Zij die gevallen zijn.

Meissie 2

Die hard MF'er
1 sep 2003
895
0
Bathmen
.. hebben er weer een collega bij.

Ik heb zaterdag 27 sep een schuiver gemaakt dankzij een buizerd die vlak voor mijn neus opvloog en recht op me afkwam. Flink remmen en het dunne laagje dauw op de weg deed de rest...

Schade: dikke knie, maar dat is een kwestie van tijd volgens de huisarts. Van binnen is niks kapot, dankzij mijn motorpak.

Motor:

[imgatt}
full
 
Schade aan de motor is altijd wat lastig te zien op een foto-tje, maar valbeugel en koffer als ik het zo snel even bekijk?
Edit: voor mijn beurt gesproken, linkerkuipdeel ook. Balen. Maar het blok ziet er ongeschonden uit.
 
Laatst bewerkt:
knie komt helemaal goed, afgezien van vocht geen last van. En volgens Dries (motorboer) is de schade idd oppervlakkig.

Nou maar weer zo snel mogelijk opstappen!!!
 
Dus je gaat keihard in de remmen voor een vogel die op je afvliegt... :o
Dan maar wegduiken achter het ruitje, gas los en door laten rollen... :X

Succes met oplappen... ;)
 
gas geven en doorrijden volgende keer ;) (al kan ik me voorstellen dat je schrikt als zo'n beest dichtbij komt).
probeer jezelf te trainen om minder als reflex de rem in te knijpen, maar alleen aanleggen, als het echt nodig is rem je toch!

gelukkig dat je relatief weinig schade hebt!
 
He een Deauville, daar ben ik ook een keer mee op mn plaat gegaan :+ Veel sterkte en succes met het oplappen van de schade...
 
Kan me voorstellen dat je schrikt en remt, had er twee jaar geleden ook bijna een voor op m'n motor geplakt zitten toen ik de snelweg op reed.

Voor alle mensen die roepen: "ach, het is maar een vogeltje"

Buizerd (Buteo buteo, Engels: Common Buzzard)
Lengte: 46-58cm
Spanwijdte: 110-138cm
Gewicht: 620-1360 g.

Succes met je knie en motor!
 
Laatst bewerkt:
Damn... Het zijn mooie vogels maar niet als ze op je af komen vliegen -O-
Sterkte met je knie en je kapotte motor!

Dus je gaat keihard in de remmen voor een vogel die op je afvliegt... :o
Dan maar wegduiken achter het ruitje, gas los en door laten rollen... :X

Succes met oplappen... ;)
Het is geen klein huismusje wat op je af komt he :P
 
Was dat in nederland? Ik wist niet dat we zulke vogels hebben in ons kikkerlandje.

Ja hoor, Buizerds, daar barst het van.
Als je langs de snelweg rijdt zie je ze vaak op de borden zitten, of op de hekken langs het weiland.

@Meissie2: Jammer joh, enne welkom bij de groep ;)
Gelukkig valt het allemaal mee!
 
Dat weet ik... en ik begrijp dat je er van schrikt...
:Y En als hij/zij je raakt heb je flink wat schade en ga je waarschijnlijk alsnog plat.
Ik kan me een fazant tegen de camper herinneren: enorme klap, koplamp aan gruzelementen, gril kapot en fazant weg. Laat staan als je zo'n beest tegen je motor krijgt...


Maar ik vind jezelf onderuit remmen een wel erg panische reactie voor zo'n pak veren... ;)
Dat kan, maar zo is het leven van een motorrijder...
 
Nou meissie 2
Gelukkig dat het toch nog zo 'goed' is afgelopen en je straks gewoon weer verder kunt rijden.
Mischien een idee om op een plek met ruimte wat noodstoppen oefenen ik denk dat er op dit forum best wat tips te vinden zijn.
 
Het is geen klein huismusje wat op je af komt he :P

zo een wel es op me (zijkant) helm gehad.. met 140.. beste klap en heel me helm en jas onder ut bloed en veren.. woog denk al gauw 50 gram..
zo'n buizerd is toch wel ff andere koek. kan begrijpe dat je schrikt. zal wel een beste scheur in je helmschaal veroorzaken. denk dat je dan van de schrik toch wel van je fiets pleurt..

zonde.. Beterschap voor je knie!!
 
:Y En als hij/zij je raakt heb je flink wat schade en ga je waarschijnlijk alsnog plat.
Ik kan me een fazant tegen de camper herinneren: enorme klap, koplamp aan gruzelementen, gril kapot en fazant weg. Laat staan als je zo'n beest tegen je motor krijgt...

Ik ken het effect van een volwassen mannetjes eend... groot gat in m'n gril... B|
Verder heb ik al eens een duif gekopt op de motor en ook dat was niet leuk... :N

Dus ik begrijp het effect van een impact en ik begrijp de schrik van zo'n beest voor je neus zien... maar dan nog vind ik het vol in de rem gaan en jezelf onderuitremmen een te heftige reactie... dan denk ik, een extra cursusje zou geen kwaad doen... ;)

Neemt niet weg dat ik het klote voor haar vind en dat ik hoop dat alles snel weer in orde is... :)
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook al eens een buizerd voor de motor gehad. Alleen heb ik nooit tijd gehad om te remmen dus de kopstoot van mijn gevleugelde 'vriend' kwam met zo'n 80 km/h aan.
Weet zeker dat als ik het beest voor mijn kop had gekregen ik van de motor was afgeslingerd. Nu 'alleen maar' de koplamp bekrast, spiegel eraf, scheur in de topkuip en de gehele onderkuip die los op de grond lag.

M.a.w. als ik de motor plat had kunnen remmen had ik beduidend minder schade gehad
(aan de andere kant kwam ik nu wel zonder letsel vanaf..).

Je bent er zonder blijvend letsel vanaf gekomen, dus wat mij betreft heb je het goed gedaan. Suc6 met genezing en verdere afhandeling!
 
Terug
Bovenaan Onderaan