Zero Motorfietsen

Ik ben eigenaar geweest van een SR uit 2017 (zelfde platform als de S en DSR) en kan je vertellen dat de DSR/X in geen elke opzich lijkt als de SR.
De DSR/X is niet perfect overigens maar niet te vergelijken.
 
Bekijk bijlage 1411178


Dit is het dashboard, de achterkant van de display.

De batterij zat niet alleen geseald, hij was ook aan beide zijden gepuntlast... Maar er zit een nieuwe CR2032 in.
De zeven indicatielampjes onder de display waarvan er twee stuk zijn, zijn geïntegreerd in het dashboard, ze zijn dus niet eenvoudig apart te vervangen. (Uiteinden zichtbaar aan de uiterste rechterkant van de print)

Verder is er weinig aan de print te zien. Ik kan er sowieso weinig anders aan doen dan de verbindingen nakijken en daar houdt het voor mij op.
Ik heb de zaak getest, gewoon de stekker er in en op contact. Alleen bij stevig aandrukken van de grote stekker gebeurt er iets, de onderste rij indicatoren geeft licht maar de display doet niets, niets veranderd dus.

Die grote stekker achter het balhoofd voelt niet goed, hij klikt niet, de lock wil er niet in. Die blijft verdacht.

Ik ga alsnog de dealer contacten.
Hoi Hybride, hoe heb je deze batterij verwisseld? heb je een andere met puntlasjes aan de print gesoldeerd, of de puntlasjes losgehaald en een andere erin gedaan? Ik heb namelijk het probleem dat de tijd het niet doet en dat de ODO niet meer verder optelt. Verder werkt wel alles. Ik kocht de motor namelijk met 18000km, in de logs bleek dit 22.000km te zijn, niet heel zorgwekkend, maar zeker niet netjes. Ik zou het graag oplossen, allereerst door dit batterijtje te vervangen. Alvast dank! Ik hoor graag hoe je dit gedaan hebt

PS: een jaar of 5 geleden heb ik wat posts gemaakt van mijn MT-07 die ik toendertijd had. Inmiddels heb ik een Zero SR, heerlijk zo stil suizen, geruisloos accelereren en voor noppes jezelf verplaatsen!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hybride, hoe heb je deze batterij verwisseld? heb je een andere met puntlasjes aan de print gesoldeerd, of de puntlasjes losgehaald en een andere erin gedaan? Ik heb namelijk het probleem dat de tijd het niet doet en dat de ODO niet meer verder optelt. Verder werkt wel alles. Ik kocht de motor namelijk met 18000km, in de logs bleek dit 22.000km te zijn, niet heel zorgwekkend, maar zeker niet netjes. Ik zou het graag oplossen, allereerst door dit batterijtje te vervangen. Alvast dank! Ik hoor graag hoe je dit gedaan hebt
Sorry voor de late reactie.
Ik moest even graven in het geheugen… Heb de batterij wel losgemaakt, hij zat inderdaad vast, leek wel gepuntlast. Maar met een nieuwe er in was het nog niet opgelost want ik meen dat de display zelf er ook mee ophield. Uiteindelijk heb ik de hele print vervangen en toen werkte alles weer.
 
Hallo ff voorstellen mijn naam is Frank ik ben 58 jaar oud en kom uit Sneek en ik heb een overjarige SR gekocht
komen nog wel wat Cyber aanpassingen op oa : meer vermogen,10% sterkere accu ,handvatverwarming en screen.
mvg Frank
 

Bijlagen

  • 01C8BC1F-28D7-4BBE-A000-F867CACE09DF.jpeg
    01C8BC1F-28D7-4BBE-A000-F867CACE09DF.jpeg
    59 KB · Weergaven: 35
  • 3D4007F4-8D50-45D8-9572-37D280EE07E1.jpeg
    3D4007F4-8D50-45D8-9572-37D280EE07E1.jpeg
    192,2 KB · Weergaven: 34
  • D082629D-9545-4787-8A4A-192F37380EE5.jpeg
    D082629D-9545-4787-8A4A-192F37380EE5.jpeg
    210,9 KB · Weergaven: 36
  • 0173EBD4-C6FF-4CEC-AAED-68B6C1297E02.jpeg
    0173EBD4-C6FF-4CEC-AAED-68B6C1297E02.jpeg
    152,1 KB · Weergaven: 33
Heb je de Specs gelezen? Het is een verbrandingsmotor op waterstof. Vandaar ook de uitlaat. Gevolg is dat de koffers nodig zijn om de gasflessen op te bergen en je een bereik van 3x nada hebt. Kawasaki heeft het niet begrepen.
 
Heb je de Specs gelezen? Het is een verbrandingsmotor op waterstof. Vandaar ook de uitlaat. Gevolg is dat de koffers nodig zijn om de gasflessen op te bergen en je een bereik van 3x nada hebt. Kawasaki heeft het niet begrepen.
Ik zie het vooral als een concept waar je zo weinig mogelijk geld in wil steken.
De cilinders zijn veilig, maar de dimensies van de koffer vul je er niet echt mee op.
Een veilige tank ontwikkelen op eventueel een andere plek is er niet bij.
Bestaande materialen.
De politiek tevreden houden. :?
Teaser voor wat meer komt. :?
 
Het is gewoon dom om het verlies van een verbrandingsmotor achter waterstof te zetten. Het had al slimmer geweest als ze er met een brandstofcel elektra van hadden gemaakt. Dan had de reikwijdte aanmerkelijk groter geweest. Maar ja, dan heb je niet dat "gevoel".
 
Ze gebruiken wat ze hebben liggen, passen het motorblok iets aan om op waterstof te draaien en dan hoeven ze alleen maar het opslagprobleem op te lossen…:X


Maar wat doet dit in het Zero topic?
 
Ik heb vandaag de Zero opgehaald en zelfs in eco stand best snel tot 80 km en straks als het weer wat beter
is de sport stand uittesten op de achtergrond mijn oude Tenere 700 rally.
 

Bijlagen

  • E9A232D5-1153-454D-BCFC-250EE7BAF43B.jpeg
    E9A232D5-1153-454D-BCFC-250EE7BAF43B.jpeg
    267,3 KB · Weergaven: 38
  • 662F7483-D5C0-4609-9B03-607F25B0EDB9.jpeg
    662F7483-D5C0-4609-9B03-607F25B0EDB9.jpeg
    254,8 KB · Weergaven: 37
  • 3DD6536F-FD4B-42C2-8836-58AB74C804E2.jpeg
    3DD6536F-FD4B-42C2-8836-58AB74C804E2.jpeg
    217,4 KB · Weergaven: 37
Heren Zero eigenaren.

Met mijn DS 2013 wordt zo veel mogelijk woon-werk gereden door mij en Madame. Van de week had zij hem een aantal keer mee. Gezien ze een kort stukje moet viel het eerst niet zo op. Maar soms laadde de DS simpelweg niet op. Als je dan een paar uur later opnieuw inplugde begon hij wel weer.

Denkend dat ze misschien de stekker niet goed had gestoken heb ik hem vanmiddag wel weer met volle accu mee genomen naar mijn werk (tot 23:00). Tot mijn grote verbazing krijg ik hem nu op het werk ook niet aan bet laden. Gezien mijn afstand groter is kom ik nu net wel/niet thuis.

Zie ik wat over het hoofd en/of heeft iemand van jullie ook deze ervaring?
 
Heren Zero eigenaren.

Met mijn DS 2013 wordt zo veel mogelijk woon-werk gereden door mij en Madame. Van de week had zij hem een aantal keer mee. Gezien ze een kort stukje moet viel het eerst niet zo op. Maar soms laadde de DS simpelweg niet op. Als je dan een paar uur later opnieuw inplugde begon hij wel weer.

Denkend dat ze misschien de stekker niet goed had gestoken heb ik hem vanmiddag wel weer met volle accu mee genomen naar mijn werk (tot 23:00). Tot mijn grote verbazing krijg ik hem nu op het werk ook niet aan bet laden. Gezien mijn afstand groter is kom ik nu net wel/niet thuis.

Zie ik wat over het hoofd en/of heeft iemand van jullie ook deze ervaring?
Vervelend probleem. Is je lader of software misschien niet helemaal goed?
 
Ik heb er ook geen, maar als warmte een probleem is - niet opladen direct na rijden - dan is het misschien een falende thermische beveiliging.
Soms is dat gewoon een bi-metaal.
Maar het kan zoveel zijn. -O-

Op een internationaal forum zal er meer ervaring zijn met de eerste generatie. :)
 
Dit vind ik een nadeel van elektrisch rijden, het is vaak lastiger om zelf problemen op te lossen.

Zelf heb ik dus een Zero, heb ook gehad dat ie niet wilde laden maar dat was niet soms, hij deed het toen gewoon helemaal niet want de lader was stuk. Zo’n ”intermittent fault” als jij hebt is het lastigst.
Wellicht dat je hier wat kunt vinden, informatie genoeg en er is een zoekfunctie:

Link werkt niet, kijk op Electricmotorcycleforum.com bij Zero 2013+

https://www.electricmotorcycleforum...D=1aaaffb2fe203f1a40b11b3af509e903&board=35.0
 
Terug
Bovenaan Onderaan