Zesde zintuig: luister je er naar? ervaringen?

Zesde zintuig?

  • Geloof erin, kan niet zonder

    Stemmen: 76 67,9%
  • Onzin

    Stemmen: 11 9,8%
  • Geen idee

    Stemmen: 4 3,6%
  • Ben hem aan het trainen

    Stemmen: 5 4,5%
  • Probeer meer te luisteren

    Stemmen: 12 10,7%
  • Anders (toelichting geven)

    Stemmen: 4 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Mijn gezond verstand zegt precies het zelfde. Dat hoeft een eventuele beschermengel mij niet in te fluisteren.

Ik hoop ook liever dat ik het zelf oppik dan dat ik moet gaan vertrouwen op een beschermengel. Dat zou voor mij een goede motivatie zijn om te stoppen met rijden...Onbewuste aanwijzingen, frequente controles (kans dus groot), toeval.Je verward je verstand met een beschermengel. Soms pik je onbewust signalen op die op mogelijk onraad kunnen duiden. Daar is niets speciaals aan.

Dat toeval niet bestaat is een van de klassieke onderdelen van religie. Alles heeft een doel en reden, niets gebeurt zomaar. (ook al weten wij een reden niet, die is er toch). Dat soort flauwekul.

Anekdotes over 'dat is allemaal te toevallig' zeggen meer over de menselijke psyche dan over het toeval.

Op de motor en in het leven heb je alleen je eigen inzicht, je verstand en een vleugje intuitie (onderbewustzijn) en daarmee moet je het doen.

:]


We gaan het ff uitleggen:

linker hersenhelft
rechterhersenhelft
cortex
afhankelijk van je cortex neemt je onderbewuste veel op en dat houdt de meeste herinneringen het langst vast. Alles wat je kan onthouden in je onderbewuste gaat er nagenoeg niet meer uit
Maar hangt af van je cortex...daarvoor moet je stressvrij zijn.
je onderbewuste neemt echter constant allerlei zaken waar, die je niet bewust waarneemt en slaat het keurig op en veroorzaakt soms ook een dejavu gevoel.

Echter dat sommige zaken niet bewezen zijn wil niet zeggen dat ze er niet zijn. De logische wetenschap loopt constant achter en voordat iets bewezen is ben je 10 jaar verder.

Enen ander iets is aura...heeft een rare yomandachtige bijsmaak maar bestaat wel degelijk. Tis niks anders dan een energieveld om een levend wezen en dat hebben ze recentelijk bewezen met apparatuur. Ook ziekten en onregelmatigheden (fluctuaties in het energiveld) zijn waar te nemen met diezelfde apparatuur. En op zich is het ook wel logisch als iets weet van elektriciteit en chemie. In feite is elk voorwerp of wezen een vorm van energie.

Nu is er een andere discussie bezig namelijk een discussie afgeleid van de chaostheorie ...in hoe verre beinvloeden energievelden elkaar en in hoeverre is een mens daarvoor gevoelig. Tegelijkertijd doet me dat denken aan proeven waarbij mensen kaarten moesten raden die ze niet zagen en bij sommigen verbazing wekkende resultaten opleverde.

Voor mij staat niks vast. Alles in een hoek pleuren en je oogkleppen op is geen wetenschappelijke houding. Een echte onderzoeker neemt waar en probeert te analyseren en het wetenschappelijk te verklaren.

Zo zijn er wel meer zaken welke velen direct in een hoek gooien en weigeren er over na te denken. Lekker makkelijk en je hebt er toch geen fuck aan om over na te denken houding.

Als ik termen gebruik zoals beschermengel moet je dat niet al te letterlijk opvatten maar ruimer zien. Ik druk me graag simpel uit en "af en toe" banaal maar in werkelijkheid ben ik





nog erger ;)

Dat begrijpt zelfs de gemiddelde boluwvakker...toch?
8-)
 
We gaan het ff uitleggen:
<knip>
je onderbewuste neemt echter constant allerlei zaken waar, die je niet bewust waarneemt en slaat het keurig op en veroorzaakt soms ook een dejavu gevoel.

Dit is onjuist. Déjà Vu onstaat door een fout. Je herinnerd je niet daadwerkelijk iets wat al eerder heeft plaatsgevonden.

Echter dat sommige zaken niet bewezen zijn wil niet zeggen dat ze er niet zijn. De logische wetenschap loopt constant achter en voordat iets bewezen is ben je 10 jaar verder.

Ik kan beweren dat er onzichtbare paarse eenhoorns bestaan en als niemand ze ziet kan ik roepen: ja maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan.

Klopt, het is onmogelijk om aan te tonen dat iets niet bestaat, kijk maar naar dat gezever over god enzo. Het is echter zo dat je daarom moet bewijzen dat iets 'zo' is of 'bestaat' en als jij dat niet kunt dat we redelijkerwijze mogen aannemen dat er geen onzichtbare paarse eenhoorns bestaan.

De huidige wetenschappelijke inzichten en kennis is in directe strijd met waar jij en sommige andere mensen in dit topic suggereren.

Kijk gewoon goed uit je doppen op de motor en vertrouw niet op je 'beschermengel'.

Enen ander iets is aura...heeft een rare yomandachtige bijsmaak maar bestaat wel degelijk. Tis niks anders dan een energieveld om een levend wezen en dat hebben ze recentelijk bewezen met apparatuur. Ook ziekten en onregelmatigheden (fluctuaties in het energiveld) zijn waar te nemen met diezelfde apparatuur. En op zich is het ook wel logisch als iets weet van elektriciteit en chemie. In feite is elk voorwerp of wezen een vorm van energie.

Nu is er een andere discussie bezig namelijk een discussie afgeleid van de chaostheorie ...in hoe verre beinvloeden energievelden elkaar en in hoeverre is een mens daarvoor gevoelig. Tegelijkertijd doet me dat denken aan proeven waarbij mensen kaarten moesten raden die ze niet zagen en bij sommigen verbazing wekkende resultaten opleverde.

Sorry en no offence, maar dit is echt quasi-wetenschappelijk standaard-flauwekul. Lees eens verder op www.skepsis.nl of www.skepp.be

Voor mij staat niks vast. Alles in een hoek pleuren en je oogkleppen op is geen wetenschappelijke houding. Een echte onderzoeker neemt waar en probeert te analyseren en het wetenschappelijk te verklaren.

Je moet niet alles geloven wat op internet te vinden is of in de Telegraaf staat (bij wijze van spreken).
 
Dit is onjuist. Déjà Vu onstaat door een fout. Je herinnerd je niet daadwerkelijk iets wat al eerder heeft plaatsgevonden.Ik kan beweren dat er onzichtbare paarse eenhoorns bestaan en als niemand ze ziet kan ik roepen: ja maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan.

Klopt, het is onmogelijk om aan te tonen dat iets niet bestaat, kijk maar naar dat gezever over god enzo. Het is echter zo dat je daarom moet bewijzen dat iets 'zo' is of 'bestaat' en als jij dat niet kunt dat we redelijkerwijze mogen aannemen dat er geen onzichtbare paarse eenhoorns bestaan.

De huidige wetenschappelijke inzichten en kennis is in directe strijd met waar jij en sommige andere mensen in dit topic suggereren.

Kijk gewoon goed uit je doppen op de motor en vertrouw niet op je 'beschermengel'.Sorry en no offence, maar dit is echt quasi-wetenschappelijk standaard-flauwekul. Lees eens verder op www.skepsis.nl of www.skepp.beJe moet niet alles geloven wat op internet te vinden is of in de Telegraaf staat (bij wijze van spreken).


Ik proef nu een beetje ik heb gelijk jij niet en je spreekt jezelf nog tegen ook met je moet niet alles geloven wat er op internet staat _O- _O- _O-

Zo die was voor de dorst ..whos next 8-)
 
Je houding is daarbij ook niet echt open...

Beetje bokkerig in de wind...zeker een vtwin?


_O- En die beschermengel...bedoelde ik niet letterlijk.

Als ik nu 400 keer beschermengel plaatst hier sla je dan op tilt ofzo?

Persoonlijk kies ik voor goed uit mijn doppen kijken en mn "zesde" zintuig. Dat iemand zoiets niet heeft bewijst niets en als iemand wel zoiets heeft bewijst ook niets. En als iemand zegt dat die zesde zintuig anders opgebouwd wordt of ergens anders vandaan komt zegt het ook niets..

Het zegt alleen maar iets over dat we de wereld verschillend ervaren.

En dat mag. Echt schadelijk is het niet in dit geval.



Daarmee wil ik zeggen dat......
 
Laatst bewerkt:
Sorry en no offence, maar dit is echt quasi-wetenschappelijk standaard-flauwekul. Lees eens verder op www.skepsis.nl of www.skepp.be

Je moet niet alles geloven wat op internet te vinden is of in de Telegraaf staat (bij wijze van spreken).






die lijsten we in _O- _O- _O-
 
Ik nam jou startpost als basis maar reageerde niet specifiek alleen op jou btw. Volgens mij is het knap verkeerd gevallen dat ik jouw mening af doe als standaard-flauwekul. Sorry daar voor.

Deze knop ->
edit.gif
is erg handig.

Met quote en /quote + [] kun je quoten. Zoals dit:

En die beschermengel...bedoelde ik niet letterlijk.

No shit!

die lijsten we in

Wat jij inlijst moet jij weten. Iedere "bouwvakker" snapt mijn punt.

Het zegt alleen maar iets over dat we de wereld verschillend ervaren.

Achja, ik ben van het standpunt dat sommigen dingen zus zitten en andere dingen zo. En dat als mensen menen dat zus zo zit ze het dus gewoon verkeerd hebben. Maar dat wel wat ouderwets, geef ik toe, tegenwoordig heeft iedereen gelijk en is alles een mening.

Anyway, waar gaat dit over?

laat ik toch nog eens wat gaan :]
 
Laatst bewerkt:
Ik nam jou startpost als basis maar reageerde niet specifiek alleen op jou btw. Volgens mij is het knap verkeerd gevallen dat ik jouw mening af doe als standaard-flauwekul. Sorry daar voor.

Deze knop -> (Afbeelding) is erg handig.

Met quote en /quote + [] kun je quoten. Zoals dit:No shit!Wat jij inlijst moet jij weten. Iedere "bouwvakker" snapt mijn punt.Achja, ik ben van het standpunt dat sommigen dingen zus zitten en andere dingen zo. En dat als mensen menen dat zus zo zit ze het dus gewoon verkeerd hebben. Maar dat wel wat ouderwets, geef ik toe, tegenwoordig heeft iedereen gelijk en is alles een mening.

Anyway, waar gaat dit over?

laat ik toch nog eens wat gaan :]

8-) Ooooooooo moet je zo quoten?
 
Zie geen piercings dus die telt niet meneer beflapje ;)

vond ook meesterlijk dat ie zichzelf zo tegensprak, maar mijn zesde zintuig zegt me dat we het hier toch niet weer over piercings gaan hebben he ;)

trouwens zo'n beflapje vind ik maar een ranzig ding zeg, kan je net zo goed aan een kipfilé likken in een boterhamzakje ofzo :r :+

maar om terug te komen op het onderwerp, ik herken het gevoel heel erg goed.
ik rijd niet met van die grote spiegels en zie zo derhalve niet altijd wat er achter me rijd, heb nu al een paar keer zo'n gutts feeling gehad op het moment dat ik 'm ff lekker wil opentrekken. dan kijk ik voor de zekerheid toch maar even om, en tot mijn verbazing rijd er dan toevallig weer eens blauw blauw achter me. kan ik mezelf toch net weer ff redden. mischien heb ik ze onbewust wel ergens geregistreerd en doet m'n intuitie de rest.... weet ik veel. ben niet zo'n wetenschappelijke. maar intuitie en gevoel hebben we niet voor niets , is een diepgeworteld beschermingsmechanisme nog uit de tijd dat we de vrouwen aan d'r haar onze holen in sleepten. kan geen kwaad om daar eens naar te luisteren.
het is leuk dat we geëvolueert zijn tot fantastische denkers, maar al dat denken is in een aantal situaties tevens onze grootste beperking. :) :W
 
vond ook meesterlijk dat ie zichzelf zo tegensprak, maar mijn zesde zintuig zegt me dat we het hier toch niet weer over piercings gaan hebben he ;)

trouwens zo'n beflapje vind ik maar een ranzig ding zeg, kan je net zo goed aan een kipfilé likken in een boterhamzakje ofzo :r :+

maar om terug te komen op het onderwerp, ik herken het gevoel heel erg goed.
ik rijd niet met van die grote spiegels en zie zo derhalve niet altijd wat er achter me rijd, heb nu al een paar keer zo'n gutts feeling gehad op het moment dat ik 'm ff lekker wil opentrekken. dan kijk ik voor de zekerheid toch maar even om, en tot mijn verbazing rijd er dan toevallig weer eens blauw blauw achter me. kan ik mezelf toch net weer ff redden. mischien heb ik ze onbewust wel ergens geregistreerd en doet m'n intuitie de rest.... weet ik veel. ben niet zo'n wetenschappelijke. maar intuitie en gevoel hebben we niet voor niets , is een diepgeworteld beschermingsmechanisme nog uit de tijd dat we de vrouwen aan d'r haar onze holen in sleepten. kan geen kwaad om daar eens naar te luisteren.
het is leuk dat we geëvolueert zijn tot fantastische denkers, maar al dat denken is in een aantal situaties tevens onze grootste beperking. :) :W


Helemaal mee eens ;)

Als je wat meer de tijd neemt en het toelaat..gebeurt het steeds vaker. Wordt scherper zeg maar..is mijn ervaring. En dan heb ik het niet over dat beflapje ;)
 
ik raadpleeg hem alleen VOOR dat ik ga rijden,want stel je voor : je rijdt
je hebt hem nodig,,,,,,,,,,,hard nodig,en z'n spreekuur is over,,,wat dan?? :?
 
Ik geloof trouwens in niets van niet te verklaren is. Ben nogal nuchter. God, zesde zintuigen, aliens, bijgeloof, etc geloof ik niet in. Soms heb je wel een voorgevoel en als dat waar blijkt te zijn is dat in mijn ogen gewoon toeval.
Is wel erg kort door de bocht en zelfovertrokken. Ik ben niet gelovig, maar ik ben ervan overtuigd dat wij niet de enige wezens in het heelal zijn. Er zijn zoveel planeten waar wij nog niets vanaf weten. Weinig kans dat er op geen enkel leven te bekennen is. Geloof alleen idd niet zo in de verhalen dat zij ons op komen zoeken voor onderzoekjes e.d.

klinkklare onzin dat 6e zintuigen gewauwel , is iets wat je zelf verzonnen heb heb . en wat vast in je schedel gebakken zit
en waar je dan je zelf achter kan verstoppen
Hier heb je op zich wel gelijk in. Een mens gebruikt maar een paar procent van zijn hersenen. Ik ben er zeer zeker van overtuigd dat de meeste dingen vanuit de persoon zelf komen (onderbewustzijn), alleen dat de hedendaagse mens dit niet in wilt zien.

Een heel simpel voorbeeld is slapen. Op dat moment ben je dusdanig rustig dat je onderbewuste zijn gang kan gaan. Iemand die regelmatig met (in eerste instantie) onoplosbare problemen zit zal dit vast wel kennen:
Midden in de nacht wordt je wakker: "Eureka! (of een ander woord :9 ), ik heb de oplossing!".
Dit komt dus vanuit jezelf en kan over een probleem gaan waar je al weken tegenaan hikt.
Hetzelfde geldt in mijn ogen voor het 6e zintuig. Je onderbewustzijn. Wat dat betreft geloof ik ook niet in een god, ik geloof in mezelf, en weet dat als je je zinnen ergens op zet dat je (bijna) alles kan. (vliegen is me trouwens nog niet gelukt :9 ).

Toch nog een paar voorbeelden om het topic te spekken:


Gisteren: wilde een auto in gaan halen met een bocht na een meter of 400. 80km/u weg, dus normaal gesproken binnen 2 seconden voorbij die auto (die reed 80).
Op het moment dat ik in wilde gaan halen besluit ik om het toch maar niet te doen voor die bocht.
Een seconde of wat later komt er een tegemoetrijdende motorrijder met 150+ aanrijden.
Waarschijnlijk was het een frontale botsing geworden als ik m ingehaald zou hebben.

Altijd, maar dan ook echt altijd als ik politie tegen kom wanneer ik een sportieve bui heb ben ik de hele weg al veel te hard aan het rijden, maar net op dat moment moest ik afremmen voor een bocht of obstakel (lees koekblik) waardoor ik op de normale snelheid reed.
Politie ziet dus niets verkeerds en laat mij vrolijk doorrijden.
Dit gebeurd met de fiets en met het koekblik.

Mijn vriendin gaat hier zelfs nog veel verder mee, die heeft een keer een ongeluk met de auto gehad (vrachtwagen reed door rood in de zijkant naar binnen).
Gelukkig niets ernstigs aan de hand.
Ze reed toen net van huis weg. Voordat ze wegging hoorde ze een paar keer haar naam roepen van bovenaan de trap.
Ze was samen met haar moeder thuis en die zat ook beneden en hoorde dit dus niet.
Beide zijn zij vrij veel bezig met dit soort dingen dus mijn vriendin vertelde dit meteen aan haar moeder. Die zei op haar beurt weer dat ze gewaarschuwd wordt.
Een klein half uurtje later kreeg ze dus dat ongeluk.

Nou is bovenstaand verhaal niet een op zichzelfstaande (3x woordwaarde) gebeurtenis, aangezien het op zo'n manier al vaker voor is gekomen.
Tegenwoordig doet ze haar best om er beter naar te luisteren, maar vaak zijn dit soort waarschuwingen zo vaag dat je er weinig wijs van wordt tot het zover is.
Gelukkig zijn die waarschuwingen niet allemaal voor zo'n drastische gebeurtenis...

Vind trouwens Final Destination wel een goede film voor dit onderwerp ;)
 
Laatst bewerkt:
mmmm zal een rare vraag wezen maar verstaan/betekent een 6de zintuig?? :? :?

Als je toch achter een auto rijdt met een onoverzichtelijke bocht en je besluit niet in te halen dan is dat toch een verstandig besluit??? :? :?

En als je wel inhaalt dat je dan niet goed bij je hoofd bent :N :N

of denk ik te simpel :Z
 
Die bocht was dusdanig overzichtelijk en ver verwijderd dat als er een auto / motor uit kwam met normale snelheid, dat ik op het moment dat ik die tegenligger zou zien, er nog makkelijk voorlangs had kunnen gaan om mijn voorligger in te halen.
Dus m.a.w., in 99,99% van de gevallen kun je dit ook gewoon veilig doen aangezien de meeste mensen niet zo erg veel te hard rijden. In dit geval was het dus idd "verstandiger" om het niet te doen.

btw, beetje smiley gek? :9
 
Laatst bewerkt:
Hanbgt er vanaf of je eerst een soort waarschuwing krijg...en een rare kriebel zeg maar...kan het niet uitleggen.
 
Hanbgt er vanaf of je eerst een soort waarschuwing krijg...en een rare kriebel zeg maar...kan het niet uitleggen.
Dat bedoel ik (vergeten erbij te zetten zie ik al :9 ), Ik kreeg in een keer de gedachte van een soort ghostrider door mijn hoofd, dus m.a.w. een motorrijder die veel en veel te hard rijdt. Kan het ook niet beter omschrijven....
 
de 5 zintuigen zijn bij mijn samen het 6de zintuig
soms moeilijk om mee te leven omdat je overal gevaar
ziet.
maar ik noem het dan ook het overlevings zintuig.
en de mensen waar ik aan zag dat die het (overlevings zintuig)
niet hadden, die leven dan ook niet meer.
dmv brommers motors drugs sterkedrank werk ec.
(met sterkedrank werkte mijn 6de zintuig niet)
 
Is wel erg kort door de bocht en zelfovertrokken. Ik ben niet gelovig, maar ik ben ervan overtuigd dat wij niet de enige wezens in het heelal zijn. Er zijn zoveel planeten waar wij nog niets vanaf weten. Weinig kans dat er op geen enkel leven te bekennen is. Geloof alleen idd niet zo in de verhalen dat zij ons op komen zoeken voor onderzoekjes e.d.

Ik geloof dat nou eenmaal niet, waarom is dat dan kort door de bocht en zelfovertrokken :?
 
Ik geloof dat nou eenmaal niet, waarom is dat dan kort door de bocht en zelfovertrokken :?
Dat wij mensen superieur zouden zijn en op dat kleine stukje aarde (t.o.v. de grootte van het heelal) de enige levende wezens zouden zijn. Of je gelooft dat ze hier rondlopen of niet is je eigen keus (ik geloof dat niet), maar dat ze helemaal niet bestaan terwijl wij pas zo'n klein stuk van het heelal verkend hebben vind ik erg kort door de bocht.
Dat is hetzelfde als:
Ik zie geen zuurstof deeltjes in de lucht zitten, dus ze bestaan niet. (ook al is dit inmiddels WEL wetenschappelijk bewezen).
honderden jaren geleden was de mens ook overtuigd dat de aarde plat zou zijn. Zolang er dus nog geen "wetenschappelijk" bewijs is is het niet waar?
Of is die aarde in de loop der jaren rond geworden? :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan