zichtbare flitspalen

een rood infrarood licht kan het menselijk ook niet zien, dus het zal wat anders zijn denk ik.
 
Bedoel jij niet die kleine camera's die aan de kruispunten in Gent staan?
Die hebben zo'n rood lampje.
 
Jij kan met je blote ogen infrarood zien? :P
Moet je eens in 't donker de afstandsbediening vlakbij (paar cm) je oog houden en van zender verwisselen. Ik weet niet of ik van die speciale ogen heb, maar ik zie dan een heel zwak klein rood stipje. Volgens mij is 't mogelijk dat in sommige gevallen 't frequentiebereik van infraroode licht nog net binnen het bereik van je perceptie ligt.

... maar 't kan ook zijn dat ik naar de oogarts moet 8-)

edit: wat 't verder met die flitspalen temaken heeft weet ik niet, heb ze nog nooit gezien, want in Nederland zit er geen disco-verlichting op.
 
Dus jij denkt dat als het groen wordt en dat lichtje gaat uit dat de flitspaal dan niet "gevaarlijk" is?
Waarom dan nog een flitspaal zetten? Alleen voor de roodlichtrijders of zo :?

ja, bij sommige kruispunten wordt er enkel op het rijden door rood licht geflitst.
 
Moet je eens in 't donker de afstandsbediening vlakbij (paar cm) je oog houden en van zender verwisselen. Ik weet niet of ik van die speciale ogen heb, maar ik zie dan een heel zwak klein rood stipje. Volgens mij is 't mogelijk dat in sommige gevallen 't frequentiebereik van infraroode licht nog net binnen het bereik van je perceptie ligt.
Infrarood kenje niet zien. ;)

Zo'n lichtbron zend meestal geen licht uit van puur 1 frequentie, oftewel 'n mengsel van meerdere kleuren. (afstandbediening zend dus 'per ongeluk' ook 'n beetje gewoon rood uit)
 
Wat je toch doet afvragen waarom een flitskast uit zou moeten kunnen :?

Hier in Nederland hebben die dingen een zeer hoge "uptime". Lees: maximale winst.
 
tjah dat weet ik ook niet,maar de aanwezigheid van camera's al dan niet actief beïnvloed wel het rijgedrag van de meeste weggebruikers.
 
Wist ik niet, weer wat bijgeleerd.
Maar kan het me wel voorstellen in Gent, staat echt vol van die kasten.
Dan valt het in de rest van België nog best mee :X

Hehe, het probleem in Gent is dat de politie maar een tweetal flitstoestellen heeft om in een 30'tal kastjes te steken... :}
 
ofwel heb je het op die kleinere kastjes ... dat zijn gewoon "intelligente" detectoren om de groen/rood verhouding te "regelen".
ofwel heb je het over die Gatso grijze kastjes (staat er achteraan op) De versies welke KUNNEN werken hebben 1 à 2 meter voorbij de witte meet één of meerdere 'vakjes' spoelen in het asfalt.
Of het ding snelheid en/of rood-licht doet is moeilijk te zeggen. Voor rood-licht heb je normaal gezien de spoelen nodig dacht ik. Enkel snelheid enkel de paal.
Het beste is alles goed in de gaten te houden (gem. Grimbergen bijv. meet zowel snelheid als rood-licht enz.).
Of de doos leeg is of niet, dat kan je zien aan de "lens", echter enkel als je de tijd neemt en dus niet als je erachter staat.
Persoonlijk niets tegen het meten van snelheden zeer drukke gebieden maar die rood-licht dingen zijn levensgevaarlijk voor een motor zeker in de regen als de zaak oranje gaat. Dan liever een ticketje dan een hele kuip O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan