Zij die niet opletten en zij die nog niet zullen opletten

Yes-man

MF veteraan
8 nov 2008
2.179
0
omgeving Doetinchem
En daar lig je dan, en dan denk je: Sukkel, waarom lette ik niet op?

Ik kom net van mijn meiske af( Weert) en rij terug richting doetinchem via duitsland( via horst, sevenum, weeze (airport) ,weeze, uedem, rees en anholt.

Vanaf Well( een klein gehucht vlak over de grenst ) rij ik richting weeze wat een PRACHTIGE weg is, heuvelachtig, bebost en zalige bochten! :)

Lekker de Goof uitlaten, eenmaal de bossen uitrijdend lekker om je heen genieten van het landschap.
Ik rij op de weg en dacht aan hoe mijn weekend was met mijn vriendinneke.. dom.

50 meter voor een kruispunt met een gangetje van rond de 80 zie ik ineens een STOP-bord, SHIT gaat er door je heen.. vol in de ankers en hopen maar dat er niemand over de weg heenreed of af wou gaan slaan.

Helaas, een groene VW passat met 2 oude duitse besjes wou gaan afslaan.
Ze zagen mij afremmen maar door glijden en stopten zo goed ze konden, de laatste 3 meter voor de auto schiet mijn voorwiel onderuit, ik glij tegen de onderkant van de bumper op en mijn voet zit vast tussen de bumper en het wegdek.
Gauw zet ik mijn motor uit en probeer omhoog te krabbelen, en als eerste gezegd: ich kan nicht zo gutt deutsch ( oftewel, mijn duits is gebrochen _O- )

De duitse politie werd gelijk gebeld ( In nederland maak je de weg vrij en in duitsland... :? )
En samen met een man die langs kwam rijden hebben ze ( oude besjes en de hulpvaardige man ) wat '' pech'' bordjes bij de plek geplaatst.

3 KWARTIER LATER , komen de duitse boswachters, en is alles uitgelegd.
Gelukkig sprak de Duitse bromsnor ook nog eens redelijk engels en kon ik dus wat vloeiender het gesprek voeren :}

Boete: 145 euro , een pijnlijke onderrug en een beschadigde motor terug naar huis.

Lachwekkend:
3 km vanaf de crashplek valt de motor uit, benzine op :') , geen reserve meer :')
Dus 5 km met een 210 kilo beschadigde motor door het gat weeze heen om een tankstation te vinden. :')
Hoe kan het je tegen zitten? |(

Schade aan mijn Honda CBR 600 F uit 1992:
Kuipruit kapot
Rechterspiegel kapot ( spiegelglas en stukje uit het plastic)
Krassen op het rechterkuipdeel
Rempedaal krom
binnenkuip ( vooraan ) kapot
Stuurgewichtje rechts afgebroken
Linker clip on is het controle gedeelte kapot ( sein, choke)
Glaasjes toeren teller en temperatuurteller gespleten


Het zijn vaak die momenten waarbij je JUIST moet opletten je niet oplet |(
Ik ga even wat foto's proberen te plaatsen als deze snelle computer is meewerkt |(
 
Een paar weken geleden hetzelfde gehad toen ik vlak voor de de stoplichten op oranje zag springen en ik met heel andere dingen bezig was dan met motor rijden (vliegen van mijn vizier afkrabben).. Bij mij was het kruispunt nog vrij..
Vette pech dat bij jou net een auto voorbij reed en je ook nog eens een boete erbij kreeg en je tank leeg was.. Moest wel een stevig weekend geweest zijn als je zo van de wereld bent :+ :P
Gelukkig ben je zelf nog zelf nog redelijk in orde.. sterkte met opknappen van jezelf en je motor..
 
Een paar weken geleden hetzelfde gehad toen ik vlak voor de de stoplichten op oranje zag springen en ik met heel andere dingen bezig was dan met motor rijden (vliegen van mijn vizier afkrabben).. Bij mij was het kruispunt nog vrij..
Vette pech dat bij jou net een auto voorbij reed en je ook nog eens een boete erbij kreeg en je tank leeg was.. Moest wel een stevig weekend geweest zijn als je zo van de wereld bent :+ :P
Gelukkig ben je zelf nog zelf nog redelijk in orde.. sterkte met opknappen van jezelf en je motor..


Dankje, en het was een zalig weekend *O*

Ik kom er ook achter dat ik mijn koppeling niet inhield tijdens het remmen |(
 
Nou dan kun je wel stellen dat dit niet jouw dag was zeg :X


Die boete die je er dan bijkreeg, terwijl je op de grond ligt na een ongeval, hoe voelde dat?
 
da's echt een baaldag voor je. Ikzelf heb het vandaag van de andere kant meegemaakt: Fietser compleet in zichzelf die toch doorrijdt terwijl ik anticipeerde dat ze op de middenberm stil zou gaan staan.

Tikje tegen m'n achterwiel en in m'n spiegel zag ik d'r op d'r muil gaan. tjah, wat moet je dáár mee.

Ik neem aan dat jijzelf wel helemaal oké bent? een pijnlijke voet had je na die mars wel onderhand moeten voelen (zeker als het heuveltje op ging :/ )

Ga je de schade "mooi" repareren? of provosorisch? 't kan een leuk herstelprojectje worden, al zat je daar natuurlijk niet op dte wachten. Geen krassen aan het motorblok of radiator oid?
 
wat een pech man!

maarjah direct van je meiske af op de motor stappen is ook niet handig.. eerst even tot bezinning komen volgende x :+
 
Klote man! Maar vrij kansloos van zo'n agent dat je dan een boete krijgt, en van die mensen dat ze de politie bellen. Alsof je al niet genoeg euro's aan schade hebt.
 
jammer joh, die boete slaat nergens op...

ik zou eerst goed rekenen ivm die schade.
 
wat een pech zeg, maar wel goed dat je zelf er weinig aan over hebt gehouden

succes met het herstel! als je ergens hulp bij nodig hebt zijn er in het achterhoek topic vast wel mensen die je willen helpen :)
 
jammer joh, die boete slaat nergens op...

ik zou eerst goed rekenen ivm die schade.

Stopbord negeren met schade/ongeluk tot gevolg ;) ?

Hij negeerde het stopbord dan niet opzettelijk maar de boete is terecht. Maar volgens mij zit er nog meer bij want een stopbord negeren met ongeluk tot gevolg is namelijk maar 60 euro. Mijn pa heeft vorig jaar namelijk een fietser aangereden bij zo'n stopbord.... was ook 60 euro boete omdat de fietser eigenlijk niks had en geen klacht wou indienen _O-

Anyway, ben blij dat je niks hebt. Politie bellen doen ze in duitsland altijd eerst, of ze maken eerst een foto van de situatie en vervolgens verplaatsen ze de auto's pas. Puur verzekeringstechnisch volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de steun en hoe kudt ook, die boete zag ik wel aankomen.

Foto's word niks vandaag, de pc wil het niet! |(

Motorblok is zo ver ik weet ( nog niet onder de kuipen gekeken ) nog onbeschadigd.
Ik wou hem starten ( na het recht zetten van de clip on ) maar hij deed niks :?
Aangelopen ( agent duwen :} ) en het trouwe honda'tje sloeg aan.
Sloeg weer af en toen ik op de startknop drukte liet hij WEL de startmotor draaien en sloeg hij aan, raar.. :?
 

En wat nou als hij met opzet door was gereden na dat stopbord? Hoe lullig het ook klinkt maar hij is fout en de politie kan niet zien of het opzettelijk of niet is. En de politie bellen is daar bijna de normaalste zaak van de wereld als er blikschade is...
 
En wat nou als hij met opzet door was gereden na dat stopbord? Hoe lullig het ook klinkt maar hij is fout en de politie kan niet zien of het opzettelijk of niet is. En de politie bellen is daar bijna de normaalste zaak van de wereld als er blikschade is...
Dan heeft hij nu al genoeg schade geleden, de insteek van een boete is om van te leren. Ik denk dat je van een schuiver meer leert dan een stomme boete. Die boete voegt echt niks toe hoor aan het leermoment...
 
Dat is me alemachtig kut zeg...
Nou het beste er mee.

Ik niet zulke goede ervaringen met in duitsland een ongeluk hebben.
Niet dat het in Nederland wel fijn in, maar met betrekking tot de afhandeling en politie enzo.
Als ze nog gaan vragen om iets te tekenen, nooit doen.
Verzekering vind het ook niet fijn als je daar dingen gaat ondertekenen.
Gelukkig heb ik dat toen ook niet gedaan.
Maar je mocht je motor direct zelf weer mee nemen?
Moest je meteen "Busgeld" betalen?
Ik moest toen ok zo'n soort borg betalen, kreeg later een brief dat ik het niet terug kreeg, was verrekend met de boete.
Bekeuring van de gemeente, lekker vaag ook...
Nou succes, ik hoop dat je je niet achteraf nog te pakken laat nemen.
Wees voorzichtig met wat je zecht.
 
WEERT, daar woon ik ook ,respect. idd kut van de motor en van de boete, niks (meer) aan te doen zeg ik dan maar altijd. sterkte!
 
Die wegen rijd ik ook regelmatig, mooie bochten daar :Y
Sterkte met herstel van jezelf en de motor.
 
Die bekeuring vindt ik vreemd. Een agent in Nederland mag niet zo maar een bekeuring geven voor iets wat 'ie niet met eigen ogen gezien heeft... Wellicht is dat in Duitsland weer anders?
 
Had gister ook zoiets in Helmond. Heb je zo'n weg bij de Karwei, Gamma en Praxis en dat soort zaken. (Engelseweg) en daar zit op een gegeve moment een kruising in waar het licht eigenlijk altijd op groen staat behalve als er echt iemand van een van die zijwegen afkomt. (wat bijna nooit gebeurt)

Ik gewoon voor me uitkijkend, gedachte ergens anders. Iets harder rijdend dan de toegestane 50kmh. Plots: KUD! Rood! :o
Vol in de remmen en kwam net over de stopstreep tot stilstand... toen was ik wel effe wakker... :/

Vizier opengezet voor wat frisse lucht... gedachte drbij houden en op blijven letten... niet altijd even makkelijk :P
 
En wat nou als hij met opzet door was gereden na dat stopbord? Hoe lullig het ook klinkt maar hij is fout en de politie kan niet zien of het opzettelijk of niet is. En de politie bellen is daar bijna de normaalste zaak van de wereld als er blikschade is...

opzet of niet hij heeft toch al genoeg schade... :N en daarbij al geleerd. De boete zou er voor moeten zorgen dat hij het niet weer doet. maar ik denk dat dit ongeval in dit geval beter werkt dan die boete. jij moraal riddertje
en politie bellen bij schade doe ik in nederland ook, anders wordt je zo genaait, door de tegen partij :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan