer je vanzelf om wat slimmer om te gaan met je laad tijd en laad locatie .............even boodschapje doen tijdens het laden bijv .
even rust nemen na een fiks aantal kilometers lijkt me altijd verstandig ....

Maar net als een tankstation shop met koffie aan een statafel zou natuurlijk de beste optie zijn in plaats van de tochtige slechts overdekte kale ruimte
 
misschien leer je vanzelf om wat slimmer om te gaan met je laad tijd en laad locatie .............even boodschapje doen tijdens het laden bijv .
even rust nemen na een fiks aantal kilometers lijkt me altijd verstandig ....

Maar net als een tankstation shop met koffie aan een statafel zou natuurlijk de beste optie zijn in plaats van de tochtige slechts overdekte kale ruimte
Helaas is die shop, langs de autowegen, een alleenrecht van de brandstofmaatschappijen..
 
Bijna 15.000km afstand voor €350,- laadkosten... met de huidige benzineprijzen kom je bij een normaal verbruik van 1:18 al gauw op €1500,- aan brandstof. Wel minder lang rondhangen bij laadpalen, dat wel. Misschien moeten ze daar aantrekkelijke wachtruimtes bij bouwen...

Ciao, DneprGuzzi
Van het bespaarde geld kun je een student inhuren om rond te hangen bij de laadpaal. Dan kan die zijn gehuurde kamer weer betalen.
 
Bijna 15.000km afstand voor €350,- laadkosten... met de huidige benzineprijzen kom je bij een normaal verbruik van 1:18 al gauw op €1500,- aan brandstof. Wel minder lang rondhangen bij laadpalen, dat wel. Misschien moeten ze daar aantrekkelijke wachtruimtes bij bouwen...

Ciao, DneprGuzzi
Mijn auto doet 1:25 en de motor op zijn slechts 1:26. :)

Laden kan je vaak thuis of op je eindbestemming.
Een rit boven de actieradius komt buiten een vakantie minder vaak voor.
Gisteren dagje Amsterdam, mijn vriendin rijdt elektrisch.
De enige parkeerplek bij de eerste afspraak was een oplaadpunt.
Ook goed. :)

Maar als ze wat verder van huis gaat dan is er altijd wel een koffiehoekje in de buurt van een Fastned (de benzinepomp).
 
Heeft iemand ook adresjes voor mij, waar je een normale motor kan inruilen op een elektrische?
Zijn vaak specifieke dealers met alleen maar elektrische zie ik.
( was eerder ook al lastig bij merkendealers, die zaten ook niet te wachten op een ander merk fiets, als dat ze zelf voerden.)
En ik lees veel over besparing benzine/elektra, ik denk dat als je onderweg laden moet, je duurder uit bent, door de broodjes en vreterij wat je tijdens het wachten koopt, tenminste, mezelf kennende🥳
 
Er zijn meerdere Zero-dealers die niet alleen elektrisch doen. Mijn ZRX komt bijvoorbeeld uit Amersfoort, Hofland motoren. Die zijn tegenwoordig ook Zero-dealer en handelen in alles met 2 wielen en een motorblok boven de 50cc. :P
 
Heeft iemand ook adresjes voor mij, waar je een normale motor kan inruilen op een elektrische?
Zijn vaak specifieke dealers met alleen maar elektrische zie ik.
( was eerder ook al lastig bij merkendealers, die zaten ook niet te wachten op een ander merk fiets, als dat ze zelf voerden.)
En ik lees veel over besparing benzine/elektra, ik denk dat als je onderweg laden moet, je duurder uit bent, door de broodjes en vreterij wat je tijdens het wachten koopt, tenminste, mezelf kennende🥳

MotoPort heeft ook Zero motoren.
 
Hm, ik zie Energica niet bij de zoekopties van Motoport 🤔
Ik zag een EGO en iets van een Ribelle .
Kon ook proefrijden.
Zero heeft de overhand, daar stonden enkele maanden geleden in de showroom alle modellen van dat moment.
En ook eentje buiten, ready to race om een andere term te gebruiken. ;)

Voor de rest is het geen flitsende zaak, beetje het hoofd boven water houden krijg ik altijd het idee.
Roerige tijden daar al decennia.
Wel mooi is nu de doorloop naar de nieuwe kleding store.
En overal gratis koffie. Uitje waard dus. :+
 
Laatst bewerkt:
Oh wacht: "VOORMALIG Motoport R'dam".
Dan moet ik natuurlijk niet op de website van Motoport gaan koekeloeren :o:X|(

Is dat dan deze?
Ja, op de mobiel gebruik ik geen meerdere vensters om iets op te zoeken.
Vergeet de naam steeds.
Dit is wel eerder besproken hier een maand of vier geleden toen ik er was.
Geen dealerschap maar ze handelen in alles blijkbaar.
Er staan ook elektrische scooters en wat andere dingen om vooral geen eenheid uit te stralen ( :+ ).

PSX_20210724_113704.jpg

Links naast de scooter de EGO.
 

Voor € 13.880 heb je bij volgas met tegenwind op de snelweg een top van 115 km/u en een actieradius van 50 echte kilometers.
 
Maar een Zero schijnt heel lekker te rijden als je er aan bent gewend.
Ga je naar een meeting, ja jongens, ik kom een paar uur later want ik moet drie keer laden. En heb je dat artikel gelezen?

Bij zo slim mogelijk rijden in de eco-stand in vooral de stad en met veel remmen was de accu na 90 kilometer bij ons echt helemaal leeg. Opladen in het stopcontact duurde vervolgens ruim tien uur. Overigens kun je er ook een snellader bijkopen, dan ben aanzienlijk eerder klaar.
 
Ga je naar een meeting, ja jongens, ik kom een paar uur later want ik moet drie keer laden. En heb je dat artikel gelezen?

Bij zo slim mogelijk rijden in de eco-stand in vooral de stad en met veel remmen was de accu na 90 kilometer bij ons echt helemaal leeg. Opladen in het stopcontact duurde vervolgens ruim tien uur. Overigens kun je er ook een snellader bijkopen, dan ben aanzienlijk eerder klaar.
Volgens mij is dat een soort stadsmotor voor een beginnersrijbewijs. In de stad kun je wat langer met de kleine batterij doen. Maar dan zijn er veel goedkopere alternatieven voor rond de 5500 euro. Zero is een beetje erg duur ten opzichte van het geleverde. Een beetje net als Tesla, straks niet meer relevant en veel te duur. Wel mooi van het pionieren,.. dat heeft Zero toch maar geflikt. Zero is naar mijn mening vooral voor mensen die graag elektrisch willen rijden om de techniek en het heel leuk vinden om tabellen en apps bij te houden, beetje nerdy. ;)
:]
 
Trouwens, als je de verkoopcijfers ziet die genoemd worden dan weet je meteen waarom die krengen zo duur zijn. Dat kan natuurlijk niet uit voor de helft van de prijs net zulke lullige aantallen. Jammer dat er niet meer verkocht wordt. Zo worden die dingen 2e hands natuurlijk ook nooit betaalbaar. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan