zijn deze bougiedoppen geschikt voor een wildstar?

Ik heb 4 bougiedoppen besteld via motozoom en deze netjes binnengekregen.
http://www.motozoom.nl/webshop/meer...ndPrefix=&SID=9476688&SToken=0704D268831747AD
Nu staan er meerder motortype's op de verpakking maar eigenlijk alleen tot zo'n 750cc.
Nu vraag ik me af of dit wel gaat lukken op mijn 1600cc wildstar.


Oei, tis idd maar de vraag of je de juiste vonk voor jouw aantal cc's gaat krijgen. Heb je wel de juiste bougies met de juiste 'dikker-dan-1200cc-v-twin-vonken'?
 
Oei, tis idd maar de vraag of je de juiste vonk voor jouw aantal cc's gaat krijgen. Heb je wel de juiste bougies met de juiste 'dikker-dan-1200cc-v-twin-vonken'?
Dit is er een uit de doosje bougievonken reeks :z
Waar ik bang voor ben is dat misschien de doppen wegsmelten omdat de bobine's te zwaar kunnen zijn oid.
Kan me namelijk niet voorstellen dat de doppen van bijv. een 125cc chinees dingetje hetzelfde zijn als die van een 1600 2cil. stamper.
 
waar je meer bang voor moet zijn is dat het zichtbaar maken van de vonk, zoals bij deze stroboscoop doppen, de vonk niet zwakker maakt.
zo te zien moeten ze wel passen.
 
Laatst bewerkt:
waar je meer bang voor moet zijn is dat het zichtbaar maken van de vonk, zoals bij deze stroboscoop doppen, de vonk niet zwakker maakt.
zo te zien moeten ze wel passen.
Heb ik inderdaad bij nagedacht.
Voordeel is dat deze doppen nu voor 3.50 te koop waren.
Mochten ze de prestaties heel erg negatief beïnvloeden dan gaan ze er vanaf en vervang ik ze voor betere.
Ga het iig proberen, lijkt me wel leuk in het donker.

Allen bedankt voor de reaktie's, hier mag een hangslot op. :}
 
Allen bedankt voor de reaktie's, hier mag een hangslot op. :}

Hoho, niet zo snel.
Alle leuke dingen hoeven niet zo snel te eindigen! })

Kan me namelijk niet voorstellen dat de doppen van bijv. een 125cc chinees dingetje hetzelfde zijn als die van een 1600 2cil. stamper.

Nee, je zal het eerder niet kunnen hebben dat de doppen van een 125cc Chinees stuk brol dezelfde doppen zijn als die 1600 van jou :P

;) :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zie ook dat die dingen geen weerstand hebben. In het volle vertrouwen dat ik verbeterd zal worden als het fout is: volgens mij hebben electronische ontstekingen een weerstand nodig van enkele kilo-Ohm. Je kan eventueel R-bougies gebruiken.
 
Dit is er een uit de doosje bougievonken reeks :z
Waar ik bang voor ben is dat misschien de doppen wegsmelten omdat de bobine's te zwaar kunnen zijn oid.
Kan me namelijk niet voorstellen dat de doppen van bijv. een 125cc chinees dingetje hetzelfde zijn als die van een 1600 2cil. stamper.
Ronnie,

uit jouw opmerking maak ik op dat je zelf al vraagtekens zet bij de kwaliteit van deze geweldige bougiedoppen........waarom koop je ze dan in godsnaam?

Deze doppen zou ik persoonlijk nooit kopen voor permanent gebruik, omdat ik me kan voorstellen dat 2 vonken per bougie(dop) nou niet bepaald bevorderlijk zijn voor het loopgedrag van je motor....

Om ontstekingsproblemen op te sporen lijken ze me dan wel weer ideaal.....
 
Laatst bewerkt:
Ronnie,

uit jouw opmerking maak ik op dat je zelf al vraagtekens zet bij de kwaliteit van deze geweldige bougiedoppen........waarom koop je ze dan in godsnaam?

Deze doppen zou ik persoonlijk nooit kopen voor permanent gebruik, omdat ik me kan voorstellen dat 2 vonken per bougie(dop) nou niet bepaald bevorderlijk zijn voor het loopgedrag van je motor....

Om ontstekingsproblemen op te sporen lijken ze me dan wel weer ideaal.....
Ik heb ze gekocht omdat het me wel mooi lijkt hoe het er uit ziet in het donker.
Van doe rode vonken onder een showmotor.......
Mocht het nu echt kut zijn met de ontsteking ben ik 20 euro kwijt, maar zijn ze redelijk snel vervangen voor goede merk exemplaren.
 
Neem die jongen nou niet zo in de maling. Je moest eens weten hoeveel mensen die dingen gebruiken.

Maar mijn mening is de volgende: om een vonk in de bougiedop te creëren, zal de bougiedraad in de dop onderbroken moeten worden, anders kan ik het me niet voorstellen.
Dat betekent dat je 2 vonken per bougie(dop) krijgt: eentje in de dop en eentje van de bougie.
Ik kan me niet voorstellen dat dit geen uitwerking op de vonksterkte van de bougie heeft, met alle gevolgen van dien, zoals slecht starten, slecht lopen, verkeerde verbranding enz enz....eigenlijk precies wat Bananeman hierboven ook al zegt.

NIET DOEN dus, behalve als je er 1 zou bestellen om bijvoorbeeld de werking van bobines, bougiekabels etc. te controleren.
 
Laatst bewerkt:
Even een serieus antwoord:
Je moet weten of jouw motor de weerstand in de bougies of in de kappen heeft zitten. Je zoekt dus bij een online shop het type bougie op dat in jouw motor hoort. Dan zoek je bij de bougiefabrikant op of dat met of zonder weerstand is. vervolgens zoek je op of er in die bougiekappen een weerstand zit.
Een van de twee mag maar een weerstand in zitten, niet in allebei.
Bij NGK staat de derde letter (R) voor weerstand. (BPR 7 ES) als er een andere letter staat heeft hij geen ingebouwde weerstand.

De kwaliteit van een bougiekap merk je pas met vochtig weer, zolang het droog is kan je (met een oogje) ook de bougiekabel direct op de bougie aansluiten, mits de bougie een ingebouwde weerstand heeft.
 
Neem die jongen nou niet zo in de maling. Je moest eens weten hoeveel mensen die dingen gebruiken.

Maar mijn mening is de volgende: om een vonk in de bougiedop te creëren, zal de bougiedraad in de dop onderbroken moeten worden, anders kan ik het me niet voorstellen.
Dat betekent dat je 2 vonken per bougie(dop) krijgt: eentje in de dop en eentje van de bougie.
Ik kan me niet voorstellen dat dit geen uitwerking op de vonksterkte van de bougie heeft, met alle gevolgen van dien, zoals slecht starten, slecht lopen, verkeerde verbranding enz enz....eigenlijk precies wat Bananeman hierboven ook al zegt.

NIET DOEN dus, behalve als je er 1 zou bestellen om bijvoorbeeld de werking van bobines, bougiekabels etc. te controleren.
Die bougiekappen hebben een neonbuis. neon geeft licht door het spanningveld, dat kost (bijna) niets.
 
Ik weet 99% zeker dat als je die dingen of de verpakking gaat bekijken dat je "Made in China" gaat lezen. Of de CE wat dichter bij elkaar, te lezen als "China Export".

Zij zijn de meesters in het verleggen van functies.

Het geeft licht, waarom zouden de bougies dan nog vonken? Dat is in ieder geval niet meer het belangrijkste.
 
Even een serieus antwoord:
Je moet weten of jouw motor de weerstand in de bougies of in de kappen heeft zitten. Je zoekt dus bij een online shop het type bougie op dat in jouw motor hoort. Dan zoek je bij de bougiefabrikant op of dat met of zonder weerstand is. vervolgens zoek je op of er in die bougiekappen een weerstand zit.
Een van de twee mag maar een weerstand in zitten, niet in allebei.
Bij NGK staat de derde letter (R) voor weerstand. (BPR 7 ES) als er een andere letter staat heeft hij geen ingebouwde weerstand.

De kwaliteit van een bougiekap merk je pas met vochtig weer, zolang het droog is kan je (met een oogje) ook de bougiekabel direct op de bougie aansluiten, mits de bougie een ingebouwde weerstand heeft.
Bedankt voor dit zeer uitgebreide antwoord.
Hier kan ik wat mee. :}
 
Even een serieus antwoord:
Je moet weten of jouw motor de weerstand in de bougies of in de kappen heeft zitten. Je zoekt dus bij een online shop het type bougie op dat in jouw motor hoort. Dan zoek je bij de bougiefabrikant op of dat met of zonder weerstand is. vervolgens zoek je op of er in die bougiekappen een weerstand zit.
Een van de twee mag maar een weerstand in zitten, niet in allebei.
Bij NGK staat de derde letter (R) voor weerstand. (BPR 7 ES) als er een andere letter staat heeft hij geen ingebouwde weerstand.

De kwaliteit van een bougiekap merk je pas met vochtig weer, zolang het droog is kan je (met een oogje) ook de bougiekabel direct op de bougie aansluiten, mits de bougie een ingebouwde weerstand heeft.
Bougienummer wildstar volgens motozoom: DPR 7 EA-9 is dus volgens jou theorie met weerstand.
Deze doppen zijn zonder weerstand.
 
Ook op jouw motor snap ik de meerwaarde en functie niet hoor.
De kans op storingen vergroot je enorm en je moet er nog geld voor betalen ook.
Is net als roken, je krijgt er ook storingen door en het kost een berg geld .
Ja dat is prima dat jij dat vind, maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak.
Zo heeft een sticker op een kentekenplaat ook absoluut geen meerwaarde en kan zelfs een bekeuring opleveren.
Toch zijn er duizenden mensen die er een hebben.
Jou smaak is niet de smaak van anderen, en niet alles wat iemand gewoon leuk vind hoeft een meerwaarde te hebben.
 
Ik weet 99% zeker dat als je die dingen of de verpakking gaat bekijken dat je "Made in China" gaat lezen. Of de CE wat dichter bij elkaar, te lezen als "China Export".

Zij zijn de meesters in het verleggen van functies.

Het geeft licht, waarom zouden de bougies dan nog vonken? Dat is in ieder geval niet meer het belangrijkste.
Omdat iets uit china komt betekent niet dat het slecht is, tegenwoordig komt bijna alles daar vandaan ook die dure merk artikelen waar jij de hoofdprijs voor betaald.
Zij kunnen prima kwaliteit leveren maar de klant wil niets betalen en daar is de kwaliteit dan ook naar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan