Zijn belgen gek op flitsen of zo!!!!

Flame

MF veteraan
17 feb 2002
2.193
0
Schagen
Ben van ochtend in noodweer terug gereden door belgie heen.

Door de tunnels onder Luik door ben ik tot 2 keer aan toe in me gezicht geflitst. Alleen ik hield me exact aan de snelheid :) en ben me niet bewust van enige overtreding dan ook.

Weet iemand wat en waarom ze daar (doelloos) flitsen :(
 
langs voor flitsen in Belgie is impossible, altijd langs achter

Bij mijn weten staan er in de tunnels in Luik ook geen onbemande camera's
Morgen op werk eens checken met collega uit Luik
 
Op zondag 12 mei 2002 18:36 schreef Sigma het volgende:
langs voor flitsen in Belgie is impossible, altijd langs achter
ik ben in 1995 voor de eerste keer vooraan geflitst met de wagen in Belgie. :(
Een grapje van 400euro
Het is dus posible
 
langs voor flitsen in Belgie is impossible, altijd langs achter

*EAAAHH*
U heeft nog 1 poging over! :P
Hehe, geen idee of't waar is hoor, maar paar weken terug was er iets op de radio of de nieuwe nummerplaten zouden gebruikt worden om langs voor te gaan flitsen en daar kwamen een paar mensen in voor die beweerden dat ze reeds langs voor geflitst worden.
Natuurlijk moe je niet ales geloven wat je hoort maja, was niet 1 persoon maar meerdere dus ik ben niet zo zeker meer :(

edit: zie hierboven :/
 
Laatst bewerkt:
Het vreemde van de gehele situatie is dat ik er 80 mocht en ca. 60 reed omdat de weg zeik nat was en ik achter een auto reed dus weinig zag i.v.m opspattend water.

En dan sta je toch raar te kijken dat je tot 2 keer toe een flits in je gezicht krijg.

Was ergens in de eerste tunnel en halverwege nog een keer.

Kan het soms houderschaps-belasting zijn (of hebben ze dat niet in belgie).
 
Laatst bewerkt:
enige waar in België geflitst word is snelheid en ondertss ook paar camera's (érg weinig) op rood licht geloof'k. Zeker niet op houderschapsbelasting hetgeen ik niet eens ken :) (het klinkt als betalen dus we hebben vast wel een Belgische variant ervan hoor) ;)
 
Laatst bewerkt:
In Luik staan er tellers in de tunnels die het aantal voertuigen telt.
Veel mensen denken dat ze hier geflitst worden, maar dit zij gewoon tellers.

Het kan natuurlijk ook een manier zijn om mensen ertoe aan te zetten trager te rijden.

grtz

will
 
Op zondag 12 mei 2002 23:18 schreef poohbeer het volgende:
enige waar in België geflitst word is snelheid en ondertss ook paar camera\'s (érg weinig) op rood licht geloof\'k. Zeker niet op houderschapsbelasting hetgeen ik niet eens ken :) (het klinkt als betalen dus we hebben vast wel een Belgische variant ervan hoor) ;)

verkeersbelasting is jullie variant he, is ongeveer 75 a 80 % van de houderschapsbelasting dus net als de benzine is het bij jullie weer eens goedkoper :)
 
Ben ook al vaker in die tunnel geflitst, kunt er 50 rijden, die dingen flitsen altijd!!!
Overigens altijd van voren.
Vraag me overigens af of dat verhaal van voertuigen tellen wel klopt, dat kan toch ook op een andere manier!!!
 
traject controle dacht ik altijd ben er al diverse malen doorheen gereden
snel en langzaam maar werd altijd geflitst, aan de andere kant voor de
tunnel staat er wel een paal om het hoekie dus niet te zien :(
 
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Je bent niet geflitst in Luik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Die dubbele groen/witte lampen zijn tel lampen. Er staat trouwens ook een bord bij \" site de comptage\" ( is frans). Is een deel in de tunnel waar ze het verkeer elektronisch tellen.
Wees maar gerust, geen PV voor jouw. Je mag trouwens 80 kmp rijden in de tunnels.
 
dacht niet dat ze hier bij ons al langs voren flitsen. De mogelijkheid zou binnenkort komen en er zijn testen om dit te proberen. Maar zolang alle andere flitskasten niet naar behoren werken ( wegens handleiding kwijt, niet geijkt, onwetendheid van de mensen in het blauw, ontbreken van materiaal) ging dit nog niet toegepast worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan