Zijn deze banden nog geschikt voor op de weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan67546

MF veteraan
22 mei 2010
7.409
7
niet van toepassing
Vanwege mijn budget ben ik momenteel niet in staat om weer ee fortuin uit te geven aan nieuwe banden. Vandaar dat ik 2e hands circuit banden heb aangeschaft. Onderstaande Metzeler Racetek heb ik voor 26 euro kunnen bemachtigen, maar ik denk dat ik mezelf in de vingers heb gesneden. Nu ik de band thuis heb ziet deze er toch wel heel versleten uit.

Nu ga ik hier geen circuit dagen mee rijden, maar ik ga ook niet als een oud wijf rijden op de openbare weg. Is het aan te raden deze band nog even te gebruiken? Ik zou er namelijk flink van balen als de motor onder m'n kont vandaan schuift B|

IMG_2861.jpg

IMG_2860.jpg

IMG_2859.jpg
 
Vanwege mijn budget ben ik momenteel niet in staat om weer ee fortuin uit te geven aan nieuwe banden. Vandaar dat ik 2e hands circuit banden heb aangeschaft. Onderstaande Metzeler Racetek heb ik voor 26 euro kunnen bemachtigen, maar ik denk dat ik mezelf in de vingers heb gesneden. Nu ik de band thuis heb ziet deze er toch wel heel versleten uit.

Nu ga ik hier geen circuit dagen mee rijden, maar ik ga ook niet als een oud wijf rijden op de openbare weg. Is het aan te raden deze band nog even te gebruiken? Ik zou er namelijk flink van balen als de motor onder m'n kont vandaan schuift B|

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

verdienen Astronauten zo weinughh :?

maar waarom vraag je de mening van anderen hier op MF? gaan die ook mee betalen aan de boete, die jij zou kunnen krijgen bij staande houding?
doe ,wat jij zelf denkt te moeten doen idg ;)
:W
 
verdienen Astronauten zo weinughh :?

maar waarom vraag je de mening van anderen hier op MF? gaan die ook mee betalen aan de boete, die jij zou kunnen krijgen bij staande houding?
doe ,wat jij zelf denkt te moeten doen idg ;)
:W

Niet zo lelijk doen he! :P

Lekker rijden met die bandjes toch!

Zodra het canvas er uit komt is het tijd om weer nieuwe te kopen.
 
Waarom zou hij een boete krijgen voor die banden ?
weet ik niet,maar dat zeg ik ook niet :(
lees; KUNNEN ;)
straks geven wij ONS advies,zal je zien dat HIJ een bekeuring krijgt,gaat tie ons aansprakelijk houden :P :+ :+


beetje naar aanleiding van andere topics die regelmatig op mf voorbij komen,iedereen kan toch voor hem zelf hopenlijk wel inschatten wat wel/niet kan/mag.
 
Laatst bewerkt:
weet ik niet,maar dat zeg ik ook niet :(
lees; KUNNEN ;)
straks geven wij ONS advies,zal je zien dat HIJ een bekeuring krijgt,gaat tie ons aansprakelijk houden :P :+ :+


beetje naar aanleiding van andere topics die regelmatig op mf voorbij komen,iedereen kan toch voor hem zelf hopenlijk wel inschatten wat wel/niet kan/mag.

Mwa, zal wel meevallen hoor O-) Het ging me vooral om de rullen en lichte V vorm die de band heeft. Ik dacht dat de wang er misschien wat te dun door was geworden.

Maar ik weet genoeg :) Bedankt voor de reacties.

En rijden als Rossi... Niet bepaald, maar af en toe spelen vind ik wel leuk :Y
 
Laatst bewerkt:
Ach zolang het droog is en de bandjes warm zijn gaat het prima. Daar zijn ze zelf voor gemaakt. ;) ;)

Ik weet dat dit soort banden niks waard zijn in de regen. Maar in de regen rijd ik toch als een oude krant, dus dat komt wel goed :)

Net het eerste ritje ermee gemaakt. Voelen goed aan, wel even wennen aan het 'nieuwe' rijden omdat deze nog rond zijn, en mijn vorige band flink vierkant was (draad was zichtbaar).
 
Geloof dat die band zelfs bij mij vandaan komt.

Voor een bandje van 20 euro kan je er genoeg mee op de straat rijden hoor. Ik zelf had ze ook aangeschaft om mee op straat te rijden.
En aangezien ik m'n voet gebroken heb, heb ik de band verkocht omdat ik dit jaar deze band toch niet nodig zou gaan hebben.
 
Vanwege mijn budget ben ik momenteel niet in staat om weer ee fortuin uit te geven aan nieuwe banden. Vandaar dat ik 2e hands circuit banden heb aangeschaft. Onderstaande Metzeler Racetek heb ik voor 26 euro kunnen bemachtigen, maar ik denk dat ik mezelf in de vingers heb gesneden. Nu ik de band thuis heb ziet deze er toch wel heel versleten uit.

Nu ga ik hier geen circuit dagen mee rijden, maar ik ga ook niet als een oud wijf rijden op de openbare weg. Is het aan te raden deze band nog even te gebruiken? Ik zou er namelijk flink van balen als de motor onder m'n kont vandaan schuift B|

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Sorry hoor, maar als jij je eigen veiligheid als sluitpost maakt ben je verkeerd bezig ook als oud wijf..
 
Hoeveel heatcycles heeft de band gehad? Daar zit je bij straatgebruik aak eerder aan dan aan het einde van je profiel. En ja, ook bij dit soort banden is dat van belang ook al zegt metzeler dat ze er weinig last van hebben.
 
Band is niets mis mee ( en al helemaal niet voor dat geld)

Enige wat misschien een beetje '' eng '' lijkt is dat vreetspoor op rechts (verkeerd afgestelde vering zoals eerder gezegd) en waarschijnlijk op het circuit van zolder (veel rechterbochten).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan