Zesde zintuig: luister je er naar? ervaringen?

Zesde zintuig?

  • Geloof erin, kan niet zonder

    Stemmen: 76 67,9%
  • Onzin

    Stemmen: 11 9,8%
  • Geen idee

    Stemmen: 4 3,6%
  • Ben hem aan het trainen

    Stemmen: 5 4,5%
  • Probeer meer te luisteren

    Stemmen: 12 10,7%
  • Anders (toelichting geven)

    Stemmen: 4 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Ik herken het wel. Heb het nog doorontwikkeld voor de gestreepte vrienden ;)
 
In een heel oud stoffig topic (bestaat god deel 2) is er ook al heel lang en breed over gediscussieerd.. Wat voor de een toeval is, is voor de ander een onverklaarbaar wondertje.
Ik ga er hier niet overnieuw over discussieren, maar ik heb wel de ervaring dat je inderdaad vooraf gewaarschuwd wordt als je er niet tussen hoort te zitten.

Toeval of 6e zintuig laat ik in het midden...
 


:? ..héééej, dat "visioen" heb ik ook meerdere malen op'n dag,...



8-)





3.gif
 
Ik heb een dobbelsteen als sleutelhanger. Ik kijk er nooit naar hoe ik de sleutel in het contact steek maar als de dobbelsteen met de 6 boven ligt betekend dat geluk.

Ligt de 1 boven dan zal ik idd rustiger gaan rijden.


Tja, bijgeloof. Ik weet het. Echter leef ik nog steeds en heb best rare dingen gedaan op de motor. O-)
Rare Vogel :+ _O- :W
 
Ik heb geen voorgevoel en daardoor gaat het soms bijna fout , maar dankzij m'n beschermengel gaat het dan toch net goed , en die beschermengel is er al sinds ik met rijlessen begon anders had ik de tiende les niet overleeft .
 
bij mij gaat dat altijd andersom: als ik denk nu moet ik wat rustiger gaan doen en dan ook rustiger doe komt er een auto achter een heg vandaan die me van m'n fiets rijd en dat soort dingen. maar als ik dus gewoon harder had gereden was ik er al 10 keer voorbij geweest...
 
Ik ga voor toeval/geluk oid, iig niets wat enigszins zweverig is.

Wanneer ik het idee heb (en dan maakt het niet uit hoe ik hierbij kom) om rustiger aan te doen dan doe ik dat ook. Meestal is het een serieuze afweging die meer te maken heeft met overzichtelijkheid en/of onbekendheid van de situatie.

Uiteraard speelt de gedachte 'dit zou een goede plaats voor een flitser zijn' ook mee in het achterhoofd :+
 
Ik kan het niet anders dan met de rest eens zijn, ook ik merk het wel. Soms meer soms minder. daarom zou ik er zoals eerder genoemd hier meer op moeten letten.

Een maandje of 3 geleden een aanrijding gehad met auto en voor die middag eigenlijk al zo veel tekenen gehad. En duif die heel lang voor mijn raam bleef vliegen(mijn beschermengel :) ) , en ook al de dagen ervoor dat ik mezelf er constant aan zat te herrineren dat ik niet "te makkelijk" moest gaan rijden.. En oja op de rit zelf nog denkend wat zie je dat type auto(tzelfde als waar ik in reed) toch vaak met deuken... :X Misschien was dat toch een ietwat verkeerde gedachte :X :P


Niet mijn schuld overigens. Een bus voor me remt erg laat bij het verlaten van een rotonde om iemand over te laten, ik daarachter ook alleen de meneer achter mij niet..

Niet alleen hierop van toepassing trouwens, die "Goede" gedachten heb vaker bijna ongelukken voorkomen. Zeker iets om naar te luisteren dus :}
 
klinkklare onzin dat 6e zintuigen gewauwel , is iets wat je zelf verzonnen heb heb . en wat vast in je schedel gebakken zit
en waar je dan je zelf achter kan verstoppen
 
6de zintuig of whatever:

soms heb je een voorgevoel, en doe je wat rustiger aan, en jawel daar is zo'n situatie die je dan net wel kan vermijden.

Ik vertrouw er dan ook volledig op. Soms laat het 6de zintuig me echter in de steek, gebeurd me zo'n eens in de 2 jaar, heb ik gemerkt . . ..

Voor smurfen en flitsapparatuur werkt het helaas niet, daarvoor moet ik op de andere 5 zintuigen vertrouwen ;(

Hoe kan ik dat ontwikkelen :?
 
Velen kennen hem wel het zesde zintuig...

Die beschermengel die zegt tegen je..nu niet hard rijden er dreigt gevaar.

Mijn gezond verstand zegt precies het zelfde. Dat hoeft een eventuele beschermengel mij niet in te fluisteren.

Ik hoop ook liever dat ik het zelf oppik dan dat ik moet gaan vertrouwen op een beschermengel. Dat zou voor mij een goede motivatie zijn om te stoppen met rijden...

Nu niet die straat in er is een controle...

Onbewuste aanwijzingen, frequente controles (kans dus groot), toeval.

Je kent het wel of niet..?

Je verward je verstand met een beschermengel. Soms pik je onbewust signalen op die op mogelijk onraad kunnen duiden. Daar is niets speciaals aan.

Dat toeval niet bestaat is een van de klassieke onderdelen van religie. Alles heeft een doel en reden, niets gebeurt zomaar. (ook al weten wij een reden niet, die is er toch). Dat soort flauwekul.

Anekdotes over 'dat is allemaal te toevallig' zeggen meer over de menselijke psyche dan over het toeval.

Op de motor en in het leven heb je alleen je eigen inzicht, je verstand en een vleugje intuitie (onderbewustzijn) en daarmee moet je het doen.

:]
 
klinkklare onzin dat 6e zintuigen gewauwel , is iets wat je zelf verzonnen heb heb . en wat vast in je schedel gebakken zit
en waar je dan je zelf achter kan verstoppen

Had je het maar, dat had je weer wat gescheeld maar goed bij mij werkt die ..ik moet er alleen wat meer naar luisteren.

Als jij nou ook eens luistert dan luisteren we samen.


Gesjellig toch ;)


Doen we je tv'tje ook ff aan dr bij ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan