Zijn 250 600 750 cc fietsen geen supersports?

Aangeven dat iemand die grote glimrandjes heeft niet op een supersport hoort & meteen gaan gooien met ervaring & circuittijden komt bij mij ook niet bepaald als vriendelijk over
__
Met die ZX6-R komt het randje snel genoeg in zicht, (heb ook een \'98\'er gehad),
Belangrijk is:
Hou de verstand knop AAN
Laat de gekken eerst GAAN
Dan heb jij voorlopig de hele BAAN!! *)

__
... Iemand die geen goede tijd rijdt = dus geen supersportrijder?
__
... Iemand die geen goede tijd rijdt = dus een lerende supersportrijder? :]

__
Iedereen die een makkelijke prooi wilt, komt maar, want ik zou al blij zijn met een tijd van onder de 2.30 op Assen
__
Een snelle tijd is eigenlijk ook niet belangrijk tenzij je je brood ermee moet verdienen!

Nog een paar tips van een \"ervaren\" ZX6-R kawagek (helaas is mijn schatje overleden in 2000 ;( ):
1> Stel de vering in zoals de circuitinstellingen van Moto73, in 98 hebben ze een uitgave gedaan met een test op Assen. Deze afstelling was een wereld van verschil.
2: Laat je kroonplaat 0,5 cm zakken daar gaat hij veel beter van sturen!!
3: Lose the Dunlop\'s als je die nog hebt ik had toen BT56 achter en BT56SS voor dat zal nu BT010 worden voor jou, deze zachtere voorband geeft veel meer feedback dus controle over je Kawa!!
Ik kan je nog meer ZX6 verhalen vertellen en circuitfoto\'s laten zien het is echt een Megafiets!!
Zou hem zo weer kopen als ik rijk was \ '(

MASSEL!!
 
jij gaat gewoon ook de zomeravond competitie rijden,Mario!Ik had vandaag bijna een schade gixxer600 gekocht van een paar maanden oud,maar helaas....die rotopkopers zijn me weer voor!En ja Redbull,doen we volgend jaar.Lekker in de S3 knallen,lijkt me leuk. :]
 
IVO: kunnen we aub fatsoenlijk gaan quoten?
Dat met die -\'jes is niet bepaald duidelijk.
Mocht je niet weten hoe precies dan lees je best de FAQ even door. Fouten hierin doorgeven in het vragen en opmerkingen forum.
 
Met die ZX6-R komt het randje snel genoeg in zicht, (heb ook een \'98\'er gehad),
Belangrijk is:
Hou de verstand knop AAN
Laat de gekken eerst GAAN
Dan heb jij voorlopig de hele BAAN!! *)

Nog een paar tips van een \"ervaren\" ZX6-R kawagek (helaas is mijn schatje overleden in 2000 ;( ):
1> Stel de vering in zoals de circuitinstellingen van Moto73, in 98 hebben ze een uitgave gedaan met een test op Assen. Deze afstelling was een wereld van verschil.
2: Laat je kroonplaat 0,5 cm zakken daar gaat hij veel beter van sturen!!
3: Lose the Dunlop\'s als je die nog hebt ik had toen BT56 achter en BT56SS voor dat zal nu BT010 worden voor jou, deze zachtere voorband geeft veel meer feedback dus controle over je Kawa!!
Ik kan je nog meer ZX6 verhalen vertellen en circuitfoto\'s laten zien het is echt een Megafiets!!
Zou hem zo weer kopen als ik rijk was \ '(

MASSEL!!
*) Leuk rijmpje & klinkt heel verstandig :)

Tips:
1. Afstelling nu = niet zo lekkert... Duikt behoorlijk bij redelijk hard aanremmen... ook lichte wobble / shimmy of hoe je het ook wil noemen in het stuur als je met 180 accelererend over die leuke blokje bij in - en uitvoegstroken rijdt... Not so fun...
Wordt dit dus minder bij Moto 73 afstelling?
Zal dan eens kijken of ik ergens die afstelling kan vinden...

2. Eerst effe de vering zo wat lekkerder krijgen, want hij duikt al genoeg (kroonplaat lager = meer voorover = meer gewicht voor = harder duiken, toch?)

3. Good news and bad news: Dunlops are history (achterband was al vervangen bij aankoop & voorband bleek bij aflevering ook vervangen \'om dezelfde banden voor en achter te hebben\'... Klinkt nog allemaal goed, maar....
Er liggen nu Continental Contiforce\'s op... Not so good... Redelijk soft bandje (wel harder dan BT-010) en goed op nat, maar minder stabiel bij insturen voor mijn gevoel....

Is dan ook sport-tour bandje las ik op hun site...
Volgende setje wordt BT-010, denk ik... :)
 
Wordt dit dus minder bij Moto 73 afstelling?
Ja

Zal dan eens kijken of ik ergens die afstelling kan vinden...
Gewoon effe met de redactie bellen dan sturen ze je dat nummer wel op, tegen betaling waarschijnlijk.

2. Eerst effe de vering zo wat lekkerder krijgen, want hij duikt al genoeg (kroonplaat lager = meer voorover = meer gewicht voor = harder duiken, toch?)
Valt heel erg mee, hep ik weinig van gemerkt toen.

Volgende setje wordt BT-010, denk ik... :)
Goeie keus!

Succes.
 
Dus ik met mijn 65 PK FZR400 moet het ook kunnen? :P

Nog maar ff dooroefenen dus... :)


Hallo, zelfs me vriendin deed het met haar CBR400RR, dus inderdaad maar oefenen, en ze kwam verder dan 30 cm. Gewoon koppeling laten schieten, rustig beginnen he.

Ps, voor je gemoedsrust, ze heeft het maar een paar keer gedaan, maar wel express, maar ze vond het zielig voor het motortje, ja, zo zijn die vrouwen he.
 
Hallo, zelfs me vriendin deed het met haar CBR400RR, dus inderdaad maar oefenen, en ze kwam verder dan 30 cm. Gewoon koppeling laten schieten, rustig beginnen he.

Ps, voor je gemoedsrust, ze heeft het maar een paar keer gedaan, maar wel express, maar ze vond het zielig voor het motortje, ja, zo zijn die vrouwen he.
Oke dan, als ik nieuwe ketting heb (as. zaterdag waarschijnlijk) zal ik eens beginnen met oefenen.

Hoeveel kan zo\'n koppeling hebben trouwens, gaat zo\'n ding snel kapot als je met zulke geintjes gaat beginnen?
 
Eerst een nieuwe ketting kan nooit kwaad, heb er net een nieuwe opliggen en dan scheelt een boel.

En ach, die koppeling ja, wat ik al zei, me vriendin vondt het zielig voor het motortje, beter wordt die er niet van.
Maar koppeligsplaten zijn niet zo duur.

Als je het eenmaal door heb gaat het netter en dus minder rukkerig en dus beter voor de motor.

Vanuit stilstand moet je wel je koppeling laten schieten, als je rijdt zorg je dat je accelereert, op het punt van het meeste vermogen knijp je je koppeling in, geeft gas en laat je de koppeling weer los, hoeveel moet je uitproberen en begin rustig, als je het eenmaal door heb is het een makkie, maar dat kost tijd en een hoop zenuwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan