Yes-man
MF veteraan
En daar lig je dan, en dan denk je: Sukkel, waarom lette ik niet op?
Ik kom net van mijn meiske af( Weert) en rij terug richting doetinchem via duitsland( via horst, sevenum, weeze (airport) ,weeze, uedem, rees en anholt.
Vanaf Well( een klein gehucht vlak over de grenst ) rij ik richting weeze wat een PRACHTIGE weg is, heuvelachtig, bebost en zalige bochten!
Lekker de Goof uitlaten, eenmaal de bossen uitrijdend lekker om je heen genieten van het landschap.
Ik rij op de weg en dacht aan hoe mijn weekend was met mijn vriendinneke.. dom.
50 meter voor een kruispunt met een gangetje van rond de 80 zie ik ineens een STOP-bord, SHIT gaat er door je heen.. vol in de ankers en hopen maar dat er niemand over de weg heenreed of af wou gaan slaan.
Helaas, een groene VW passat met 2 oude duitse besjes wou gaan afslaan.
Ze zagen mij afremmen maar door glijden en stopten zo goed ze konden, de laatste 3 meter voor de auto schiet mijn voorwiel onderuit, ik glij tegen de onderkant van de bumper op en mijn voet zit vast tussen de bumper en het wegdek.
Gauw zet ik mijn motor uit en probeer omhoog te krabbelen, en als eerste gezegd: ich kan nicht zo gutt deutsch ( oftewel, mijn duits is gebrochen )
De duitse politie werd gelijk gebeld ( In nederland maak je de weg vrij en in duitsland... )
En samen met een man die langs kwam rijden hebben ze ( oude besjes en de hulpvaardige man ) wat '' pech'' bordjes bij de plek geplaatst.
3 KWARTIER LATER , komen de duitse boswachters, en is alles uitgelegd.
Gelukkig sprak de Duitse bromsnor ook nog eens redelijk engels en kon ik dus wat vloeiender het gesprek voeren
Boete: 145 euro , een pijnlijke onderrug en een beschadigde motor terug naar huis.
Lachwekkend:
3 km vanaf de crashplek valt de motor uit, benzine op , geen reserve meer
Dus 5 km met een 210 kilo beschadigde motor door het gat weeze heen om een tankstation te vinden.
Hoe kan het je tegen zitten?
Schade aan mijn Honda CBR 600 F uit 1992:
Kuipruit kapot
Rechterspiegel kapot ( spiegelglas en stukje uit het plastic)
Krassen op het rechterkuipdeel
Rempedaal krom
binnenkuip ( vooraan ) kapot
Stuurgewichtje rechts afgebroken
Linker clip on is het controle gedeelte kapot ( sein, choke)
Glaasjes toeren teller en temperatuurteller gespleten
Het zijn vaak die momenten waarbij je JUIST moet opletten je niet oplet
Ik ga even wat foto's proberen te plaatsen als deze snelle computer is meewerkt
Ik kom net van mijn meiske af( Weert) en rij terug richting doetinchem via duitsland( via horst, sevenum, weeze (airport) ,weeze, uedem, rees en anholt.
Vanaf Well( een klein gehucht vlak over de grenst ) rij ik richting weeze wat een PRACHTIGE weg is, heuvelachtig, bebost en zalige bochten!
Lekker de Goof uitlaten, eenmaal de bossen uitrijdend lekker om je heen genieten van het landschap.
Ik rij op de weg en dacht aan hoe mijn weekend was met mijn vriendinneke.. dom.
50 meter voor een kruispunt met een gangetje van rond de 80 zie ik ineens een STOP-bord, SHIT gaat er door je heen.. vol in de ankers en hopen maar dat er niemand over de weg heenreed of af wou gaan slaan.
Helaas, een groene VW passat met 2 oude duitse besjes wou gaan afslaan.
Ze zagen mij afremmen maar door glijden en stopten zo goed ze konden, de laatste 3 meter voor de auto schiet mijn voorwiel onderuit, ik glij tegen de onderkant van de bumper op en mijn voet zit vast tussen de bumper en het wegdek.
Gauw zet ik mijn motor uit en probeer omhoog te krabbelen, en als eerste gezegd: ich kan nicht zo gutt deutsch ( oftewel, mijn duits is gebrochen )
De duitse politie werd gelijk gebeld ( In nederland maak je de weg vrij en in duitsland... )
En samen met een man die langs kwam rijden hebben ze ( oude besjes en de hulpvaardige man ) wat '' pech'' bordjes bij de plek geplaatst.
3 KWARTIER LATER , komen de duitse boswachters, en is alles uitgelegd.
Gelukkig sprak de Duitse bromsnor ook nog eens redelijk engels en kon ik dus wat vloeiender het gesprek voeren
Boete: 145 euro , een pijnlijke onderrug en een beschadigde motor terug naar huis.
Lachwekkend:
3 km vanaf de crashplek valt de motor uit, benzine op , geen reserve meer
Dus 5 km met een 210 kilo beschadigde motor door het gat weeze heen om een tankstation te vinden.
Hoe kan het je tegen zitten?
Schade aan mijn Honda CBR 600 F uit 1992:
Kuipruit kapot
Rechterspiegel kapot ( spiegelglas en stukje uit het plastic)
Krassen op het rechterkuipdeel
Rempedaal krom
binnenkuip ( vooraan ) kapot
Stuurgewichtje rechts afgebroken
Linker clip on is het controle gedeelte kapot ( sein, choke)
Glaasjes toeren teller en temperatuurteller gespleten
Het zijn vaak die momenten waarbij je JUIST moet opletten je niet oplet
Ik ga even wat foto's proberen te plaatsen als deze snelle computer is meewerkt