Zesde zintuig: luister je er naar? ervaringen?

Zesde zintuig?

  • Geloof erin, kan niet zonder

    Stemmen: 76 67,9%
  • Onzin

    Stemmen: 11 9,8%
  • Geen idee

    Stemmen: 4 3,6%
  • Ben hem aan het trainen

    Stemmen: 5 4,5%
  • Probeer meer te luisteren

    Stemmen: 12 10,7%
  • Anders (toelichting geven)

    Stemmen: 4 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    112
We gaan het ff uitleggen:

linker hersenhelft
rechterhersenhelft
cortex
afhankelijk van je cortex neemt je onderbewuste veel op en dat houdt de meeste herinneringen het langst vast. Alles wat je kan onthouden in je onderbewuste gaat er nagenoeg niet meer uit
Maar hangt af van je cortex...daarvoor moet je stressvrij zijn.
je onderbewuste neemt echter constant allerlei zaken waar, die je niet bewust waarneemt en slaat het keurig op en veroorzaakt soms ook een dejavu gevoel.

Echter dat sommige zaken niet bewezen zijn wil niet zeggen dat ze er niet zijn. De logische wetenschap loopt constant achter en voordat iets bewezen is ben je 10 jaar verder.

Enen ander iets is aura...heeft een rare yomandachtige bijsmaak maar bestaat wel degelijk. Tis niks anders dan een energieveld om een levend wezen en dat hebben ze recentelijk bewezen met apparatuur. Ook ziekten en onregelmatigheden (fluctuaties in het energiveld) zijn waar te nemen met diezelfde apparatuur. En op zich is het ook wel logisch als iets weet van elektriciteit en chemie. In feite is elk voorwerp of wezen een vorm van energie.

Nu is er een andere discussie bezig namelijk een discussie afgeleid van de chaostheorie ...in hoe verre beinvloeden energievelden elkaar en in hoeverre is een mens daarvoor gevoelig. Tegelijkertijd doet me dat denken aan proeven waarbij mensen kaarten moesten raden die ze niet zagen en bij sommigen verbazing wekkende resultaten opleverde.

Voor mij staat niks vast. Alles in een hoek pleuren en je oogkleppen op is geen wetenschappelijke houding. Een echte onderzoeker neemt waar en probeert te analyseren en het wetenschappelijk te verklaren.

Zo zijn er wel meer zaken welke velen direct in een hoek gooien en weigeren er over na te denken. Lekker makkelijk en je hebt er toch geen fuck aan om over na te denken houding.

Als ik termen gebruik zoals beschermengel moet je dat niet al te letterlijk opvatten maar ruimer zien. Ik druk me graag simpel uit en "af en toe" banaal maar in werkelijkheid ben ik





nog erger ;)

Dat begrijpt zelfs de gemiddelde boluwvakker...toch?
8-)

There we go again..

bespaar je de moeite van het uitleggen. Je hebt het of je hebt het niet..
 
Hanbgt er vanaf of je eerst een soort waarschuwing krijg...en een rare kriebel zeg maar...kan het niet uitleggen.

Die rare kriebel wordt !naar mijn inziens! door niks anders getriggerd als dat je een keer zo'n ervaring heb gehad van: oei! dat ging maar net goed, deze wordt dan door je onderbewust zijn weer even naar boven geschopt en tadaa daar is je kriebeltje. Die eerdere ervaring hoeft in geen opzicht te lijken op de huidige situatie, en waarschijnlijk ben je hem "zelf" allang vergeten. Maar je onderbewust zijn niet. En het hoeft dan ook geen ervaring te zijn van nog net een spiegeltje aantikken met 200+ ofzo, kan ook veel minder extreem zijn... maar als het je al vaker heb geholpen gebruik um gewoon, better to be safe than sorry. :Y

overigens je aura verhaal is !eveneens naar mijn inziens! wel onzin, zelf een lepel heeft een aura. Deze is te beinvloeden door temperatuur luchtvochtigheid en nog 1000 dingen. En ja hij is met machines te meten, overigens reageren die machines op niks anders als de electrostatische stuf in dingen, en die is dus beinvloedbaar.
 
Die rare kriebel wordt !naar mijn inziens! door niks anders getriggerd als dat je een keer zo'n ervaring heb gehad van: oei! dat ging maar net goed, deze wordt dan door je onderbewust zijn weer even naar boven geschopt en tadaa daar is je kriebeltje. Die eerdere ervaring hoeft in geen opzicht te lijken op de huidige situatie, en waarschijnlijk ben je hem "zelf" allang vergeten. Maar je onderbewust zijn niet. En het hoeft dan ook geen ervaring te zijn van nog net een spiegeltje aantikken met 200+ ofzo, kan ook veel minder extreem zijn... maar als het je al vaker heb geholpen gebruik um gewoon, better to be safe than sorry. :Y

volgens mij is dat deja vu.
wat mr H bedoelt is volgens mij iets anders.
meer in de trent van dat we meer waarnemen als waar we ons bewust van zijn. onbewuste waarnemingen dus. een mens registreert meer als dat hij denkt, alleen filter je daar alleen datgene uit wat op dat moment belangrijk voor je is.
soms krijg je dan zo'n voorgevoel, niks anders als signalen die we niet gelijk weten te interpreteren. maar dat je een signaal krijgt is wel duidelijk...vaak is het dan verstandig om je zelf even in acht te nemen.

je kent vast wel zo'n situatie waar je iemand van achter besluipt om hem te laten schrikken bv.... waarom draaien die personen zich altijd net om vlak voordat je bij ze bent? gewoon een soort intuitie, als je het zo'n persoon vraagt zal ie ongetwijfeld zeggen: ik voelde iets. :)
 
Dat wij mensen superieur zouden zijn en op dat kleine stukje aarde (t.o.v. de grootte van het heelal) de enige levende wezens zouden zijn.

Alhoewel het niet onmogelijk is, is er geen enkele aanwijzing dat er 'ergens in het heelal' nog andere 'levensvormen' zijn.

Of je gelooft dat ze hier rondlopen of niet is je eigen keus (ik geloof dat niet), maar dat ze helemaal niet bestaan terwijl wij pas zo'n klein stuk van het heelal verkend hebben vind ik erg kort door de bocht.

Zolang je ze niet hebt gevonden gaan we er vanuit dat ze niet bestaan. Ze zouden wel kunnen bestaan, maar er is geen enkele reden (lees bewijs) om op zijn minst aannemelijk te maken dat ze er zijn.

Zou je dat niet doen, dan zou ik kunnen beweren dat onzichtbare paarse eenhoorns bestaan. Wie zegt dat dat onmogelijk is?

Dat is hetzelfde als:
Ik zie geen zuurstof deeltjes in de lucht zitten, dus ze bestaan niet. (ook al is dit inmiddels WEL wetenschappelijk bewezen).

Wat is je punt?!

honderden jaren geleden was de mens ook overtuigd dat de aarde plat zou zijn. Zolang er dus nog geen "wetenschappelijk" bewijs is is het niet waar?
Of is die aarde in de loop der jaren rond geworden? :9

Helaas een klassieke drogredenering. Vroeger geloofden ze nog in flogiston. Dat bleek onzin. Nu gelowen we in atomen en natuurkunde. Zal dat ook onzin blijken?

Het feit dat in het verleden mensen wel eens verkeerde theorieen bedachtten over de wereld heeft niets te maken met de validiteit van de huidige theorien. De validiteit van een theorie stoelt op andere zaken, zoals falsificeerbaarheid, voorspellend vermogen, overeenkomsten met bekende gegevens, etc.

Ik zie dat mensen bij "6e zintuigen" meteen hogere machten, krachten en energieen tevoorschijn toveren. Daar is geen enkele reden toe. Als iets van tafel valt ga ik toch ook niet meteen bedenken dat de kabouters dat gedaan hebben?

Dat je in een onoverzichtelijke bocht wat mafs voelt en niet inhaald is niet gek. Zou ik ook hebben, de kans is groot dat er net wat aankomt en zie dat maar eens 'op te vangen'.

Oh wat die aurameuk betreft: http://www.skepsis.nl/aura.html
 
volgens mij is dat deja vu.
nee ik bedoel geen deja vu hoor, maar ik snap wat je verder bedoeld dat we veel dingen waarnemen maar weinig ervan echt (bewust) registreren, maar ik geloof er niet in dat je al iets kan registreren wat nog niet gebeurt of gedaan is. Je kunt dus niet door de (onoverzichtelijke) bocht (of iets dergelijks) heen kijken,k ook niet onbewust.
En als iemand zich net omdraait voor ie schrikt is dus waarschijnlijk dat ze iets hoorden of zagen maar wel onbewust en het niet bewust registreden, maar je onderbewust zijn herkend die signalen uit een eerder stadium (waar je al wel eens bent geschrokken omdat je de singalen nog niet herkende) en zal je dus op tijd waarschuwen...of niet en dan schrik je :o ....maar de volgende keer dan.... :Y
 
Ik geloof er wel in.
Voorbeeldje, bizar maar wel echt meegemaakt:

Vriendin van me tweelingbroer zwanger, loopt al tegen de 9 maanden.
Zaterdagnacht (nee niet gezopen) maar niet de slaap kunnen vatten, onrustig, woelen en pas om 5 uur 's nachts in slaap komen.
Dag erop belt me broer op dat die kleine van 'm is geboren en dat ie de hele nacht in de weer is geweest en behoorlijk heeft gestresst (de pappa's onder ons kennen het wss wel).

Toeval? Denk 't niet.
 
Ik geloof er wel in.
Voorbeeldje, bizar maar wel echt meegemaakt:

Vriendin van me tweelingbroer zwanger, loopt al tegen de 9 maanden.
Zaterdagnacht (nee niet gezopen) maar niet de slaap kunnen vatten, onrustig, woelen en pas om 5 uur 's nachts in slaap komen.
Dag erop belt me broer op dat die kleine van 'm is geboren en dat ie de hele nacht in de weer is geweest en behoorlijk heeft gestresst (de pappa's onder ons kennen het wss wel).

Toeval? Denk 't niet.
das telepatie, das raar...... :X







:+ ;) en gefeliciteerd met de kleine *O*
 
Wees blij met je 6e zintuig :}
Wat het is, hoe het komt, waar het vandaan komt, doe's n't matter O-)

Het geeft je op het juiste moment de impuls om de juiste beslissingen te nemen.
En daar gaat t'toch allemaal om! :}

Thats why were still alive
*O*
 
Ik geloof er wel in.
Voorbeeldje, bizar maar wel echt meegemaakt:

Vriendin van me tweelingbroer zwanger, loopt al tegen de 9 maanden.
Zaterdagnacht (nee niet gezopen) maar niet de slaap kunnen vatten, onrustig, woelen en pas om 5 uur 's nachts in slaap komen.
Dag erop belt me broer op dat die kleine van 'm is geboren en dat ie de hele nacht in de weer is geweest en behoorlijk heeft gestresst (de pappa's onder ons kennen het wss wel).

Toeval? Denk 't niet.

Dacht 't wel.

Er is op basis van deze informatie geen enkele reden om aan te nemen dat je iets van 'telepathisch' contact zou heben gehad met tweelingbroer.

Tegen de 9 maanden = grote kans dat kind geboren wordt. Zoiets als de slaap niet kunnen vatten is ook niet ongewoon en kan ook af en toe voorkomen. Ook al heb je het nooit en dan 'opeens' wel. Het kan wel zijn dat je juist ligt te woelen omdat je toch wat ongerust bent over de zwangerschap/geboorte, etc. etc. Legio verklaringen genoeg.

Als het met je tweelingbroer lukt om in een proef, waarbij jullie beiden in gesloten ruimten zitten, om een afbeelding die jij ziet 'over te seinen' naar je broer zodat hij die natekent ofzo', ja dan wordt het spannender. Dat soort proeven zijn trouwens al ontelbare keren gedaan, zonder ooit resultaat te hebben gehad.

(gefeliciteerd btw ;) )
 
Hallo allen :} ,ik denk dat ieder wel eens wat heeft meegemaakt op dit gebied .De vraag is hoe open sta je hiervoor,bijv dingen voor de 2e X meemaken( zo van hé ,dit heb ik al eens eerder meegemaakt)tot de details aan toe ,,zie je het weer gebeuren,, O-) .Zo heb je meer dingen ,de een is daar gevoeliger voor dan een ander,dus je moet dit niet weg redeneren.Maar het zou inderdaad mooi zijn als ik op de slingerdijk wegen om het bochtje kan kijken :Y ,maar dat gaat nie :N ,
daa-grtn, 8-)
 
ben ooit eens als voetganger over het zebrapad de straat overgestoken, er kwamen een aantal voetgangers mij tegemoet, ik "herinner" mij die mensen in het zwart gezien te hebben, ik loop hen voorbij en ze worden omvergekegeld door een auto die naar links afslaat en daarbij een bus voorbijsteekt. Ik draai mij om om de mensen te helpen en zie dat ze allemaal gekleurde kledij aanhebben, niemand draagt zwart.

(ow ja, ik heb ook het "zwaantje" tegengehouden dat ?toevallig? afkwam)
 
Alhoewel het niet onmogelijk is, is er geen enkele aanwijzing dat er 'ergens in het heelal' nog andere 'levensvormen' zijn.Zolang je ze niet hebt gevonden gaan we er vanuit dat ze niet bestaan. Ze zouden wel kunnen bestaan, maar er is geen enkele reden (lees bewijs) om op zijn minst aannemelijk te maken dat ze er zijn.

Zou je dat niet doen, dan zou ik kunnen beweren dat onzichtbare paarse eenhoorns bestaan. Wie zegt dat dat onmogelijk is?

Er zijn wel degelijk aanwijzingen. Deskundigen verwachten dat het eerste buitenaardse leven wat wij zullen leren kennen in de vorm van insekten zal zijn.
Er zijn ook al sporen van bacterien e.d. op andere planeten gevonden, maar idd nog geen zelfdenkende wezens zoals de mens.

Toch is er geen enkele reden om aan te nemen dat die dan ook NIET zullen bestaan.
Het is makkelijk vergelijken met die paarse eenhoorns, dit is meer een spotvoorbeeld dan dat het wetenschappelijk onderlegd is.
Maar goed, sceptici zullen er altijd blijven, op zich niet verkeerd want dit houdt de drang naar wetenschappelijk bewijs hoog.

Helaas zijn er alleen ook sceptici bij die nog niet te overtuigen zijn dat bv koeien bestaan terwijl ze er zelf opzitten.

Toch kan ik tientallen (misschien wel honderden) voorbeelden opnoemen van dingen die ik, mijn vriendin, bekenden etc meegemaakt hebben die op dit moment nog niet wetenschappelijk te verklaren zijn.

Een ding kan ik je wel vertellen, iedereen maakt dit soort "onverklaarbare" dingen mee, maar er zijn er maar weinig die dit beseffen, en nog veel minder die dit op commando kunnen.
Vandaar dat de meeste tests in wetenschappelijke omgevingen weinig tot geen resultaten opleveren.

Een van de weinige mensen die er WEL in slaagde om onder wetenschappelijke omstandigheden buitengewone dingen te presteren is Uri Geller, wellicht dat je jezelf er wat meer in zou moeten verdiepen voordat je gaat vertellen dat bepaalde dingen niet mogelijk zijn... *D

Btw, ik ben echt niet zo'n zweverig persoon, maar ik heb teveel meegemaakt om maar simpel oogkleppen op te zetten en stug vol te houden dat het verbeelding is...
 
Geloof er absoluut in.

Heb het een keer in Duitsland gehad...wij lekker racen ik reed op kop, de hele dag het uiterste gevraagd van jezelf en de machine, kom ik opeens op een schitterende weg, mooie bochten enz.

En toch draai ik het gas terug en we doen even rustig aan....10 sec later springen er twee herten voor mijn motor, een schitterend gezicht maar wil er niet aan denken wat er gebeurd was als we gas hadden gegeven |( |( |(



Dus mensen....luister naar je onderbewust zijn, beter 10 keer je gas los dan een keer een ongeluk. *O* *O*
 
Ik heb al moeite genoeg met de eerste vijf.

:^

En hoe meer je er voor 'open staat', hoe meer je het lijkt te merken dat er zo iets gebeurt. Ik heb de afgelopen maanden al verschillende situaties meegemaakt die erg slecht af hadden kunnen lopen (waar voor ik al wel 20 topics had kunnen openen O-) "Bijna op mijn bek gegaan", je kent ze wel...)
Ja, en hoe meer je er voor open staat, hoe meer dingen je verzint om er aan toe te schrijven. :z

Als jij in de afgelopen maanden al 20 situaties meegemaakt hebt waarin je bijna op je bek ging enzo, moet je stoppen met motorrijden. Dan kun je gewoon niet rijden. :X

Als je maar lang genoeg wacht gebeurt er vanzelf een keer iets waarvan je een 'voorgevoel' had. Daar staan al die duizenden momenten tegenover dat je wel wat voelde en er niks was en dat er wel wat was en je niks voelde. Onzin om dan die paar keer dat het wel strookt maar gelijk toe te schrijven aan een hogere macht, intuïtie, voodoo, zwarte katten, god of weet ik wat. Toeval heet dat.
 
yup!

en het heeft altijd gelijk.. :)

een voorgevoel dat me zegt dat ze op de Machiel Vrijenhoeklaan staan te meten, dat ik idd niet in zou moeten halen, want er komt een tegenligger te hard aan, vandaag niet met de auto weg, wel met de fiets, etc.

Zo heb ik al vele ongelukken, boetes en 'problemen' ontweken.. en ik blijf er lekker op vertrouwen :) :Y
 
zal het nog sterker maken ik had gedroomd over die vloedgolf...


kan ik het helpen? Ja voordat die toesloeg...
 
Geloof er absoluut in! Heb al meerdere malen gehad dat ik ineens een spontane "relax, rij netjes de snelheid" bui had, en vervolgens politiecontroles kreeg. 1x dat gevoel genegeerd (ff die auto's bijhalen, en dan daarna er lekker achteraan slakken), en meteen een vette bon O-)
Als ik zo'n extra-oplet moment heb ga ik daar bewust mee om, en ga ik ook niet ineens plat een bocht door. Liever 10x vaker rustig aan gedaan dan 1x je gevoel negeren.
 
Er zijn wel degelijk aanwijzingen. Deskundigen verwachten dat het eerste buitenaardse leven wat wij zullen leren kennen in de vorm van insekten zal zijn.

Hmm?

Je gaat al veel te ver. Zie eerst maar eens die afstanden van vele miljoenen lichjaren te overbruggen.

Er zijn ook al sporen van bacterien e.d. op andere planeten gevonden, maar idd nog geen zelfdenkende wezens zoals de mens.

Oh? Dan heb ik iets gemist.

Toch is er geen enkele reden om aan te nemen dat die dan ook NIET zullen bestaan.

Net zoals dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat die paarse eenhoorns niet zullen bestaan. Of sinterlkaas. Of een roze olifant. Die is wel koel eigenlijk.

Het is makkelijk vergelijken met die paarse eenhoorns, dit is meer een spotvoorbeeld dan dat het wetenschappelijk onderlegd is.

Je gaat voorbij aan mijn punt. Het gaat er om dat jij niet kan aantonen dat zo'n beest niet bestaat. Net zo min dat kan worden aangetoond dat buitenaards leven niet bestaat, of god, of een roze olifant.

Wat jij doet is roepen: roze olifanten zouden best kunnen bestaan, dus ze bestaan. Dat is onzin.

Totdat het bestaan van iets is aangetoond, gaan we er vanuit dat iets er niet is.

Maar goed, sceptici zullen er altijd blijven, op zich niet verkeerd want dit houdt de drang naar wetenschappelijk bewijs hoog.Helaas zijn er alleen ook sceptici bij die nog niet te overtuigen zijn dat bv koeien bestaan terwijl ze er zelf opzitten.

Mooie rethoriek, maar wat bedoel je hiermee (praktijkvoorbeelden zijn toegestaan)?

Toch kan ik tientallen (misschien wel honderden) voorbeelden opnoemen van dingen die ik, mijn vriendin, bekenden etc meegemaakt hebben die op dit moment nog niet wetenschappelijk te verklaren zijn.

Kun je iets dan ook niet-wetenschappelijk verklaren? :?

Een ding kan ik je wel vertellen, iedereen maakt dit soort "onverklaarbare" dingen mee, maar er zijn er maar weinig die dit beseffen, en nog veel minder die dit op commando kunnen.

Ik heb nog nooit iets meegemaakt dat ik niet kon verklaren. Mensen die op commando dingen kunnen, kunnen zich direct aanmelden voor de Randi-award (google even op wat dat is). 1 miljoen dollar te winnen!

Maar ook de stichting Skepsis (www.skepsis.nl) is geinteresseerd in mensen die dergelijke gaven menen te bezitten.

Vandaar dat de meeste tests in wetenschappelijke omgevingen weinig tot geen resultaten opleveren.

Of misschien omdat er gewoon niets van klopt? Er is echt al ontzettend veel hierover onderzocht.

Een van de weinige mensen die er WEL in slaagde om onder wetenschappelijke omstandigheden buitengewone dingen te presteren is Uri Geller, wellicht dat je jezelf er wat meer in zou moeten verdiepen voordat je gaat vertellen dat bepaalde dingen niet mogelijk zijn... *D

Uri Geller is al 20 jaar geleden (ofzo) ontmaskerd als een fraudeur. Het spijt me. Je had geen slechter voorbeeld kunnen kiezen.

http://skepdic.com/geller.html

Btw, ik ben echt niet zo'n zweverig persoon, maar ik heb teveel meegemaakt om maar simpel oogkleppen op te zetten en stug vol te houden dat het verbeelding is...

Tja, je kunt wel roepen dat mensen die het niet met je eens zijn oogkleppen hebben, maar daarmee maak jij je claim nog niet waar dat je werkelijk iets onverklaarbaars oid hebt meegemaakt waar.

Het punt is dat het altijd mensen zijn die iets claimen te hebben meegemaakt, maar het valt niet te verifieren. Het is tevens niet onwaarschijnlijk dat mensen zichzelf onbewust voor de gek houden (niet negatief bedoeld) Mensen zijn zoals eerder door iemand hier (een mod meen ik) werd aangegeven geneid positieve resultaten te onthouden en al die keren dat iets niet gebeurde te vergeten.

De menselijke geest is erg goed in het leggen van verbanden. Het associeren. Maar daarbij associeren mensen soms zaken met elkaar die totaal geen verband met elkaar hebben.

Maar ik herhaal: als jij werkelijk voorspellingen kunt doen oid (vul zelf maar in) dan kun je voorpagina nieuws worden.

zal het nog sterker maken ik had gedroomd over die vloedgolf...


kan ik het helpen? Ja voordat die toesloeg...

1. Dat soort dingen hoor je altijd achteraf
2. Dromen over een vloedgolf is niets byzonders, dat er toevallig daarna een kwam, tja die kans is aanwezig.

Geloof er absoluut in! Heb al meerdere malen gehad dat ik ineens een spontane "relax, rij netjes de snelheid" bui had, en vervolgens politiecontroles kreeg. 1x dat gevoel genegeerd (ff die auto's bijhalen, en dan daarna er lekker achteraan slakken), en meteen een vette bon
Als ik zo'n extra-oplet moment heb ga ik daar bewust mee om, en ga ik ook niet ineens plat een bocht door. Liever 10x vaker rustig aan gedaan dan 1x je gevoel negeren.

Het venijn zit 'm in de staart. Je hebt 10x een relax bui. Daarvan gebeurt het misschien 2x dat er 'net toevallig' een auto aan kwam ofzoiets. Het risico is groot dat jij vergeet die andere false-positives te melden en zo lijkt het alsof je echt iets aanvoelt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan