zijn deze versleten???

Gewoon, als je eenmaal staal-op-staal remt, bij de blokjes meteen nieuwe remschijven kopen of in je testament tijdig aan iemand opdragen.


Waarom nieuwe schijven? Als ze te dun zijn, oké. Ik heb juist altijd graag dat de hoog opstaande randen even weggepoetst worden door het staal van de blokken. Scheelt weer bij het demonteren van de wielen :P Alhoewel, dat geldt eigenlijk alleen voor de achterrem, maar die kan je wel eens even missen.
 
Waarom nieuwe schijven? Als ze te dun zijn, oké. Ik heb juist altijd graag dat de hoog opstaande randen even weggepoetst worden door het staal van de blokken. Scheelt weer bij het demonteren van de wielen :P Alhoewel, dat geldt eigenlijk alleen voor de achterrem, maar die kan je wel eens even missen.

Volgens mij is het grote gevaar (ook bij koekblikken) dat als je blokken echt helemaal staal op staal remmen, dat je schijven helemaal verneukt worden met krassen e.d. Dan zijn je schijven niet meer bruikbaar, omdat ze dan nieuwe blokken ook helemaal verneuken...

Vandaar: tijdig vervangen die shit.
 
Volgens mij mag je die hele klauw wel eens schoonmaken...

Ja dat is zeker goed, had de motor zo gekocht en zo te zien had de vorige eigenaar er niet zo goed opgepast.

Heb de klauw inmiddels schoongemaakt, en hij blinkt zelfs weer *D Verder zit ik te denken om de remzuigers er ook maar even uit te halen, of is dit niet nodig wanneer de remmen goed werken?
 
Ja dat is zeker goed, had de motor zo gekocht en zo te zien had de vorige eigenaar er niet zo goed opgepast.

Heb de klauw inmiddels schoongemaakt, en hij blinkt zelfs weer *D Verder zit ik te denken om de remzuigers er ook maar even uit te halen, of is dit niet nodig wanneer de remmen goed werken?

Als ze er zo ranzig uit zien zal het iig geen kwaad kunnen om ze ff helemaal na te kijken. Maar hoe dat precies moet weet ik zo ook niet.
 
Als je de zuigertjes terug moet duwen voor je nieuwe blokken is het wel belangrijk dat je effe de omtrek schoonmaakt.
Wat nou buiten in de pekel hangt moet dadelijk de afdichting verzorgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan