zijkapjes zelf maken

Nog een ideetje wat betreft die mal van klei of schuim.
Ik denk dat je ook wel gaas (kippe gaas, of fijner gaas) kan gebruiken. Daar gewoon de vorm van maken, en de glasmatjes met epoxyhars er over heen leggen. Als dat droog is glad schuren.
Nadeel is wel (misschien ook wel een voordeel) dat het gaas mee verwerkt wordt... :)
 
Nog een ideetje wat betreft die mal van klei of schuim.
Ik denk dat je ook wel gaas (kippe gaas, of fijner gaas) kan gebruiken. Daar gewoon de vorm van maken, en de glasmatjes met epoxyhars er over heen leggen. Als dat droog is glad schuren.
Nadeel is wel (misschien ook wel een voordeel) dat het gaas mee verwerkt wordt... :)

Het nadeel van het schuren, is dat er glasvezel aan de oppervlakte komt, en die vezels richten zich direct op, en dan krijg je het nooit meer glad.
 
Dan heb ik nog een ander idee.
Van een dunne plaat lexan (polycarbonaat) een kontje maken. Buigen kan het al, als het extra vervormd moet worden kan je het gelijkmatig verhitten met een verfafbrander(tje).
Wat denken jullie hiervan?
 
Verleden jaar heb ik een paar stukken moeten bestellen, dit was voor het bekleden van de onderkanten van een douchecel.
Afm. waren 1.6m* 0.4m en in een hoek geplooid, afgeronde randjes, de hoek van de plooi in een aangevraagde radius. Kostprijs was een 30 euro geloof ik.
Die gasten maken daar alle mogelijke vormen.
Kan zelf in kleur gemaakt worden.
Goed idee.
:} :} :}
 
Verleden jaar heb ik een paar stukken moeten bestellen, dit was voor het bekleden van de onderkanten van een douchecel.
Afm. waren 1.6m* 0.4m en in een hoek geplooid, afgeronde randjes, de hoek van de plooi in een aangevraagde radius. Kostprijs was een 30 euro geloof ik.
Die gasten maken daar alle mogelijke vormen.
Kan zelf in kleur gemaakt worden.
Goed idee.
:} :} :}

Cool! Goed verwerkbaar en goedkoop: Tsjakka!!! Geen gezeik met glasmatten e.d :P
 
Mischien nog wat tips voor het ingieten van PU en Epoxy.

Om een zo glad mogelijk oppervlakte te verkijgen zijn er diverse mogelijkheden:

1 Vacuum trekken van de compound (is niet altijd voorhanden bij iedereen)

2 De basis (Niet de Harder) verwarmen tot een graad of 40 voor het mixen
hierdoor verkijgt men een lagere viscositeit en dit zal resulteren in een
gladder oppervlakte.

3 Tijdens het mixen van PU zorg ervoor dat de men geen lucht erin slaat dwz
niet mixen met een boormachine, hierdoor slaat men lucht in het compound
doorgaans worden de harder van PU,s voorzien van Isocyanaat en dat is een
vochtaantrekker hierdoor krijgt men een zgn sinasappelhuidje.

Mischien dat zulke tips helpen.
 
voorlopig staat het zijkapjes bakken ff op een laag pitje. Ik ga vanavond de carbs eraf halen voor een schoonmaakbeurt/revisie.
Zal mij benieuwen, is de eerste keer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan