Zie jezelf terug op de flitsfoto - Boetevolgservice

zeromuffin

Die hard MF'er
11 aug 2009
298
0
Leeuwarden
Ik denk dat ze dat doen om van al die zeurzakken afkomen die telefonisch om te foto's vragen. Als de boel direct automatisch op de internets staat dan krijgt die kerel die de telefoon opneemt nog eens een keer wat zinnigs gedaan :)
 
was in amsterdam ofzo ook al geloof ik..
hleemaal top, vind die fototjes altijd wel leuk als ik er toch al zoveel geld voor betaal :)
 
Binnenkort ook je parkeerboete automatisch terugwinnen:

00041186.jpg
 
Ah nu ook int noorden! Wordt nooit blij van boetes, maar dit is wel een klein pleistertje op de wonde :9
 
Laatst bewerkt:
Was dat maar zo, 2/3 kans dat je de boete niet hoeft te betalen *D

EDIT: Oh wacht city owes you is 10 tegen 1 :+

Ja dacht ook al dat ze hier altijd verlies op maken, is dus niet 1 van de vakjes mr alle vakjes/2vd3 ofzo.

Mrreh, if you zero it, you can toss it and walk, betekend dus dat die tickets geregistreerd staan als niet betaald hoeven te worden, dus elke keer gewoon eerst een maandje wachten en als je een herrinnering krijgt pas gaan krassen/betalen :P

En als je m meteen weggooit krijg je een nieuwe vanwege sluikstorten :P
 
Ik denk dat ze dat doen om van al die zeurzakken afkomen die telefonisch om te foto's vragen. Als de boel direct automatisch op de internets staat dan krijgt die kerel die de telefoon opneemt nog eens een keer wat zinnigs gedaan :)
op internet zetten gaat idd vanzelf
kunnen ze soms eindelijk eens.......boeven gaan vangen?
 
Ik denk dat ze dat doen om van al die zeurzakken afkomen die telefonisch om te foto's vragen. Als de boel direct automatisch op de internets staat dan krijgt die kerel die de telefoon opneemt nog eens een keer wat zinnigs gedaan :)
No offence, maar als ik een rekening van weet ik hoeveel euro krijg, vind ik dat ze ook best een fototje als bewijs mee kunnen sturen. En dan niet aankomen met "ja je mag de foto best opvragen, maar dat kost je dan 7,50 euro". Rot op, ik betaal al boete + administratie kosten, stuur die foto gewoon standaard mee.

Mevrouw de agente hier in Utrecht vertelde me: "als we er aan moeten beginnen om iedereen de foto te sturen, wordt het wel heel veel werk". Waarom kunnen ze zelfs in zuid-afrika de foto naar Nederland opsturen, maar hier lukt het ze niet.

Kortom, ik vind 'zeurzakken' niet echt het juiste woord. Ik betaal altijd braaf, maar ben het er niet mee eens dat het OM maar gewoon random rekeningen kan sturen zonder met bewijslast aan te komen. Er was toch zoiets van "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"....
 
Laatst bewerkt:
No offence, maar als ik een rekening van weet ik hoeveel euro krijg, vind ik dat ze ook best een fototje als bewijs mee kunnen sturen. En dan niet aankomen met "ja je mag de foto best opvragen, maar dat kost je dan 7,50 euro". Rot op, ik betaal al boete + administratie kosten, stuur die foto gewoon standaard mee.

Mevrouw de agente hier in Utrecht vertelde me: "als we er aan moeten beginnen om iedereen de foto te sturen, wordt het wel heel veel werk". Waarom kunnen ze zelfs in zuid-afrika de foto naar Nederland opsturen, maar hier lukt het ze niet.

Kortom, ik vind 'zeurzakken' niet echt het juiste woord. Ik betaal altijd braaf, maar ben het er niet mee eens dat het OM maar gewoon random rekeningen kan sturen zonder met bewijslast aan te komen. Er was toch zoiets van "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"....

Daarom is dit natuurlijk ook de juiste weg, gewoon een referentiecode op de boete zetten en je vertellen dat je daar de foto kunt zien, of ook alvast een kleine versie van de foto op de boete te printen. Technisch gezien kunnen dit soort dingen al zo lang zo makkelijk dat het best verwonderlijk is dat het nu pas gebeurt.
 
Sinds enige tijd is het al zo dat als je bij de Oosterburen bijv. door het rood rijdt je de foto mee krijgt gestuurd (heeft al wat echtscheidingen veroorzaakt dus nu wordt de passagier onherkenbaar gemaakt).
Wat mij betreft mogen ze zulke handelswijzen wel op EU-niveau gaan regelen.
Dus dat elk land dezelfde procedure volgt en het CJIB wat meer mag gaan doen voor hun poen.
Hier in NL zijn ze bij de poppenkast genaamd 'overheid' te makkelijk met het nemen en hebben ze problemen met het geven. :N

Afijn, mocht dit uitgebreid worden dan wordt de toch al geheel belachelijke en onbegrijpelijke administratieve toeslag nog hoger |(
 
^^ bovendien denk ik dat de impact van een boete daardoor hoger wordt. Ik denk dat voor mij in ieder geval een foto van mijn auto die te hard rijd confronterender is een acceptgiro.

Koppel aan kentekens een emailadres, met die electronische palen moet het mogelijk zijn dat hoe hard ik ook rij, de een email met foto en aankondiging dat er weer een bekeuring aan komt eerder bij mijn pc is dan ik ;). Dan leert iemand er misschien ook nog iets van. Nu gaat er 3-4 week overheen, en ben ik het hele voorval al weer vergeten tegen tijd dat de acceptgiro komt...
 
No offence, maar als ik een rekening van weet ik hoeveel euro krijg, vind ik dat ze ook best een fototje als bewijs mee kunnen sturen. En dan niet aankomen met "ja je mag de foto best opvragen, maar dat kost je dan 7,50 euro". Rot op, ik betaal al boete + administratie kosten, stuur die foto gewoon standaard mee.

Mevrouw de agente hier in Utrecht vertelde me: "als we er aan moeten beginnen om iedereen de foto te sturen, wordt het wel heel veel werk". Waarom kunnen ze zelfs in zuid-afrika de foto naar Nederland opsturen, maar hier lukt het ze niet.

Kortom, ik vind 'zeurzakken' niet echt het juiste woord. Ik betaal altijd braaf, maar ben het er niet mee eens dat het OM maar gewoon random rekeningen kan sturen zonder met bewijslast aan te komen. Er was toch zoiets van "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"....
heb je je mooi laten naaien, want ze moeten die gegevens gratis verstrekken onder de WOB.
 
heb je je mooi laten naaien, want ze moeten die gegevens gratis verstrekken onder de WOB.
Nou, heb het zowel in Nijmegen als in Utrecht meegemaakt dat ik ze kon opvragen voor 7,50 euro, als daarmee bleek dat de boete onterecht was dan kreeg ik uiteraard het boete bedrag + die 7,50 euro terug.

Heb je een bronvermelding voor als het me weer gebeurt? :+

[edit]
Ik lees nu inderdaad verschillende verhalen op flitsservice.nl dat de jakhalzen van Politie Gelderland-Zuid zich belangrijker voelen dan de wet en standaard 4,50 euro vragen voor een foto terwijl ze iid volgens de WOB die gratis moeten verstrekken.

Goed om te weten ;) In vervolg dus standaard de foto opvragen!
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Als ik het uit mijn camera voor een plm 45ct kan laten doen, dan kan de overheid het waarschijnlijk voor 10 keer zoveel, dus €4.50 lijkt me redelijk :)
 
Weet jij dan de kostprijs van zo'n foto?
waarom zou ik die moeten weten?

Wob wordt gewoon van belastinggeld gefinancierd en hoort gratis te zijn. Bovendien gooi ik nog eens 6eu administratiekosten op m'n boete, dus dan moeten ze niet zo kinderachtig doen. Je wil gewoon bewijs zien en je op basis daarvan mogelijk verdedigen. Lijkt me redelijk dat je gewoon het bewijs vrijelijk in kunt zien, zonder dat die debielen daar kosten aan gaan hangen. 7,5 eu om het in te zien en je krijgt het terug als je bezwaar gegrond is _O- wat is dat voor een logica? Ben je meteen een crimineel als je bewijs wil zien van een boete? Het is al een beetje scheef dat je je eigen onschuld moet aantonen en anders schuldig bent, een beetje mogelijkheid om jezelf te verdedigen is dan wel redelijk.
 
Laatst bewerkt:
waarom zou ik die moeten weten?

Allereerst omdat de Wet Openbaarheid van Bestuur er in beginsel vanuit gaat van kopieën van schriftelijke stukken en daar ook zijn tarieven op heeft gebaseerd.
Andere middelen dan deze stukken gaan tegen kostprijs.

Daarnaast vraag ik mij ook af in hoeverre jij bewijslast tegen verkeersovertredingen in verbinding kan brengen met het dan wel niet gratis kunnen verkrijgen van kopieën van bestuurlijke zaken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan