Zij die gevallen zijn.

Hier is die:

buizerd2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Begrijp heel goed dat je 'schrikt'. Ik heb het ook wel af en toe (op de snelweg) dat er een vogel erg laag de snelweg oversteekt en waarbij het dan net goed gaat. Dan schrik je wel even! :o

Zou me niet willen indenken wat er gebeurt als zo een 'idioot' tegen je aan vliegt op hoge snelheid... :N
 
Als ik dit zo lees, is plotseling remmen geen optie, maar gewoon doorrijden ook niet. Ik als beginnend motorrijder (ofwel nog aan het lessen), vraag me dan af. Vanaf welke snelheid/groote van het beest etc wat kun je het beste nu doen dan? Met auto is het redelijk simpel, als het maar geen vee of een grote uil is gewoon doorgaan. Maar wat nou als er een konijn/kat voor de wielen/helm van de motor rent wat dan?
 
Kan me heel goed voorstellen dat je je rot schrikt met zo`n grote vogel recht op je af.

Ooit een houtduif weggekopt die zijlings aan kwam vliegen met als gevolg, bijna op m`n plaat, drie dagen hoofdpijn en een pijnlijke nek.

sterkte met je knie en de motor.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook al eens een buizerd voor de motor gehad. Alleen heb ik nooit tijd gehad om te remmen dus de kopstoot van mijn gevleugelde 'vriend' kwam met zo'n 80 km/h aan.
Weet zeker dat als ik het beest voor mijn kop had gekregen ik van de motor was afgeslingerd. Nu 'alleen maar' de koplamp bekrast, spiegel eraf, scheur in de topkuip en de gehele onderkuip die los op de grond lag.

M.a.w. als ik de motor plat had kunnen remmen had ik beduidend minder schade gehad
(aan de andere kant kwam ik nu wel zonder letsel vanaf..).

Je bent er zonder blijvend letsel vanaf gekomen, dus wat mij betreft heb je het goed gedaan. Suc6 met genezing en verdere afhandeling!



Jammer voor je meid... gelukkig heb je zelf niks... al is het wel kl*te van je motor...
 
Als ik dit zo lees, is plotseling remmen geen optie, maar gewoon doorrijden ook niet. Ik als beginnend motorrijder (ofwel nog aan het lessen), vraag me dan af. Vanaf welke snelheid/groote van het beest etc wat kun je het beste nu doen dan? Met auto is het redelijk simpel, als het maar geen vee of een grote uil is gewoon doorgaan. Maar wat nou als er een konijn/kat voor de wielen/helm van de motor rent wat dan?
Aan je avatar te zien zal dat bij jou niet zo snel gebeuren :)

Ik heb als beginnend motorrijder ook zoiets gehad; een stilstaande auto die ik aan het inhalen was en plotseling ging rijden. Ik reed niet eens hard, maar ging (uiteindelijk) toch onderuit door te hard remmen. Er is denk ik maar één manier om zo'n reactie af te leren: ervaring opdoen! En dan nog betrap ik mezelf er wel eens op dat die reactie om te remmen er gewoon in gebakken zit. Kan het nu alleen meer controleren.

Meissie 2 trouwens sterkte met de afhandeling van de schade.
 
Laatst bewerkt:
Wa+ (beperkt casco) dekt bij mij aanrijding met dieren, maar alleen de schade die het beest heeft veroorzaakt en niet de gevolgschade als je onderuit gaat. Dus wat al een aantal keer gezegt werd, duiken en doorrijden :)
 
M'n vrouw is een keer ondersteboven gevlogen (op de fiets) door een zwaan, die een landingsmanouvre aan het doen was. Onderuit met hersenschudding.

De zwaan is doorgevlogen.
 
M'n vrouw is een keer ondersteboven gevlogen (op de fiets) door een zwaan, die een landingsmanouvre aan het doen was. Onderuit met hersenschudding.

De zwaan is doorgevlogen.

_O- _O- en,heb je zijn kenteken nog kunnen achterhalen? ;)
 
M'n vrouw is een keer ondersteboven gevlogen (op de fiets) door een zwaan, die een landingsmanouvre aan het doen was. Onderuit met hersenschudding.

De zwaan is doorgevlogen.
Inkoppertje: doorvliegen na het veroorzaken van een ongeluk: da's toch strafbaar! O-)
 
Laatst op de VRO1 cursus gezien wat het verschil is tussen geen en wel ABS:
Zonder ABS: rem aanleggen, druk opbouwen, loslaten als er zand, plassen o.i.d. ligt en dan later weer verder remmen.
Met ABS: KNIJPEN!

De volgende motor wordt er een met ABS, temeer omdat ik onder bijna alle weersomstandigheden rijd en vaak tussen de files door met die lekkere opgeplakte strepen op het asfalt. En je ziet het aan jouw verhaal, als het niet zo'n stomme koekblikker is, dan zijn er wel andere zaken er op uit om jouw onderuit te fietsen.

Sterkte met de knie en de krassen op je motor (en misschien je ego :? ). :+
 
Laatst op de VRO1 cursus gezien wat het verschil is tussen geen en wel ABS:
Zonder ABS: rem aanleggen, druk opbouwen, loslaten als er zand, plassen o.i.d. ligt en dan later weer verder remmen.
Met ABS: KNIJPEN!

De volgende motor wordt er een met ABS, temeer omdat ik onder bijna alle weersomstandigheden rijd en vaak tussen de files door met die lekkere opgeplakte strepen op het asfalt. En je ziet het aan jouw verhaal, als het niet zo'n stomme koekblikker is, dan zijn er wel andere zaken er op uit om jouw onderuit te fietsen.

Sterkte met de knie en de krassen op je motor (en misschien je ego :? ). :+

Zonder abs heb ik geprobeerd : ging te snel op een bocht af,remmen met alles wat ik had,enorme stoppie gemaakt kwam in het zand ,rem los, motor kwijt en daar lag ik,ik niks,fiets economisch total loss.

Abs had het zaakje ook niet meer kunnen redden :N
 
Laatst bewerkt:
Laatst op de VRO1 cursus gezien wat het verschil is tussen geen en wel ABS:
Zonder ABS: rem aanleggen, druk opbouwen, loslaten als er zand, plassen o.i.d. ligt en dan later weer verder remmen.
Met ABS: KNIJPEN!

De volgende motor wordt er een met ABS, temeer omdat ik onder bijna alle weersomstandigheden rijd en vaak tussen de files door met die lekkere opgeplakte strepen op het asfalt. En je ziet het aan jouw verhaal, als het niet zo'n stomme koekblikker is, dan zijn er wel andere zaken er op uit om jouw onderuit te fietsen.

Sterkte met de knie en de krassen op je motor (en misschien je ego :? ). :+

ABS scheelt een boel, dat zeker... :)
Heb het nu op m'n bike en het bevalt me prima, al was het maar enkel het gevoel... ;)
 
Laatst op de VRO1 cursus gezien wat het verschil is tussen geen en wel ABS:
Zonder ABS: rem aanleggen, druk opbouwen, loslaten als er zand, plassen o.i.d. ligt en dan later weer verder remmen.
Met ABS: KNIJPEN!

Precies ik heb het persoonlijk mogen proberen. Gewoon met 70 vol remmen door zand heen. Resultaat. Je merkt niets en daarna remt ie gewoon.
*D

Te bizar voor woorden.
 
dank, dank, dank voor alle medeleven. Knie gaat snel vooruit, het wachten is op de motor... ik wil er zo snel mogelijk weer op. Mijn volgende motor gaat ABS hebben, dat dan weer wel.

En ja. was het een gronddier geweest (konijn, hond, kat) dan was ik er recht overheen gegaan zonder te remmen. Heb ook de autobandenproef geoefend. Maar zo'n vogel komt omhoog...

Afijn alles komt weer goed, casco verzekerd, zelf ook bijna weer in orde dus we gaan er straks weer voor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan