Zijn deze remblokken op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ducati-m

MF veteraan
5 mrt 2009
36.014
46
Zojuist even mijn remschijven en blokjes gecontroleerd en ik vroeg me af of deze remblokken nog goed zijn? Direct op Internet gekeken waar ik op moet letten maar ik zie nergens slijt indicatoren. Kan iemand aan de hand van deze foto zien of ze vervangen moeten worden?

15e8pjt.jpg
 
als de andere kant van dit setje net zo is zijn ze voor mij nog goed,
zonder slijt inkeepingen is het wat lastig maar deze zou ik lekker laten zitten :)

tenzij je een vakantie voor de boeg hebt of een serieuze circuitdag dan zou ik het zeker in de gaten houden, maar bij normaal straatwerk loont het niet om ze nui al te vervangen
 
Laatst bewerkt:
als de andere kant van dit setje net zo is zijn ze voor mij nog goed,
zonder slijt inkeepingen is het wat lastig maar deze zou ik lekker laten zitten :)

tenzij je een vakantie voor de boeg hebt of een serieuze circuitdag dan zou ik het zeker in de gaten houden, maar bij normaal straatwerk loont het niet om ze nui al te vervangen
stupid.gif
 
Zo te zien heb je nog ongeveer nog ruim boven 50% remvoering? Zien er mijns inziens niet heel versleten uit in ieder geval. Ik zou er zelf nog rustig een tijdje mee doorrijden. Op het moment dat de voering niet dikker dan 1,5 a 1 millimeter is zou ik ze vervangen.
 
als de andere kant van dit setje net zo is zijn ze voor mij nog goed,
zonder slijt inkeepingen is het wat lastig maar deze zou ik lekker laten zitten :)

tenzij je een vakantie voor de boeg hebt of een serieuze circuitdag dan zou ik het zeker in de gaten houden, maar bij normaal straatwerk loont het niet om ze nui al te vervangen
:}

Thanks voor de snelle reactie.
Een circuitdag staat nog niet op de planning dus dan kachel ik nog gewoon door met deze blokjes :)

Ik wilde even voor de zekerheid checken of ze nog goed waren (mijn eerste motor :P)
 
met andere kant bedoel ik dus zowel de zelfde klauw alleen het andere blok, en ook de klauw (als die er is) aan de andere kant van je voorpoot.

het wil wel eens zo zijn dat de blokken onderling ook scheef afslijten, anders even remklauwen los hhalen en ze voorzichtig zo kantelen dat je erin kunt kijken om zo de blokken beter te kunnen zien :)
 
met andere kant bedoel ik dus zowel de zelfde klauw alleen het andere blok, en ook de klauw (als die er is) aan de andere kant van je voorpoot.

het wil wel eens zo zijn dat de blokken onderling ook scheef afslijten, anders even remklauwen los hhalen en ze voorzichtig zo kantelen dat je erin kunt kijken om zo de blokken beter te kunnen zien :)

Ik heb even gekeken maar aan de binnenkanten van beide remklauwen (aan de voorkant) zijn ze verder afgesleten. Ik gok dat ze rond de 2mm zitten.
 
Laatst bewerkt:
met andere kant bedoel ik dus zowel de zelfde klauw alleen het andere blok, en ook de klauw (als die er is) aan de andere kant van je voorpoot.

het wil wel eens zo zijn dat de blokken onderling ook scheef afslijten, anders even remklauwen los hhalen en ze voorzichtig zo kantelen dat je erin kunt kijken om zo de blokken beter te kunnen zien :)

Goed advies :Y
 
Ze zou kunnen overwegen om ze d'r even uit te halen. Kun je het tenminste fatsoenlijk meten. :')

Waarschijnlijk heb je wel slijtindicatoren maar zijn ze niet zichtbaar vanuit deze hoek.
 
Laatst bewerkt:
Ze zou kunnen overwegen om ze d'r even uit te halen. Kun je het tenminste fatsoenlijk meten. :')

Waarschijnlijk heb je wel slijtindicatoren maar zijn ze niet zichtbaar vanuit deze hoek.

Ja dat zal ik dadelijk even doen :P
Heb nog nooit zo'n klauw eraf gehaald dus even kijken. Kan weinig fout gaan lijkt me?
 
Daar staat inderdaad nog wel een beetje rijplezier op. Maar toch enorm bedrieglijk, zo een foto t.o.v. een echt beeld.
Ik zou op zicht van de foto’s niet kunnen zeggen dat het verschil L blok -R blok 2.5mm bedraagt.

Inderdaad ik was zelf ook al aan het kijken.
Maar op de eerste foto houd ik de klauw een beetje scheef vast.

Op de 2e foto is het beter te zoen.

Op hoeveel mm raden jullie aan om de blokjes te verwisselen?
 
Als die gleuvjes zijn weggesleten, is het aan te raden om vast een nieuw setje blokken te halen, en als je een keer tijd hebt deze ff te vervangen.

Afhenkelijk van je rijgedrag en omstandigheden, zou ik zeggen, als die gleuf weg is, nog een kilometer of 1000-1500..
 
Er staat niks voor niks een slijtage grens op. Meet die desnoods is op en dan heb je een idee hoeveel mm dat is, en als de klauwen dan gemonteerd zijn, en je ziet de indicators niet, weet je wel de mm die je moet over houden. Persoonlijk vervang ik ze net voor de indicators, wachten tot het laatst en dan door geen tijd of andere reden uitstellen, en voor je ‘t weet ben je te laat en hoor je hem janken als je aan de hendel trekt
 
Oké top dan weet ik waar ik op moet letten.
Heb sowieso nog nooit een remklauw in mijn handen gehad dus direct even gekeken hoe dat ongeveer werkt :P Remblokjes verwisselen moet wel lukken met mijn geringe sleutel ervaring. Maar met het WPB en wat howto's komt dat wel goed :)
 
Mwoah dan is remblokskes wel het makkelijkste in dat rijtje. :')

Lastigste is alleen dikkere blokken over je remschijven krijgen. :P
Dat staat vast niet in het WPH. })
 
Nice die blinken weer mooi :P
Als ik die zuigers eruit haal moet ik ontluchten en de hele mikmak toch? En kan ik die er zo uithalen of is daar speciaal gereedschap voor nodig?
Yep, vlak voor verkoop van de motor begin dit jaar. _O-

De zuigers pomp je er gewoon uit met de remdruk, zonder de blokken in de klauwen.
En ze gaan niet allemaal tegelijk, dus die er verder uitgaan moet je tegenhouden.
(houtje ofzo tussen zuiger en klauw)
Laatste stukje ploppen ze er zo uit, en trek je hem met ene vinger uit de klauw.
Dan komt ook de vloeistof eruit, dus een paar oude handoeken overal is wel handig.
En ja bijvullen en ontluchten daarna ook. :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan