Zij/Top koffer laten spuiten - BMW R1200RT

nomko

Experienced banned user
25 feb 2019
574
416
Beste,

Dit is mijn eerste post op deze forum en meende dat deze subforum de beste stek is voor mijn vraag.

Ik heb een BMW R1200RT uit 2007 met 145k op de teller, dit is mijn eerste motor trouwens. NU vertoont de top/zij koffer nog wat gebruikers sporen. Ik wil eerst proberen of ik de meeste krassen/strepen met een polisher kan laten "verdwijnen" maar als dit geen soelaas bied wil ik graag de koffers laten (over)spuiten in de juiste kleur. Nu wil ik op voorhand graag weten wat zoiets gaat kosten, bij welke (autoschade) spuit bedrijf ik dit het beste kan laten doen en wat voor ervaring jullie hebben met het laten (over)spuiten van koffers. Ik woon in Den Haag en zou graag in deze regio een adresje willen welke ik kan benaderen.

Alvast mijn dank.
Nomko
 
Reken maar op meer, er zijn bedrijven die met een airbrush kleine beschadigingen en lichte krassen kunnen wegwerken.
De ben je met die bedragen misschien klaar.
Voor een volledig deksel ben je snel een paar honderd euro verder.
Schuren, schoonmaken, eventueel plamuur, schuren, primer, spuiten, het is bewerkelijker dan je denkt.
 
Zeker meer dan een paar honder euro. de spuiter zal namelijk de koffers eerst "strak maken". Dat betekent een aantal maal plamuren en schuren voordat er gespoten wordt. Daarbij komt dat verf ook nog eens onvoorstelbaar duur is door de groene mafia.

Wil je een prijslijst zien, kijk dan bij glpaints.nl
Nee ik heb geen aandelen maar het is wel verdomde handig dat zij een prijslijst publiceren
 
Allen,

Mijn dank voor jullie input! Zo ze zien is spuiten inderdaad duur. Ik ben eens verder gaan zoeken en kwam ergens iets tegen (op deze forum of andere BMW/motor forum) over wrappen. Iemand had delen van zijn motor laten wrappen door een bedrijf die o.a. auot's wrapt. Deze persoon melde dat het hem een paar tientjes koste voor een rol wrapfolie en dat het hem een paar tientjes (ergens tussen €50-€100) koste om de delen te laten wrappen. Het werk omhelste iets van delen licht afschuren (oneffenheden/krasjes wegschuren) en dan de wrapfolie erop. Volgens zeggen was het resultaat nagenoeg perfect. En dat voor minder dan €200/€250.

Nu heb ik eens gekeken naar mijn koffers en heb er een paar diepe krassen inzitten. En wat al werd aangehaald, motor is 11 a 12 jaar oud maar met 145K op de teller kan ie best nog wel 5 jaar mee. Spuiten is een duur geintje en ben nu de optie van (laten) wrappen aan het bekijken. Wil de koffers toch wat mooier hebben dan ze nu zijn en met polish alleen gaat het niet lukken dunkt mij.
 
Nou het is helemaal niet duurder dan de prijzen die ik noem want dat is namelijk de prijs waarvoor ik het doe.....

In het spuiters topic staan genoeg referenties van me.....
Ik heb heel mooi lakwerk laten doen bij FZRene, en voor een hele nette prijs.
20180622_164948_resized.jpg

En nee, ik heb geen aandelen bij hem. (die kras op het kontje is geen kras, maar een haartje op mijn lens)
 
Jezus bij GL Paints zou dat dus 1000 euro gaan kosten om 3 koffers in een metallic kleur te laten spuiten. Ik heb het verkeerde beroep gekozen geloof ik....

Als ik op de website van gl paints kijk, lees ik dat hij is gestopt per 31-12-2019.
Verhuist naar Ecuador.
Dus gl paints is niet meer.
 

Bijlagen

  • IMG_6785.PNG
    IMG_6785.PNG
    38,6 KB · Weergaven: 10
Als ik op de website van gl paints kijk, lees ik dat hij is gestopt per 31-12-2019.
Verhuist naar Ecuador.
Dus gl paints is niet meer.
Klopt, een maat van me werkt tegenover waar GL Paints zat. Is verhuisd naar Ecuador om daar met zijn nieuwe liefde verder te leven.
De tent is al verkocht aan een autoplaatwerk en schade bedrijf uit Rotterdam.
 
Als ik op de website van gl paints kijk, lees ik dat hij is gestopt per 31-12-2019.
Verhuist naar Ecuador.
Dus gl paints is niet meer.


Logisch je verhuist naar Ecuador.
Kijk net op zijn website,wat een bedragen vroeg die gl paints voor spuitwerk.
Spoot hij met goud ofzo?tjee zeg erg duur allemaal.
Dan heb je wel een fortuin vergaard te verhuizen met je liefje naar Ecuador.
Tja als ik die prijslijsten zie heb ik ook verkeerde beroep gekozen.
En dat werd me vroeger op lts niet verteld ,word motorspuiter dan kan je veel geld vragen.


Jezus bij GL Paints zou dat dus 1000 euro gaan kosten om 3 koffers in een metallic kleur te laten spuiten. Ik heb het verkeerde beroep gekozen geloof ik....
 
Laatst bewerkt:
Nou het is helemaal niet duurder dan de prijzen die ik noem want dat is namelijk de prijs waarvoor ik het doe.....

In het spuiters topic staan genoeg referenties van me.....
Hoi Rene zou jij mij een link kunnen sturen naar jouw topic. Mijn BMW is 7 jaar oud en ook op mijn koffers gebruikers sporen en zou ze graag laten spuiten. Wat zijn hiervoor de kosten en waar is het. Grt Jan
 
Ik zou het gewoon zo laten
krassen komen er toch op
heb nu ook een nieuwe motor gekocht en heb 2ehands koffers met beschadigingen
erop gezet ik zit er niet mee
en ze zijn nog lelijk ook :+
 
Ik kan het wel begrijpen.
Een kennis van mij heeft dezelfde RT. (ook wel krassen)
Als dan veel krassen op de koffer(s) dan maakt dat de motor heel veel minder fraai.
Jazeker, deze koffers zijn zeer gevoelig voor krassen. Je ziet 't direct!!

Het is niet zoals de aftermarket-koffers die ikzelf heb op mijn FZ.
Dat zijn gewoon grijze kunststof koffers. Een kras heb je minder snel en zie je ook nauwelijks.
Verder op een RT horen die koffers bij het totale standaard plaatje. Ze horen gewoon vast bij deze motor.
Een RT zonder koffers daar klopt dus iets niet...........................?
 
Terug
Bovenaan Onderaan