Zien wie je belt kopje TomTom rider 550

Oneeye

MF veteraan
26 jan 2005
5.029
271
Onder de rook van R'dam
Wie kan mij vertellen hoe ik me Tom Tom rider 550 in moet stellen om tijdens het rijden te zien wie me belt en eventueel de pop up's van berichten ? ik weet dat het mogelijk is, alleen kan nergens duidelijk de instructie vinden hoe ik dat moet doen? Me telefoon is gekoppeld aan me headset in me helm, me TT is gekoppeld aan me telefoon en daarna me TT gekoppeld aan me headset.

iemand met de juiste instelling ? :}
alvast tnx
 
Laatst bewerkt:
Hoi Oneeye.

Ik heb precies de zelfde situatie, maar wel werkend en ik heb dat zo gedaan,

Instaleer de TomTom Mydrive EU app op je mobiel.
Dan de headset, rider en telefoon pairen zoals jij al gedaan heb.
De App MyDrive moet actief zijn, want die stuurt alle seintjes door naar de Rider op het scherm.
Hier een video met een "how to"
 
Ondanks de koppelingen is TT met zijn Bluetooth kanalen onbetrouwbaar, iPhone 12/TT bij mij is het telefoon icoon soms wel en soms niet zichtbaar als ik op de motor stap en de TT incl. headset aan zet….

Van de andere kant vind ik het niet nodig dat ze me onderweg bellen…ik stop onderweg wel een keer en dat ik eventueel terugbel….. :+

Navi aanwijzingen werken prima….
 
Hoi Oneeye.

Ik heb precies de zelfde situatie, maar wel werkend en ik heb dat zo gedaan,

Instaleer de TomTom Mydrive EU app op je mobiel.
Dan de headset, rider en telefoon pairen zoals jij al gedaan heb.
De App MyDrive moet actief zijn, want die stuurt alle seintjes door naar de Rider op het scherm.
Hier een video met een "how to"
Tnx voor de info,
heb dat is eerder geprobeerd maar blijft verbindingsfout aangeven |(
 
Afgelopen weekend dezelfde vraag gesteld op de MBU en daar gaf men aan dat bij een Apple telefoon vaak dit soort problemen voorkomen, maar niet bij bijv. een Samsung telefoon.

Als ik muziek op heb en er wordt gebeld, dan krijg ik geen verbinding met de telefoon en de muziek valt uit. Ik heb het opgegeven en het bellen cq. gebeld worden opgegeven. Bij een stop kijk ik wel op de Apple telefoon en bel dan terug.
 
Afgelopen weekend dezelfde vraag gesteld op de MBU en daar gaf men aan dat bij een Apple telefoon vaak dit soort problemen voorkomen, maar niet bij bijv. een Samsung telefoon.

Als ik muziek op heb en er wordt gebeld, dan krijg ik geen verbinding met de telefoon en de muziek valt uit. Ik heb het opgegeven en het bellen cq. gebeld worden opgegeven. Bij een stop kijk ik wel op de Apple telefoon en bel dan terug.
Vanaf een bepaalde type iPhone/iOS begonnen de problemen, is aan deerde geweest bij de algemene TT topic. Mijn oude ‘6’ werkte alles….. 8-)

Ben gestopt met moeite te doen om het werkend krijgen….wereld vergaat niet als ik niet gelijk terugbel denk ik maar…..:+
 
ik stop onderweg wel een keer en dat ik eventueel terugbel
Maar dat was de vraagstelling ook heel niet volgens mij ?
Nergens stond er de vraag wat jij doet met als je onderweg gebeld word.
Ook ik druk het weg als ik onderweg gebeld word. ( maar dat werd er niet gevraagd )

Ik heb ergens gelezen dat je in de TomTom alle Bluetooth koppelingen moet verwijderen (dus ook je headset, telefoon ect koppeling)
Dit doe je ook in je telefoon, vervolgens ga je in speciale volgorde opnieuw de BT koppeling maken.
Deze volgorde van koppelen is te vinden in dit filmpje.
Let op, de volgorde van koppelen, moet je in vervolgens ook aanhouden met in bedrijf stellen ( dus telkens wanneer je de TT aanzet)
En de TomTom met regelmaat updaten via Wifi ( firmware krijgt ook met regelmaat een update van TT )

