Zijn die engels zo gek of ligt het aan mij ?

Of heel veel mense doen zich anders voor, of ik ben levensmoe...
Maar zeker niet als enige...want regelmatig rijden er meerdere motoren mee in de groep wat toevallig op dat moment samen file rijdt...en dat gaat ook niet langzaam...
 
ik rijd dagelijks file, nu valt t nog mee, maar over een maandje wordt t drukker op de weg en rijd ik minimaal 20 km file per dag...

wat is de grens? als je heel de tijd 60/70 tussen auto's door rijdt terwijl zij 20/30 rijden ga je dan echt invoegen wanneer die auto's 80 rijden? of rijd je dan zelf met 110 tussendoor?

t is heel moeilijk jezelf te beheersen :)

en als ik echt haast heb... en er rijden twee auto's precies naast elkaar...

overigens is t veiliger om in te halen als er twee auto's naast elkaar rijden dan als ze achter elkaar rijden... in t laatste geval valt een wisseling van rijstrook te verwachten, in t eerste geval niet :P
 
Of heel veel mense doen zich anders voor, of ik ben levensmoe...
Maar zeker niet als enige...want regelmatig rijden er meerdere motoren mee in de groep wat toevallig op dat moment samen file rijdt...en dat gaat ook niet langzaam...
:^
 
Ik snap iets niet helemaal :iedereen heeft het op dit forum altijd hoe hard ze kunnen 200 km is niets
Nou als je harder als 120 gaat op een snelweg zul je toch zo af en toe een auto moeten inhalen
Als ik dan met een gangetje van 130 of 140 een paar auto´s tegelijk in wil halen ben ik levensmoe
wanneer er een normale ruimte van zeg 1,5m tussen heb ik echt wel genoeg ruimte om er tussen door te rijden.
Je zit maar een fractie van een seconde tussen twee auto´s en voordat ze een eventueele schrik reactie hebben ben ik er al lang voorbij
Heb je al wel eens een auto gezien die van rijbaan probeerd te wisselen met een andere auto ernaast
Daarbij horen ze mij echt wel aankomen
Ja... Vandaag nog zo'n gek die m'n zijkant wilde verkennen... Sommigen hebben moeite met het draaien van hun nekkie om die dode hoek te checken... Heb ik regelmatig, of is dat omdat peugeots en fiatjes dat aantrekken? Maar 130-140 tussen twee autootjes door komt nogal snel voor... Paar weken terug in D, terug van de Ring, file... File ging sneller, nog wat sneller en voor je het weet rij je 140-160 tussen een rij auto's die 100 gaan... Zeker als je braaf je aandacht focust op de blikken tijdens het filerijden overkomt je dit makkelijk... En toch blijft het link... Als je anderhalve meter hebt is dat genoeg, maar een beetje wind tegen die vrachtwagen die je net inhaalt & je splut wel...

Je zit er niet eventjes naast, want je moet na het inhalen van zo'n blik ook weer naar links (naar het midden van de baan), of rijdt er nooit een tweede auto voor? Ik doe het ook wel eens, ertussendoor, maar dan wel nadat ik errug duideijk heb laten zien dat ik er ben & het liefst met vluchtweg als die eikel me toch eraf wil drukken...

Antwoord op de vraag: Ja, die Engelsen zijn zo gek... :) Kijk maar eens op de ring (laatst toch ook gezien?)... Die gasten die daar hard gaan & stunten tegelijk zijn 99% van de tijd Engels... :P
 
Kom ik net terug uit mijn werk, zit lekker in mijn koekblik met de radio op hard. Zie ik voor mij een kleine vrachtwagen zo'n grote inhalen dus alles rijd 100 ofzo. komen er een paar engelsen aangeraced en die grapjassen gaan die 2 dus nog eens inhalen over het kleine stukje asfalt tussen de linker vrachtauto en de berm |( ! Vervolgens halen ze nog eens even in over de middenstreep tussen 2 rijen auto's in met een vaartje of 130 :? . Die gasten willen echt graag plat op hun rug terug in ferry. Dit heb ik nog niet vaak gezien op de A28, zelfs niet voor of na een TT weekend.

Voor Fransen is dit een normaal verschijnsel, maar voor Engelsen.....??

Stef
 
Ach, ik reed een tijd terug in een koekblik en haalde een vrachtwagen in. Op het moment dat ik er voorbij ben en weer naar rechts wil gaan kijk ik (gelukkig!) automatisch over m'n rechterschouder. Had ik op een haar na een motorrijder onder m'n wielen die dacht dat 'ie tussen mij en de vrachtwagen door kon :j
Als ik dus niet goed had gekeken was 'ie er iets minder florissant vanaf gekomen zal ik maar zeggen...
 
Volgens mij bedoel jij subduc ipv superduc :?
Verwarring alom.
Voor zover ik weet wordt zowel tussen de file doorrijden en bij een verkeerslicht tussendoor allebei gedoogt, het is dus niet toegestaan...

Foutjuh ;) Krijg je ervan als je al heel vroeg op bent en tot 22u 's avonds moet werken... :+

Maaruh het kan idd ook wel met 100 ertussen door, maar ik heb het gevoel dat als de meute weer 100 rijd, dat het verstand dan weer op 0 gaat en ze niet meer zoveel in de spiegels kijken om te zien of er een motor langs komt. Dus dan creer je schrikreacties bij automobilisten en aangezien ze toch weinig meer in de spiegel kijken, vliegen ze van links naar rechts. Je zal maar net in de dode hoek zitten.. ;(

Dus dan blijf ik maar liever ook ongeveer 100 rijden, haal ik hier en daar rechts wat in (Wat op de linkerbaan niet opschiet) en zo hop ik ook wat naar voren.
Vind het erger als een koekblik een lekkere bocht verpest door heel langzaam te rijden :(
 
Er is een gedragscode voor het inhalen tussen de file. Die zegt dat je weer in moet voegen als het verkeer harder rijdt dan 40km/u. In de praktijk wordt dat meestal 60km/u maar daarboven ben je riskant bezig. Een automobilist verwacht geen motorrijders meer bij die snelheden. En als een auto van baan verwisselt bij 40km/u dan gaat dat langzaam en zie je dat aankomen. Bij 100km/u zit een auto in een fractie van een seconde op de andere baan. Daar kun je niet meer op reageren. Ik houdt het maar bij max.60km/u. Dan houdt ik het wat langer vol denk ik.
En als ik zie dat een auto mij gezien heeft en (al is het maar 2cm) opzij gaat dan zwaai ik altijd vriendelijk. Ook een hond moet je belonen als die iets goed doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan