Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik rij al 40 jaar motor maar heb geen idee waar je het over hebt.Stil inderdaad, mijn Zero heeft een lange pauze gehad maar die is straks voorbij en hij staat nu te balanceren. Telkens zegt ie dat ie op 100% staat maar als ik het laden onderbreek blijkt dat toch niet zo te zijn. Hij heeft gewoon veel tijd nodig.
Binnenkort pak ik hem weer voor een plezierritje, hoop ik…
Ik ben gestopt met woon-werk op de motor, teveel agressie op de weg; dacht ik stop nu alles nog heel is.
Achteraf was dit de druppel: Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23
Wat je zegt ervaar ik ook, de trekkracht maakt het fijn rijden, eindeloze souplesse geeft veel meer lol dan brute kracht of een hoop herrie.
En ik weet ook dat anderen andere dingen willen, zelf vind ik de souplesse juist zo fijn. Ja sorry, ervaring.
Je krijgt er ook een andere rijstijl van, je bent meer bezig met energie verdelen en daardoor kijk je nóg verder vooruit en je wordt er ook steeds beter in. Dát geeft óók een extra dimensie aan het rijden.
Sectie 5.3.2.Ik rij al 40 jaar motor maar heb geen idee waar je het over hebt.
Ik bedoelde het volgende gedeelte...Sectie 5.3.2.
5. Bediening
www.victronenergy.com
Ja, helemaal uitlezen.Ik bedoelde het volgende gedeelte...
Beetje BMS_______BSA verhaal. Je wordt op den duur een betere batterij manager.Ik rij al 40 jaar motor maar heb geen idee waar je het over hebt.
Ik bedoelde (met niet snappen) het gedeelte over die souplesse, de energieverdeling en het nog verder vooruit kijken...Beetje BMS_______BSA verhaal. Je wordt op den duur een betere batterij manager.
Dat bedoel ik eigenlijk ook, je managed je batterij,..met energieverdeling en souplesse, net zoiets als dat iemand zegt het een "sport"te vinden om zo zuinig mogelijk te rijden,niets "sportiefs" aan.Ik bedoelde (met niet snappen) het gedeelte over die souplesse, de energieverdeling en het nog verder vooruit kijken...
Meer met appels dan met peren,...het is goed zo toch? Ik begrijp je punt maar mijn plezier ligt anders. Bij een EV auto in een urban omgeving snap ik je punt, bij een motorfiets veel minder.Marathonlopers, wielrenners en andere atleten moeten voor optimale prestaties hun energie ook verdelen.
Dat heeft natuurlijk ook niets met sport te maken.
Ik begreep het echt niet.Dat bedoel ik eigenlijk ook, je managed je batterij,..met energieverdeling en souplesse, net zoiets als dat iemand zegt het een "sport"te vinden om zo zuinig mogelijk te rijden,niets "sportiefs" aan.
Dat snap ik ook nog, het is allemaal een beetje veel.Ik begreep het echt niet.
Ja die nieuwe heeft gelukkig wel TC, (tractiecontrole) ik rijd met dit weer ook vooral plezierritten met mijn Zero SR uit 2014, maar man die bijt echt! Bij 80kmh kan je in de sportstand nog wielspin krijgen. Echt bizar. Rijdt wel echt super fijn, niet schakelen, geen vibraties en recuperatief remmen! Heel veel veilige kilometers gewenst, prachtige motor!Ik heb vandaag de Zero opgehaald en zelfs in eco stand best snel tot 80 km en straks als het weer wat beter
is de sport stand uittesten op de achtergrond mijn oude Tenere 700 rally.
Wat was je gewend voordat je die Zero ging rijden?Ja die nieuwe heeft gelukkig wel TC, (tractiecontrole) ik rijd met dit weer ook vooral plezierritten met mijn Zero SR uit 2014, maar man die bijt echt! Bij 80kmh kan je in de sportstand nog wielspin krijgen. Echt bizar. Rijdt wel echt super fijn, niet schakelen, geen vibraties en recuperatief remmen! Heel veel veilige kilometers gewenst, prachtige motor!
Dank voor de respons nog. Ik ben blij dat ik het nog niet heb geopend denk ik maar hahaha. Ik probeer nog te kijken of er op engelse fora nog wat te vinden is. Anders houd ik rekening met mogelijk vervangen van de teller.Sorry voor de late reactie.
Ik moest even graven in het geheugen… Heb de batterij wel losgemaakt, hij zat inderdaad vast, leek wel gepuntlast. Maar met een nieuwe er in was het nog niet opgelost want ik meen dat de display zelf er ook mee ophield. Uiteindelijk heb ik de hele print vervangen en toen werkte alles weer.
Ik heb een jaar of 3-4 een MT-07 gehad (veel snelweg kms mee gereden) en daarna een tijdje een Address 110, die laatste heeft vooral stilgestaan omdat ik vlak daarna een Stromer ST2 gekocht heb, die heeft eigenlijk 99% van mn woon-werk kms afgelegd. De elektrische motor gekocht omdat ik verder weg ging werken (in proeftijd gestopt, 65 enkel vond ik te veel tijd kosten). Maar de motor toch gehouden! Rijdt heerlijk, stil, geen uitstoot en geen MRB betalen haha! (Zero SR 11.4 2014)Wat was je gewend voordat je die Zero ging rijden?
Kwa afmetingen een beetje als een MT07 waar ik op gereden heb, vond je de Zero zoveel spectaculairder? Hij is inderdaad stil maar op slecht wegdek erg oncomfortabel en stoterig, mogelijk op asfalt geen probleem, in de stad op klinkers een crime (voor mij dan). Blij dat je er zo content mee bent en dat je de Zero behouden hebt.Ik heb een jaar of 3-4 een MT-07 gehad (veel snelweg kms mee gereden) en daarna een tijdje een Address 110, die laatste heeft vooral stilgestaan omdat ik vlak daarna een Stromer ST2 gekocht heb, die heeft eigenlijk 99% van mn woon-werk kms afgelegd. De elektrische motor gekocht omdat ik verder weg ging werken (in proeftijd gestopt, 65 enkel vond ik te veel tijd kosten). Maar de motor toch gehouden! Rijdt heerlijk, stil, geen uitstoot en geen MRB betalen haha! (Zero SR 11.4 2014)
De SR qua grootte en gewicht inderdaad als een MT-07 (en die voelde voor mij al aan als een ontzettende speelfiets), vergeleken met de XJ6 waar ik op gelest heb destijds.Kwa afmetingen een beetje als een MT07 waar ik op gereden heb, vond je de Zero zoveel spectaculairder? Hij is inderdaad stil maar op slecht wegdek erg oncomfortabel en stoterig, mogelijk op asfalt geen probleem, in de stad op klinkers een crime (voor mij dan). Blij dat je er zo content mee bent en dat je de Zero behouden hebt.
Noem het sportief. Ik houd het bij incompetentQua vering/comfort wel eens. De MT-07 was veel beter qua demping/vering, veel comfortabeler. De Zero SR wil veel te sportief zijn (stug, geeft veel te veel vibraties door imo).
Eigenlijk gewoon verschrikkelijk, viel bijna niet op te rijden op klinkers.Noem het sportief. Ik houd het bij incompetent
Op een of andere manier hebben de lui van voor en achter niet bij elkaar aan tafel gezeten en klopt er net niks van.
Hot pursuit heet dat toch?Eigenlijk gewoon verschrikkelijk, viel bijna niet op te rijden op klinkers.