Ziekenhuisbed voor ombouw naar motorlift

culater

MF veteraan
23 mrt 2004
2.791
3
Ik heb er weer twee kunnen ritselen, dus voor al degene die er de vorige keren naast grepen, doe er je voordeel mee.

Ik heb dus twee gebruikte ziekenhuisbedden te koop, (nieuwprijs € 1800.-) welke simpel om te bouwen is naar motorlift (gooi er bijv. een oude deur op of een triplexplaat en klaar ben je, of besteed er wat meer tijd aan en maak er een tranenplaat op zoals ik gedaan heb.)
Elk bed is twee wiel geremd, hefhoogte is 80 cm. en het maximum hefgewicht bedraagt 250 kg.. (zie foto, alleen het bed, dus niet het matras e.d. wat er bovenop ligt) Prijs per stuk € 120.--
Evenals bij mij vorige bedden is ook deze elektrisch heffend, dus geen geschok zoals bij voetbediende hydraulische liften.

Wees er snel bij, want alle vorige keren vlogen ze de deur uit!

Je kan me mailen op: culater@planet.nl (Ameide ZH)
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb op zich wel interesse. Wat is de minimale breedte van zo'n bed als je hem zoals hierboven met een plaat metaal bekleed?

Je hebt e-mail!
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk ... maar met een max hefvermogen van 250kg is het niets voor mij.
Mijn motor weegt rijklaar 245 kg (denk ik), en dat is wat nipt dus.

En wat als ik mij ooit eens een BMW K 1600 GT aanschaf :9 (of zelfs een lichtere R 1200 RT)
 
Roel,

Je hebt niet goed gelezen, plaats staat erbij: Ameide City (bij Gorinchem) 8-)
 
Hoi,

Welk hefprincipe hebben de bedden die je nu te koop aanbied? Het schaarprincipe van je 2e foto of die van je 3e foto? En hoe hoog(laag) is hij als hij helemaal naar beneden is gezakt?


mvgr,

michael
 
Michael, het is een soort van schaar, maar wel iets anders. Op z'n laagst is het bed 35 cm. en op z'n hoogst 80 cm.
Je moet dus wel, zie ook op mijn fotoos, een "opritje" maken.

Ik vindt het perfect werken, echt al die jaren dat ik op m'n knieen heb zitten tobben. Ik vindt het de perfecte oplossing. ( voorop gesteld dat je er de ruimte voor hebt natuurlijk)
 
Christophe, de maat is 1.04 cm x 2.18 cm.

Het bed kan eventueel gemakklijk op z'n kant
(dat is ook makkelijk als je wat minder ruimte in je garage hebt)


( Maar ik heb ook een slijptol hoor 8-) )
 
Christophe, de maat is 1.04 cm x 2.18 cm.

Het bed kan eventueel gemakklijk op z'n kant
(dat is ook makkelijk als je wat minder ruimte in je garage hebt)


( Maar ik heb ook een slijptol hoor 8-) )


Die maten wilde ik ook nog even weten ja. :)

Weet je toevallig ook de maten als ik dat bed aanpas zoals jijzelf ook gedaan hebt. Met mooie tranenplaat erop uiteraard. Ik werk zelf in de metaal, dus is zo gedaan denk ik.
 
Michael, als je al in de metaal werkt dan kan je 'm aanpassen zoals je zelf wilt toch?

De bovenste waar de TRX op staat was 80 breed en 1.80 lang
Degene waar de GPZ op staat is 85 breed en 2.00 mtr lang

Onder de platen van het bad (dus de platen waar het matras op ligt normaliter) zit ook nog een frame, hier zitten de hefmotoren van de ruggesteun en knieknik aan vast) dit is 50 cm. breed.
 
sorry, maar ik twijfel nog steeds over het onder stel, op een of andere manier ziet het in mijn ogen er niet zo sterk uit. vergeleken bij de foto's begin van je topic. en gratis kick
 
Terug
Bovenaan Onderaan