zicht bij mist

etpwn

Die hard MF'er
18 okt 2009
591
0
vanochtend dikke mist.
op zich geen probleem maar ik moet constant mijn vizier schoonvegen met mijn handschoen voor een beetje goed zicht.
De motor-rijder voor mij reed constant met 2 handen aan het stuur(ongeveer zelfde type motor,sport-tour).dus hij/zij had er geen last van.

Wie heeft goede tips om mijn vizier tijdens mist ,goed schoon te houden.

Alvast dank,

ETPWN
 
Vizier schoonmaken, en dan met een klein drupje zeep insmeren. In de test die hierboven gelinkt is geven ze aan dat het gevaarlijk is door de wazige laag die het creeert, moet eerlijk zeggen dat ik daarvan nooit last gehad heb.
 
Laatst bewerkt:
Vizier schoonmaken, en dan met een klein drupje zeep insmeren. In de test die hierboven gelinkt is geven ze aan dat het gevaarlijk is door de wazige laag die het creeert, moet eerlijk zeggen dat ik daarvan nooit last gehad heb.


Wat voor zeep dan, kan me hele botsmuts insmeren met badedas maar t helpt geen fuk :N
 
Zeep (dreft) gebruik je evt aan de binnenkant van je vizier om beslaan tegen te gaan.
Aan de buitenkant zal het gauw wegspoelen door vocht/mist.
Een pin-lock is het beste voor de binnenzijde.
Maar ik begrijp dat ts condens of druppels aan de buitenkant bedoelt.
Ik gebruik daarvoor heel eenvoudig Turtle Wax.
Met een vochtige doek aan brengen, uitwrijven en met een droge doek helder poetsen.
Dan heb je een mooi waslaagje waar de druppels zo vanaf spoelen, ook wil het helpen om je hoofd af en toe even t verdraaien zodat de druppels er door de rijwind afwaaien.

Rain X heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat schijnt niet zo goed te zijn voor gebruik op kunststof of acryl.
Maar wel op je spiegels.
 
Laatst bewerkt:
Was pinlock al geroepen!? :) (klik - Bij de meeste motor(kleding)zaken wel te krijgen en in te bouwen à 5 min werk)

pinlock.jpg


Ik heb het, behalve in m'n eerste helm, in alle helmen gehad. Werkt gewoon (mits goed 'ingebouwd' natuurlijk!)... punt!

Zeep (dreft) gebruik je evt aan de binnenkant van je vizier om beslaan tegen te gaan.
Aan de buitenkant zal het gauw wegspoelen door vocht/mist.
Een pin-lock is het beste voor de binnenzijde.
Maar ik begrijp dat ts condens of druppels aan de buitenkant bedoelt.
Ik gebruik daarvoor heel eenvoudig Turtle Wax.
Met een vochtige doek aan brengen, uitwrijven en met een droge doek helder poetsen.
Dan heb je een mooi waslaagje waar de druppels zo vanaf spoelen, ook wil het helpen om je hoofd af en toe even t verdraaien zodat de druppels er door de rijwind afwaaien.

Rain X heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat schijnt niet zo goed te zijn voor gebruik op kunststof of acryl.
Maar wel op je spiegels.

:^

En als je je vizier dan schoon hebt... Niet met je vette vingers aankomen! Ook niet met je handschoenen (vuil, rubber, olie, etc.)
 
Laatst bewerkt:
Was pinlock al geroepen!? :) (klik - Bij de meeste motor(kleding)zaken wel te krijgen en in te bouwen à 5 min werk)

\http://www.shoeiassured.co.uk/imgs/technical/pinlock.jpg[/inmg]

Ik heb het, behalve in m'n eerste helm, in alle helmen gehad. Werkt gewoon (mits goed 'ingebouwd' natuurlijk!)... punt![/quote]

Pin lock is goed voor de binnenkant maar ts heeft het over de buitenkant van zijn vizier.
 
Pin lock is goed voor de binnenkant maar ts heeft het over de buitenkant van zijn vizier.

Had je quote er al bij gezet... ;)

Maar dan nog. Ik heb dat eigenlijk nooit, beslagen vizier of water dat erop blijft staan, en rij toch veel km's door alle weersomstandigheden. Goed schoonhouden is al belangrijk en scheelt al zoveel. Gewoon met lauw water.
Misschien de kwaliteit (evt voorbewerkt ofzo) van de helm/vizier? Ik rij meest met een Arai of een BMW Systeem 6...
 
Laatst bewerkt:
Zeep (dreft) gebruik je evt aan de binnenkant van je vizier om beslaan tegen te gaan.
Aan de buitenkant zal het gauw wegspoelen door vocht/mist.
Een pin-lock is het beste voor de binnenzijde.
Maar ik begrijp dat ts condens of druppels aan de buitenkant bedoelt.
Ik gebruik daarvoor heel eenvoudig Turtle Wax.
Met een vochtige doek aan brengen, uitwrijven en met een droge doek helder poetsen.
Dan heb je een mooi waslaagje waar de druppels zo vanaf spoelen, ook wil het helpen om je hoofd af en toe even t verdraaien zodat de druppels er door de rijwind afwaaien.

:^
 
zoek een auto met 2 mistachterlichten.

gaan de lampen uit elkaar. REMMEN
komen ze dichter naar elkaar toe. gas bij geven
gaan ze naar links. ga naar links
gaan ze naar rechts. ga naar rechts
 
zoek een auto met 2 mistachterlichten.

gaan de lampen uit elkaar. REMMEN
komen ze dichter naar elkaar toe. gas bij geven
gaan ze naar links. ga naar links
gaan ze naar rechts. ga naar rechts

Zo iemand had ik ook eens achter mij rijden. Toen ik stopte kwam ga hij boos naar mij toe, maar toen ik vroeg wat ie in mijn garage deed stond ie met z'n bek vol tanded ...
 
Zeep (dreft) gebruik je evt aan de binnenkant van je vizier om beslaan tegen te gaan.
Aan de buitenkant zal het gauw wegspoelen door vocht/mist.
Een pin-lock is het beste voor de binnenzijde.
Maar ik begrijp dat ts condens of druppels aan de buitenkant bedoelt.
Ik gebruik daarvoor heel eenvoudig Turtle Wax.
Met een vochtige doek aan brengen, uitwrijven en met een droge doek helder poetsen.
Dan heb je een mooi waslaagje waar de druppels zo vanaf spoelen, ook wil het helpen om je hoofd af en toe even t verdraaien zodat de druppels er door de rijwind afwaaien.

Rain X heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat schijnt niet zo goed te zijn voor gebruik op kunststof of acryl.
Maar wel op je spiegels.


Ik heb zelf het idee dat je hoofd draaien niet veel helpt bij mist of motregen, dikkere druppels waaien er dan wel af.
Zal de Turtle Wax eens proberen!

zoek een auto met 2 mistachterlichten.

gaan de lampen uit elkaar. REMMEN
komen ze dichter naar elkaar toe. gas bij geven
gaan ze naar links. ga naar links
gaan ze naar rechts. ga naar rechts

_O-


Handschoen met wissertje.

Dat is ideaal :Y Helaas heb ik dat maar op 1 setje handschoenen.
 
Misschien was het een brildrager, die zijn meestal gewend om door dat soort dingen heen te kijken.
Ik veeg ook nauwelijks, die miniscule druppeltjes verzamelen zich op je vizier, worden groter en rollen vanzelf naar de zijkant toe. Je kunt er makkelijk doorheen kijken :Y
 
Ik heb zelf het idee dat je hoofd draaien niet veel helpt bij mist of motregen, dikkere druppels waaien er dan wel af.
Zal de Turtle Wax eens proberen!_O-

:$Dat is ideaal :Y Helaas heb ik dat maar op 1 setje handschoenen.
Je kunt toch ook maar één setje handschoenen aan :?
 
Zo iemand had ik ook eens achter mij rijden. Toen ik stopte kwam ga hij boos naar mij toe, maar toen ik vroeg wat ie in mijn garage deed stond ie met z'n bek vol tanded ...


Zo had ik ooit een collega die na een bedrijfsuitje bij zware mist terugreed door van lantarenpaal naar lantarenpaal te rijden. :/
Ging eigenlijk prima. :Y
Alleen had hij net iets te laat door dat die ene lantarenpaal aan de overkant van een sloot, die langs de kruisende weg op een T-kruising lag, stond. _O-
 
Simpel: mist is ruk : je vizier beslaat buiten altijd,en vliegt er niet meer af,met de hand wissen is de enige remedie,en het is mistig. :r
Heb ik een keer of 3 gehad en het is dus ruk :')
 
Laatst bewerkt:
Zo iemand had ik ook eens achter mij rijden. Toen ik stopte kwam ga hij boos naar mij toe, maar toen ik vroeg wat ie in mijn garage deed stond ie met z'n bek vol tanded ...

ik kon nog net mijn navigatie zien dat samen met de 2 mistlichtjes was het enigste wat ik van België gezien heb :Y
 
Ik heb zelf het idee dat je hoofd draaien niet veel helpt bij mist of motregen, dikkere druppels waaien er dan wel af.
Zal de Turtle Wax eens proberen!_O-Dat is ideaal :Y Helaas heb ik dat maar op 1 setje handschoenen.

TADAA! kun je het op al je handschoenen gebruiken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan