Zien of jullie mannen ook goeie suggesties hebben!

Skandranon

Rookie
20 jun 2001
2
0
Hai! Oke, ik ben een vrouw en ben gaan motorrijden, nu heb ik een probleempje....
Ik wil graag sport (eventueel toer) gaan rijden maar.....ik ben nogal klein (1.62) en de motors daarom te groot (dan kom ik net met mijn tenen op de grond wat niet echt comfortabel is!)
Wie weet een merk/type motor die misschien wel geschikt is (behalve de chopper type)?
Kom maar op met jullie suggesties!
 
Hoe meer ervaring je hebt, hoe meer motorfietsen je wel dan niet kan rijden met korte benen.

Ik heb een oom, klein mannetje, zwart pak, enorme witte helm, bijnaam Calimero :+ die lekker rijdt op een CB500...

Misschien iets voor jouw?
 
Alle sportieve 400, zoals Honda´s cbr400rr, vfr400,rvf400.
Kawasaki zxr400, suzuki gsxr 400, yamaha fzr400, alle ongeveer 60-70 pk.
Je kan ook je zadel laten uitdunnen.
Een R6 is ook heel goed te verlagen, onder de achterschokbreker is een ongelijkbenige driehoekige plaat, als je deze omdraait zakt die 0ngeveer 4 cm, dit klinkt niet veel, maar is veel veel, genoeg voor jou op zeker, samen met eventueel de voorvorkpoten iets door de kroonplaat te laten zakken levert een perfecte motor op, maak je geen zorgen over grondspeling, een R6 heeft er veel.

hakken laten zetten onder je motorlaarzen, twee cm levert ook al vee resultaat. Alles bij elkaar heel erg veel.
Mijn vriendin (1,68) rijdt een cbr900. twee cm hakken onder motorlaarzen, zie je niets van en achterveer in slapste stand, ook dit is geen probleem omdat je ook niet zoveel weegt, waarschijnlijk.

S6S
 
Yamaha Diversion :)

Mijn vriendin is ook 1.62, en heeft op deze motor de lol in het motorrijden weer terug gevonden.

De 600'er zithoogte is 80 cm, heeft 61 pk, top van 185, kan je heel redelijk meekomen. Is niet supersportief, maar vergeeft veel, goed om goed op leren te rijden.

De 900'er zithoogte is 79 cm!, heeft 89 pk, top van 220 en,... kardan-aandrijving! geen ketting-gekloot meer :)
Is niet het allermodernste frame, dus bij echt racen zal je best wat onstabiliteit voelen, maar als je hem (haar?) kent, zal een andere motorrijder je niet zo snel in je hemd zetten *D

Met andere motoren met lage zithoogte nog geen ervaring, mijn vriendin wil mischien nog een honda deauville,.. of een ducati ST2 :) Moeten we nog maar kijken aan het einde van het seisoen (prijstechnisch)
 
Ik heb de Div600 zo'n 2 jaar gehad.
Daarbij zat ik NET met beide benen op de grond.

Ik ben 1,85 maar heb ik verhouding korte benen. (franse invloeden :+ )
Een vriend van me is 1,70- o.i.d en had ook een Div600, met de tenen aan de grond.

nogmaals, als je rijervaring krijgt/ hebt maakt het niet veel uit om alleen je tenen aan de grond te hebben.
Als je 1,62 bent zijn er weinig niet choppers waarbij je volledig plat met je voeten staat!!!
 
Je kan natuurlijk altijd een motorscooter kopen })

Ik ben bang dat je toch het beste eerst ervaring op kan doen op een chopper en daarna naar een fiets overstappen waar je minder goed bij de grond kan.
Ik heb trouwens gelst met een kleine vrouw en die had met de hoogte van een CB 400cc weinig moeite.

Wat is eigenlijk de ideale lengte voor een sportmotor want ik zit met +/- 188 niet echt lekker op een 600 cc sportfiets.
Zit er een mooie ruimte in de tank voor je benen zit je knie te hoog..
(ik heb in verhouding lange benen en armen ben net een chimpansee :+ )
 
Ik ben ook niet groot (1.73 of zo?) en heb ook problemen met van die hoge bikes.

Als je echt een laag motortje wil hebben: Suzuki GSX400X Impulse.
Leuk krijsertje, 59pk @12000 rpm, 153 kg droog, lager dan een CB350F... en die was al zo hoog... ;)
Je moet alleen wel van het uiterlijk houden, daarom heb ik maar degene met de stuurkuip erop gekocht. Kost geen drol, voor 2500 piek is ie wel te vinden.


Suc6 met je zoektocht.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-06-20 12:18 ]
 
Meid? Foto! Ik heb nog zitje achter op de fiets over btw.. Hoef je niet lang te zijn :P
serieus: geen idee
 
Ik weet dat een vriendin van mij hetzelfde probleem had als jij. Haar ideale fietsje was een Radian, maar volgens haar heeft een diversion 600 ook een prettige hoogte...

Wat ik je kan aanraden is om eens bij een aantal motorzaken te gaan proef zitten. Gewoon even lekker je kont neer planten op elke fietsje dat je in de showroom aantreft. ;)
 
Ik ben helaas ook maar 1m62 kort. Heeft zo zijn voordelen.

Ik heb oa een Diversion gehad en heb nu een Suzuki GSX 600F.

Zo'n GSX F kan ik je echt aanbevelen, meer info op mijn homepage.
 
Hai!
Dank jullie wel voor alle suggesties!
Ik ben inderdaad even langs een motorzaak gereden en heb even wat motors gepast.....maar helaas pindakaas zijn ze over het algemeen te hoog (zat ik op een leuk nieuw fazertje, krijg ik kramp in mijn tenen :P )

Ik zal zeker aan de hand van jullie (leuke) suggesties, kijken wat er op de markt is......
 
Je hebt ook een hele kleine 250cc chopper, die is echt HEEEL laag!

Ben merk en type ff kwijt, maar kan ik wel achter komen...vriend van mij heeft die gehad.

Nadeel: Het is een 250cc chopper! :+ ;)
 
Ik ben 1,78 en rij op een CBR 400RR :) en ik kan je vertellen dat die voor wat "kleinere" mensen goed zou zijn. Als je iets sportiefs wil en niet zo'n doe maar 2 koffie machine :r dan raadt ik je een sportieve 400 aan.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan