zijn alle motoren te knijpen naar 25 kw ?

Tegenwoordig zijn alle motoren te knijpen. Of het bij alle het rijgedrag ten goede komt is vraag 2, maar je kunt de nieuwe GSX-R 1000 in 25 kw kopen!! 8-)
 
Denk wel dat ze allemaal te knijpen zijn, maar je zit natuurlijk wel met de restricties die de nederlandse wet opgeeft waaraan een geknepen motor moet voldoen. Ten eerste moet hij 25KW zijn, maar daarnaast mag ik ook niet meer hebben als een bepaald aantal pk's per het aantal kilo's. En zo kleven er nog wel wat meer nadelen aan. Maar ben er niet 100% zeker van hoor. Als je maar lekker kan :]
 
Alle motoren zijn te knijpen, maar om in aanmerking te komen voor een licht rijbewijs moet zo´n type in 25 Kw ter keuring worden aangeboden bij de RDW door de importeur.
Doet de importeur dit niet, dan komt je motor niet in aanmerking voor lichtrijbewijs, al heeft die 10 Kw.
 
Je kunt je motor ook zelf aanbieden (of door je dealer) aan de RWD... Dan keuren ze hem ook. Is ie dan geschikt bevonden voor 25 kw, dan mag je er ook op rijden...
 
ik heb zo'n vermoeden dat als je een bijv. VMAX terugtuned naar 25kw dat je nog een heleboel koppel bij lage toeren overhoud...

(dus nog steeds sneller dan een motor die origineel net tegen de 25kw aanjankt)

denk niet dat de wetgeving dit voorzien heeft?
 
Een invalidenwagentje doe zeker wel inhalen met 25kw!Ik heb zelf een RS 125 en die is best rap.
 
Lijkt me niks, een R1 die een amper een invalidekarretje kan inhalen.
__________________________________________________________

Weet je wat mij gaaf lijkt! Met een invalidekarretje een R1 op snelheid inhalen! }) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan