Zero S all-electric motor

cake228.jpg
 
sinds de kredietcrisis is elektrisch aan een opmars bezig.
Dit ding ziet er leuk uit, 60 mijl radius, 60 mijl per uur, klinkt goed.
helaas heeft de vectrix dezelfde specs en maakt het toch niet waar -O-
 
Laatst bewerkt:
De vectrix kan inderdaad tot 100 km (bij een gemiddelde snelheid van 40 km/u), op de snelweg lukt 100 km uiteraard niet, maar provinciaal haal je wel 70-80 km op een volle lading. De topsnelheid van 100 km/u haalt de Vectrix overigens met gemak, want die is namelijk elektronisch begrensd.
 
het grote nadeel tov benzine of diesel, is het vullen van de energievoorraad.
Tanken duurt hooguit 10 minuten. Opladen is meestal een paar uur.
 
nou ik moet zeggen dat het futuristische gezoem van een elektrische motor of auto ook zijn charme heeft. maar ik geniet natuurlijk meer van de klappen van mijn tweecilinder, maar elektro is zeker niet :r imho
 
Nee joh, het geluid, het gebrek aan trillingen, het gemis van oliewalmen bij schakelen O-)
:^ ja, hebben we na 100 jaar eindelijk dat amechtige knallen trillen en die rotherrie beteugeld willen ze schoon trillingsvrij en stil gaan rijden |(
net nu we een beetje trekkracht uit zo'n benzineblok krijgen komen ze met zo'n buzzer die harder optrekt |(
 
fietstrappers als stepjes? Btw waar zijn z'n handschoenen, is electrisch dan zoveel veiliger ??
Leuk design en concept, maar mis echt wel 'the sound' die de fun maakt of gaat Akra/Yoshi/Superpole etc. er straks een 'compensatie'pakketje -speakerset+mp3-speler met een mooie soundclip- voor leveren
 
fabrikanten moeten ophouden met sci fi styling voor hun electrische voertuigen! daar trek je mensen niet mee over de streep. Style ze als gewone motoren, dat werkt beter. Een vriend van me bouwt electrische lotus elises, en dat gaat top! veel beter dan die halve batmobile prototypes
 
fabrikanten moeten ophouden met sci fi styling voor hun electrische voertuigen! daar trek je mensen niet mee over de streep. Style ze als gewone motoren, dat werkt beter. Een vriend van me bouwt electrische lotus elises, en dat gaat top! veel beter dan die halve batmobile prototypes
ja, voor 130.000 euro, alleen overheidsbedrijven, wij dus allemaal, kopen die digen vanwege het imago |(
een omgebouwde benzineauto heeft allerlei rare ruimtes voor tank, motor, uitlaat en bedrading voor motormanagement. het accupakket komt in de kofferbak en de elektromotor zweeft in de lege motorruimte -O-
de enige zinnige manier is een speciale electrische auto maken, motoren in de naven, accu's in de bodem, motorruimte kan vervallen. traction control, abs en dat soort shit kan in de wielen, evenals de terugwinactie via de remwerking.

en inderdaad, dan lijkt het niet meer op een conventionele auto.

terug naar de motorfiets: waar wil je het grootste gewicht hebben? juist, net als BMW en Buel, zo centraal mogelijk, de motor in of vlakbij de achternaaf en de accu's tussen je voeten.

en inderdaad, dan lijkt hij op dit bovenstaande fietsje

het wachten is totdat de autofabrikanten het serieus oppakken, dan worden de accu's goedkoper en kan je echt snelle motorfietsen bouwen :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan