Zijkoffers op je Varadero

Flyboyz

Rookie
16 mrt 2005
17
0
Breda
Beste mensen,

Ik ben beginnende motor-rijder en ik ben al een tijdje gevallen voor de Varadero. Een eis was een topkoffer en die is dan ook al bekend. Toch wil ik ook kijken naar de mogelijkheden voor zijkoffers voor bijvoorbeeld vakanties.

Mijn vraag was dan ook of er iemand ervaring mee heeft. Het merk van de topkoffer was geloof ik "Givi". Dus ook de zijkoffers zullen hier vandaan komen.

Ik heb zo mijn vragen over de bevestiging: Is dit dezelfde als bij een topkoffer(die ken ik namelijk wel). Ik neem aan dat het een soort rekje is ipv een plaat die achterop komt voor een topkoffer. Daarnaast wil ik ook weten of deze "rekjes" makkelijk te demonteren zijn wanneer ik voor het woon-werk verkeer zonder die zijkoffers wil rijden dus met alleen de topkoffer.

Het zou natuurlijk het mooiste zijn als iemand een foto heeft/weet te vinden van een Varadero met zijkoffers.

Alvast heel erg bedankt!!

GR!!
 
TADAAAAAAAAAAAAA :

full
 
Topkoffer is van GIVI de Maxia 52, de zijkoffers en dragers zijn van Kappa (beter betaalbaar dan Honda koffers en meer ruimte) Momenteel heeft Honda wel en hele leuke aanbieding indien je overweegt een nieuwe aan te schaffen. Voor (ik dacht) 300 pleuro, handvatverwarming, middenbok, zijkoffers, topkoffer en kofferdragers. Bevestiging van koffers is identiek, ik kan de topkoffer en een zijkoffer uitwisselen geen enkel probleem. Ik dacht dat Kappa ook uit de Givi fabriek kwam :?

www.varadero.nl O-)
 
Thnx voor de info en prachtige foto's!!

Ik ben nog ff bij de motorzaak geweest en heb ook het internet nog ff afgezocht. Ik zag dat de grote topkoffer van givi in dezelfde kleur blauw te verkrijgen is als de Varadero die ik ga aanschaffen dus waarschijnlijk zal het deze worden. Ook de zijkoffers kan ik in dezelfde kleur krijgen maarja, dan zou ik die ook bij de motor moeten verkopen wanneer ik m wegdoe dus dat is wat minder makkelijk denk ik.

De zijkoffers ben ik dus nog niet helemaal uit. De koffers van Honda zelf vind ik gewoonweg minder fraai dus die zullen het zowiezo niet worden.

GR!!
 
Laatst bewerkt:
Oeps, ik d8 al dat ik het misschien anders neer kon zetten....het is "minder fraai" geworden want de motor zoals die hier op de foto staat is best stijlvol.

Bij een dealer hadden ze me trouwens ook hele andere koffers laten zien helaas.

Verder is de kleur van de motor wel de kleur die het bij mij ook zal worden, mooie motor dus ;)

GR!!
 
zijn duidelijk andere koffers dan de Honda koffers voor de nieuwe modellen. Hoeveel liter zijn deze ??

Euh, geen idee eigenlijk. Ik denk ongeveer 36 L. Er past per koffer één helm in, das een beetje vergelijkbaar met m'n Givi topkoffer, vandaar.
Naast de helm past er overigens nog best een hoop ander spul bij :9
 
In de zijkoffers een helm? WOW, zo zien ze er echt niet uit...ze lijken heel smal!

Als alles doorgaat heb ik alles van givi maar toch bedankt voor de info *D


GR!
 
Dat is het aardige van dit systeem. In tegenstelling tot merken als Givi en Kappa, lopen het rek en de koffer mee met de vorm van de motor.

Het rekje:

full


Welke serie van Givi heb je gekozen?
 
ALS alles doorgaat worden het de E52 voor bovenop en de E41 aan de zijkanten....

Voldoende info??

GR!!
 
mmmm.....nu we het toch over zijkoffers hebben.
Ik zoek....één piepklein zijkoffertje voor m'n Transalp. Heb nu m'n Givi topkoffer erafgegooid. De Givi koffers zijn verdomd handig en ruim, maar....ze zijn zo verdomd ruim...waarmee ik wil zeggen dat ik niet hou van die enorme ballonnen achterop. Ik heb zoveel ruimte niet nodig...ennnn....De Varadero en zijn kleine broer zijn véél mooier zonder. Dussss...Heeft iemand weet van een zijkoffertjessysteem, heel plat en klein, enkel voor een snelbinder en papieren enzo ?

(by the way, ben jaloers op je nieuwe Varadero hoor, wil ik ook one day)

Easy Pete
 
mmmm.....nu we het toch over zijkoffers hebben.
Ik zoek....één piepklein zijkoffertje voor m'n Transalp. Heb nu m'n Givi topkoffer erafgegooid. De Givi koffers zijn verdomd handig en ruim, maar....ze zijn zo verdomd ruim...waarmee ik wil zeggen dat ik niet hou van die enorme ballonnen achterop. Ik heb zoveel ruimte niet nodig...ennnn....De Varadero en zijn kleine broer zijn véél mooier zonder. Dussss...Heeft iemand weet van een zijkoffertjessysteem, heel plat en klein, enkel voor een snelbinder en papieren enzo ?

(by the way, ben jaloers op je nieuwe Varadero hoor, wil ik ook one day)

Easy Pete

Waarom gooi je je topkoffer er dan niet weer op :?
 
mmmm....je hebt 't niet begrepen varavriend. Ik zei dus...Givi koffers zijn als ballonnen. Een transalp met een topkoffer lijkt wel een opstijgende heteluchtballon....vandaar zoek ik iets heel kleins

Easy Pete
 
mmmm....je hebt 't niet begrepen varavriend. Ik zei dus...Givi koffers zijn als ballonnen. Een transalp met een topkoffer lijkt wel een opstijgende heteluchtballon....vandaar zoek ik iets heel kleins

Easy Pete

Je schreef ballonnen in je eerste mailtje, dus dacht ik dat je zijkoffers bedoelde.

Er bestaan volgens mij ook kleine (35L) topkoffers.
 
DAT vind ik nou zo mooi aan de koffers van Givi....de vorm. Of ging het jou alleen om de grootte?

En jah, kleinere, zelfs (veel) kleinere koffers zijn er ook te vinden dus het moet lukken denk ik zo!

GR!!
 
ALS alles doorgaat worden het de E52 voor bovenop en de E41 aan de zijkanten....

Voldoende info??

GR!!

52 + 2* 41 vind ik persoonlijk wel redelijk veel hoor. Ik sta zelf nog steeds versteld van hoeveel plaats ik overheb in mijn GIVI topkoffer van 42L en de 2 zijkoffers van 36L.
Voor mij is dat in ieder geval opbergruimte zat en grotere koffers vind ik er vaak nogal lomp uitzien...

Nou ja, just my 0.02€,je zal waarschijnlijk zelf wel best weten hoeveel bergruimte je nodig hebt :+
 
Ja, maar ik neem mijn vrouw mee :X O-) en heb dus heeeeeeeeeeeeeel veel ruimte nodig.

1 x 52 liter en 2 x 42 liter, plus een flinke tanktas
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat 52+41+41 veel is maar ...

Ik zal zelf ook niet doorgaans rijden met alledrie de koffers erop. Te topkoffer is een blijvertje en de zijkoffers optioneel. Bij de dealer vertelde ze me dan ook dat het rekje van de zijkoffer makkelijk te verwijderen is. Die zal ik dan ook alleen maar voor de weekendjes texel gebruiken die ik regelmatig in het jaar doe.

Ik doe aan parachutespringen en heb daar ook wat eigen spulletjes voor nodig. Die kan ik dan makkelijk op de motor meenemen, dus vandaar....


GR!!
 
Laatst bewerkt:
YEP ! EUREKA ! GEVONDEN ! Een rugzak ! Dat doe ik ! (Ik zei dus enige tijd geleden dat ik die enorme Givi-ballonnen niet vind te passen op een offroadfiets) Ik heb het hele rek eraf gegooid ! Maar hola, de hele transalp-kont viel naar beneden. Er hing vanalles vast aan dat bagagerek. Dus heb ik een dag staan slijpen en boren om nieuwe beugels te maken die de hele kont weer vasthielden. PRACHTIG ! En nu rijdt ik met een rugzak als nodig :-)

Zo'n endurokoffertje heb ik nog nooit gezien, daar kijk ik nog even naar uit, maar ik heb anders wel een ideetje om een klein metalen koffertje aan de zijkant te bevestigen (zonnebril, regenbroek, weet je wel). Als het resultaat er degelijk uitziet post ik een fotootje ! hehe

Easy Pete (having fun)
 
By the way, ik ben geen barbaar. Ik heb een ouwe fiets, maar nog keigoed !
En voor bagage-intensieve verplaatsingen heb ik nog een ouwe fiets met zeeën van ruimte, vandaar.

Easy Pete
 
Terug
Bovenaan Onderaan