Een andere tip is om langs een winkel te gaan van WayPoint.
De winkel in Hilversum kom ik met regelmaat en deze zijn "graag" bereid je te helpen.
Als de drukte het toelaat kan je er nog op wachten ook. ( doordeweekse dag gaan is mijn advies )
 
Dat vind ik ook en zien wie er belt kan toch niet, wel met welk nummer er gebeld word, goeie vraag wie er dan met die telefoon belt.
 
waarom is dat bellen toch zo belangrijk voor iedereen , doe dat ding gewoon uit als je aan het rijden bent
Gaat me niet om het bellen, gebruik me telefoon headset voornamelijk voor spotify!

Maar als ik geveld word stopt de muziek en gaat de beltoon oorverdovend af in me helm, wil dan wel zien wie me belt? Of ik desbetreffende weg moet drukken O-) of niet;)
 
Maar dat was de vraagstelling ook heel niet volgens mij ?
Nergens stond er de vraag wat jij doet met als je onderweg gebeld word.
Ook ik druk het weg als ik onderweg gebeld word. ( maar dat werd er niet gevraagd )

Ik heb ergens gelezen dat je in de TomTom alle Bluetooth koppelingen moet verwijderen (dus ook je headset, telefoon ect koppeling)
Dit doe je ook in je telefoon, vervolgens ga je in speciale volgorde opnieuw de BT koppeling maken.
Deze volgorde van koppelen is te vinden in dit filmpje.
Let op, de volgorde van koppelen, moet je in vervolgens ook aanhouden met in bedrijf stellen ( dus telkens wanneer je de TT aanzet)
En de TomTom met regelmaat updaten via Wifi ( firmware krijgt ook met regelmaat een update van TT )

Een andere tip is om langs een winkel te gaan van WayPoint.
De winkel in Hilversum kom ik met regelmaat en deze zijn "graag" bereid je te helpen.
Als de drukte het toelaat kan je er nog op wachten ook. ( doordeweekse dag gaan is mijn advies )
Tnx, denk dat ik een keer langs ga.....leuk ritje Rotterdam > Hilversum :]
 
waarom is dat bellen toch zo belangrijk voor iedereen , doe dat ding gewoon uit als je aan het rijden bent
Zit erop dus moet het ook allemaal werken, maar ik het het nooit werkend gekregen….vandaar mijn reactie.

Lees anders de algemene TomTom 550 topic door want daar staat genoeg in om het werkend krijgen.
 
Zit erop dus moet het ook allemaal werken, maar ik het het nooit werkend gekregen….vandaar mijn reactie.

Lees anders de algemene TomTom 550 topic door want daar staat genoeg in om het werkend krijgen.
Wat ik lees in het topic is dat het niet werkt i.cm. iPhone. Dat is ook mijn ervaring, al jaren. De bluetooth koppeling is brak en werkt ruim 99% van de tijd niet. Heel af en toe heb ik in 1 keer een telefoontje in beeld staan en is de connectie goed. Meestal van zeer korte duur.

Hier wordt zover ik weet al in ieder geval 4 jaar niets aan gedaan. Kans is groot dat ik mijn Tomtom met de motor verkoop, dan maar een ander systeem want dit is bagger. Naast dat de telefoon verbinding slecht is moet ik ook vaker mijn TomTom verbinding opnieuw maken en dat heb ik met geen enkel andere apparaat.
 
Tomtom wil hier geen tijd, energie en dus geld insteken, om het goeoed te maken.
Omdat Apple gebruikers maar sporadisch zijn.

Ennneee... Tomtom heeft jaren geleden de hele software mikmak overgedaan naar India.
Dat betekent waarschijnlijk een contract met een maximaal budget.
Dus, Apple gebruikers, forget it....})
 
Als het bereikbaar zijn terwijl je op een motor rijdt zo belangrijk is, blijf alsjeblieft thuis.
Het leid zo ontzettend af.
Ik reed vroeger met een routerol en navigatie is veel veiliger.
En nu wil men weer bellen, muziek vind ik ook zo'n nutteloos tijdverdrijf op een motor.
Houd je aandacht bij het motorrijden !
 
Als het bereikbaar zijn terwijl je op een motor rijdt zo belangrijk is, blijf alsjeblieft thuis.
Het leid zo ontzettend af.
Ik reed vroeger met een routerol en navigatie is veel veiliger.
En nu wil men weer bellen, muziek vind ik ook zo'n nutteloos tijdverdrijf op een motor.
Houd je aandacht bij het motorrijden !
precies dat , wat kan het toch verrekken wie er onderweg belt , lekker belangrijk , ik snap die drang om met alle geweld bereikbaar te moeten zijn echt niet
 
Kennelijk vind TomTom het niet interessant, dus sinds 2 jaar vind ik met mijn iphone12 al helemaal niet…:+..gisteren dat ding gebruikt, toch wel handig de spannende route optie want ik was langs de IJssel richting Vierhouten ff de oriëntatie kwijt. De TT had het niet helemaal goed want hij wou mij na Epe over een zandpad sturen…..|( FFterug en opnieuw laten berekenen ging het wel goed.
 
Wat een gezeur zeg of ik het wel of niet belangrijk moet vinden. Het zit erop, wordt mee geadverteerd en het werkt niet, volgens mij is dat de enige discussie die er is. Ik bepaal zelf wel of ik het wil gebruiken en als iemand zich er niet aan stoort dan niet.

Ik stoor me eraan dat het niet werkt. Voor mij een reden om een andere Navi te overwegen.
 
Kennelijk vind TomTom het niet interessant, dus sinds 2 jaar vind ik met mijn iphone12 al helemaal niet…:+..gisteren dat ding gebruikt, toch wel handig de spannende route optie want ik was langs de IJssel richting Vierhouten ff de oriëntatie kwijt. De TT had het niet helemaal goed want hij wou mij na Epe over een zandpad sturen…..|( FFterug en opnieuw laten berekenen ging het wel goed.
TomTom maakt er een zooitje van. Vanochtend kon ik de heenroute synchroniseren naar Mydrive en vanmiddag de terugroute niet meer. Moest ik in de app uitloggen en weer inloggen. Daarna lukte het weer. Dit gebeurd regelmatig.

Het navigeren doet de TomTom prima, leuke routes maar de rest eromheen is echt voor verbetering vatbaar. (mijn iPhone ervaring)
 
Wat een gezeur zeg of ik het wel of niet belangrijk moet vinden. Het zit erop, wordt mee geadverteerd en het werkt niet, volgens mij is dat de enige discussie die er is. Ik bepaal zelf wel of ik het wil gebruiken en als iemand zich er niet aan stoort dan niet.

Ik stoor me eraan dat het niet werkt. Voor mij een reden om een andere Navi te overwegen.
Ik heb een leeftijd dat ik me niet meer aan stoor, werkt het niet dan niet ….ben echt niet van het apparaat afhankelijk, en van telefoontjes al helemaal niet. Voor de rest lekker zeuren over een apparaat die de fabrikant allang obsolete verklaart heeft.

En routes vooraf, ik gebruik de optie zeker niet…..dus probleem heb ik niet….. _O-
 
Ik heb een leeftijd dat ik me niet meer aan stoor, werkt het niet dan niet ….ben echt niet van het apparaat afhankelijk, en van telefoontjes al helemaal niet. Voor de rest lekker zeuren over een apparaat die de fabrikant allang obsolete verklaart heeft.

En routes vooraf, ik gebruik de optie zeker niet…..dus probleem heb ik niet….. _O-
Helemaal goed dat je je niet meer stoort eraan. Groot gelijk, als je het niet wil gebruiken, prima, daar heeft iedereen recht op. Andere reageerden vreemd door te stellen dat ik er me niet aan mag storen, wat ik weer vreemd vind. Persoonlijk verwacht ik dat iets werkt zoals geadverteerd, zoals ik het gekocht heb.

Hoe kom je erbij dat de fabrikant de TomTom Rider 550 obsolete heeft verklaard? Wordt nog steeds verkocht door TomTom op hun website.

En routes vooraf niet? Waarom heb je dan een navi? Dat is toch de nummer 1 reden om ergens te komen d.m.v. navigatie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan