Zichtbaar lekke pakking?

batter

Rookie
28 okt 2005
21
0
Rotterdam
Even een kort vraagje.

Is het altijd (duidelijk) zichtbaar als een pakking lek/kapot is? Mijn motor zweet nu namelijk bij de kleppendekselpakking. Als ik de deksel eraf haal en de pakking bekijk ziet deze er normaal en onbeschadigd uit.... :?

Betekent dit dat de pakking nog goed is en dat het waarschijnlijk ligt aan een verkeerde montage (scheef gemonteerd/bouten niet goed aangedraaid) of kan een pakking ook onzichtbaar beschadigd zijn? (poreus, onzichtbare scheuren??)

Zelfde vraag geldt ook voor een koppakking...(ander soort materiaal)

Stel de vraag maar even voor ik blindelings een nieuwe pakking ga kopen. K moet al genoeg andere spullen kopen -O-

Alvast bedankt voor de reacties!! :)
 
Als er een rubberen tussen ligt wil die naar verloop van tijd nog weleens hard worden waardoor deze niet meer afdicht. Remedie nieuwe ertussen.
 
of je smeert er een beetje vloeibare pakking tussen.

Dus kop - DUN laagje vloeibare pakking - rubber kleppendekselpakking - DUN laagje vloeibare pakking - kleppendeksel

Gebruik niet te veel vloeibare pakking, smeer het netjes uit. Je wilt geen klodders pakking in je oliekanalen.
 
Bedankt voor de reacties!!

Maar als je 'repareert' met vloeibare pakking aan beide kanten, plakt de pakking dan niet vast aan de deksel en blok? De deksel zal er in de toekomst nog wel eens af moeten komen.... -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan