Zero Motorfietsen

Eerste boete al binnen,viel mee😇.
 

Bijlagen

  • 7D59602D-DF3E-4A22-89DC-884502BD7654.jpeg
    7D59602D-DF3E-4A22-89DC-884502BD7654.jpeg
    151,9 KB · Weergaven: 43
Wel rustig dit forum ,heb nu bijna 700 km gereden en moet zeggen heb veel plezier in het rijden en vooral de trekkracht Is vet.
Ga trouwens wel anders rijden dan dat ik gewend ben meer op de motor afremmen voor de energie terugwinning en lekker in de nacht opladen voor weinig.
 

Bijlagen

  • 9587B71E-EF60-4999-ABB0-F7EDE1956EB5.jpeg
    9587B71E-EF60-4999-ABB0-F7EDE1956EB5.jpeg
    222,5 KB · Weergaven: 39
  • C5E88069-8EC7-4494-A166-9BF3772E8EEB.jpeg
    C5E88069-8EC7-4494-A166-9BF3772E8EEB.jpeg
    87,4 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Stil inderdaad, mijn Zero heeft een lange pauze gehad maar die is straks voorbij en hij staat nu te balanceren. Telkens zegt ie dat ie op 100% staat maar als ik het laden onderbreek blijkt dat toch niet zo te zijn. Hij heeft gewoon veel tijd nodig.

Binnenkort pak ik hem weer voor een plezierritje, hoop ik…

Ik ben gestopt met woon-werk op de motor, teveel agressie op de weg; dacht ik stop nu alles nog heel is.
Achteraf was dit de druppel: Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Wat je zegt ervaar ik ook, de trekkracht maakt het fijn rijden, eindeloze souplesse geeft veel meer lol dan brute kracht of een hoop herrie.
En ik weet ook dat anderen andere dingen willen, zelf vind ik de souplesse juist zo fijn. Ja sorry, ervaring.

Je krijgt er ook een andere rijstijl van, je bent meer bezig met energie verdelen en daardoor kijk je nóg verder vooruit en je wordt er ook steeds beter in. Dát geeft óók een extra dimensie aan het rijden.
 
Stil inderdaad, mijn Zero heeft een lange pauze gehad maar die is straks voorbij en hij staat nu te balanceren. Telkens zegt ie dat ie op 100% staat maar als ik het laden onderbreek blijkt dat toch niet zo te zijn. Hij heeft gewoon veel tijd nodig.

Binnenkort pak ik hem weer voor een plezierritje, hoop ik…

Ik ben gestopt met woon-werk op de motor, teveel agressie op de weg; dacht ik stop nu alles nog heel is.
Achteraf was dit de druppel: Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Wat je zegt ervaar ik ook, de trekkracht maakt het fijn rijden, eindeloze souplesse geeft veel meer lol dan brute kracht of een hoop herrie.
En ik weet ook dat anderen andere dingen willen, zelf vind ik de souplesse juist zo fijn. Ja sorry, ervaring.

Je krijgt er ook een andere rijstijl van, je bent meer bezig met energie verdelen en daardoor kijk je nóg verder vooruit en je wordt er ook steeds beter in. Dát geeft óók een extra dimensie aan het rijden.
Ik rij al 40 jaar motor maar heb geen idee waar je het over hebt.
 
Ik bedoelde (met niet snappen) het gedeelte over die souplesse, de energieverdeling en het nog verder vooruit kijken...
Dat bedoel ik eigenlijk ook, je managed je batterij,..met energieverdeling en souplesse, net zoiets als dat iemand zegt het een "sport"te vinden om zo zuinig mogelijk te rijden,niets "sportiefs" aan.
 
Marathonlopers, wielrenners en andere atleten moeten voor optimale prestaties hun energie ook verdelen.

Dat heeft natuurlijk ook niets met sport te maken.
Meer met appels dan met peren,...het is goed zo toch? Ik begrijp je punt maar mijn plezier ligt anders. Bij een EV auto in een urban omgeving snap ik je punt, bij een motorfiets veel minder.
 
Ik heb vandaag de Zero opgehaald en zelfs in eco stand best snel tot 80 km en straks als het weer wat beter
is de sport stand uittesten op de achtergrond mijn oude Tenere 700 rally.
Ja die nieuwe heeft gelukkig wel TC, (tractiecontrole) ik rijd met dit weer ook vooral plezierritten met mijn Zero SR uit 2014, maar man die bijt echt! Bij 80kmh kan je in de sportstand nog wielspin krijgen. Echt bizar. Rijdt wel echt super fijn, niet schakelen, geen vibraties en recuperatief remmen! Heel veel veilige kilometers gewenst, prachtige motor!
 
Ja die nieuwe heeft gelukkig wel TC, (tractiecontrole) ik rijd met dit weer ook vooral plezierritten met mijn Zero SR uit 2014, maar man die bijt echt! Bij 80kmh kan je in de sportstand nog wielspin krijgen. Echt bizar. Rijdt wel echt super fijn, niet schakelen, geen vibraties en recuperatief remmen! Heel veel veilige kilometers gewenst, prachtige motor!
Wat was je gewend voordat je die Zero ging rijden?
 
Sorry voor de late reactie.
Ik moest even graven in het geheugen… Heb de batterij wel losgemaakt, hij zat inderdaad vast, leek wel gepuntlast. Maar met een nieuwe er in was het nog niet opgelost want ik meen dat de display zelf er ook mee ophield. Uiteindelijk heb ik de hele print vervangen en toen werkte alles weer.
Dank voor de respons nog. Ik ben blij dat ik het nog niet heb geopend denk ik maar hahaha. Ik probeer nog te kijken of er op engelse fora nog wat te vinden is. Anders houd ik rekening met mogelijk vervangen van de teller.

Mijn onboard charger laadt hem ook niet verder meer dan 93% ook een beetje jammer... Die is ook stervende, jammer dat die laders zo duur zijn, verder echt een super fijne motor, dit is hem, onderstaande foto. Zelf heb ik de remblokken voor en achter vervangen. Ook heb ik zelf de banden verwisseld. Die waren helemaal op! Nu fijne michelins eronder :)

photo_6007891337472491522_y.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat was je gewend voordat je die Zero ging rijden?
Ik heb een jaar of 3-4 een MT-07 gehad (veel snelweg kms mee gereden) en daarna een tijdje een Address 110, die laatste heeft vooral stilgestaan omdat ik vlak daarna een Stromer ST2 gekocht heb, die heeft eigenlijk 99% van mn woon-werk kms afgelegd. De elektrische motor gekocht omdat ik verder weg ging werken (in proeftijd gestopt, 65 enkel vond ik te veel tijd kosten). Maar de motor toch gehouden! Rijdt heerlijk, stil, geen uitstoot en geen MRB betalen haha! (Zero SR 11.4 2014)
 
Ik heb een jaar of 3-4 een MT-07 gehad (veel snelweg kms mee gereden) en daarna een tijdje een Address 110, die laatste heeft vooral stilgestaan omdat ik vlak daarna een Stromer ST2 gekocht heb, die heeft eigenlijk 99% van mn woon-werk kms afgelegd. De elektrische motor gekocht omdat ik verder weg ging werken (in proeftijd gestopt, 65 enkel vond ik te veel tijd kosten). Maar de motor toch gehouden! Rijdt heerlijk, stil, geen uitstoot en geen MRB betalen haha! (Zero SR 11.4 2014)
Kwa afmetingen een beetje als een MT07 waar ik op gereden heb, vond je de Zero zoveel spectaculairder? Hij is inderdaad stil maar op slecht wegdek erg oncomfortabel en stoterig, mogelijk op asfalt geen probleem, in de stad op klinkers een crime (voor mij dan). Blij dat je er zo content mee bent en dat je de Zero behouden hebt.:]
:}
 
Kwa afmetingen een beetje als een MT07 waar ik op gereden heb, vond je de Zero zoveel spectaculairder? Hij is inderdaad stil maar op slecht wegdek erg oncomfortabel en stoterig, mogelijk op asfalt geen probleem, in de stad op klinkers een crime (voor mij dan). Blij dat je er zo content mee bent en dat je de Zero behouden hebt.:]
:}
De SR qua grootte en gewicht inderdaad als een MT-07 (en die voelde voor mij al aan als een ontzettende speelfiets), vergeleken met de XJ6 waar ik op gelest heb destijds.

Qua vering/comfort wel eens. De MT-07 was veel beter qua demping/vering, veel comfortabeler. De Zero SR wil veel te sportief zijn (stug, geeft veel te veel vibraties door imo). Maar ik rijd eigenlijk alleen maar over goed asfalt, dus dan nergens last van... Kinderkoppen/slecht straatwerk zijn er in mijn omgeving niet veel. (Nijmegen) En dan is dat 'twist 'n go' van een elektrische motorfiets echt geweldig! Ik vind het heerlijk om niet te hoeven schakelen, koppelen met wegrijden etc. Ook geen onderhoud, dus geen gezever met bougies, luchtfilters en (zelf) olie vervangen. Top!

De Zero is in tussensprints natuurlijk veel sneller, direct een berg koppel. Al was die MT-07 ook heel fijn natuurlijk, daar had ik zelf een Leovince underbody onder gemonteerd (heerlijk geluid). Maar toch, geef mij maar stilte! Ik werk veel met verbrandingsmotoren en ik vind dat geluid eigenlijk alleen maar irritant *O*
En ik vind het met een EV door de stad gewoon genieten, terwijl ik daar schakelend doorheen karren juist echt frustrerend vind, ik stap gewoon uitgerust af, terwijl ik anders echt met die bak begin te rammen, omdat ik me echt irriteer aan dat repetitief gehengst met dat pookje/koppeling.

Met de auto idem dito, alleen kan ik geen EV betalen. Buiten de files/druk verkeer rijden heb ik helemaal geen problemen met schakelen (fijn juist), maar dat kleine plezier kan voor mij het grote comfort, vlotheid van een EV niet overtreffen


Oh en wat ook echt heel tof is vind ik, zowat bij elke rit sta ik wel eens ergens bij een stoplicht dat er iemand tegen me begint te praten. Dan zeggen ze zo van; 'oh is die helemaal elektrisch? oh wat een vet ding joh! (geef eens gas:+)' en het brengt mensen toch vaak een lach op hun gezicht. Alleen het feit al dat je met mensen naast je kan praten zonder een brullend/gierend ding onder je te hebben (of moeten uitschakelen) vind ik echt fantastisch. Als je het mij vraagt kan de verbrandingsmotor niet snel genoeg het museum in :)

Vandaag zei een kerel dat ook (nb. met een Hummer H2) - van geef eens gas... (ik stond achter een BMW 4 serie) --> ik zei; Nee! Dan sta ik bij hem binnen 😂
 
Laatst bewerkt:
Qua vering/comfort wel eens. De MT-07 was veel beter qua demping/vering, veel comfortabeler. De Zero SR wil veel te sportief zijn (stug, geeft veel te veel vibraties door imo).
Noem het sportief. Ik houd het bij incompetent _O-
Op een of andere manier hebben de lui van voor en achter niet bij elkaar aan tafel gezeten en klopt er net niks van.
 
Noem het sportief. Ik houd het bij incompetent _O-
Op een of andere manier hebben de lui van voor en achter niet bij elkaar aan tafel gezeten en klopt er net niks van.
Eigenlijk gewoon verschrikkelijk, viel bijna niet op te rijden op klinkers. :]
 
Eigenlijk gewoon verschrikkelijk, viel bijna niet op te rijden op klinkers. :]
Hot pursuit heet dat toch?
Op haren en snaren op de maximum capaciteit van het voertuig en de veiligheid voor de burger rijden.
Stapvoets. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan