Zijn dit goede (veilige) laarzen voor beginner? Bardia

MrMarcie

CFmoto 650MT 2023
19 feb 2014
640
36
Zeist
Ben net begonnen met lessen en heb al een jas, broek, helm en handschoenen. Kan via MP 2e hands laarzen kopen maar kan er verder weinig over terug vinden. De vraag is dus of dit een goede, veilige schoen is (voor beginner).

Bardia-Billard
laars.JPG
 
Ik kan er op Google iig geen bal over vinden. Maar welke maat heb je en in welke regio zit je? Ik heb nog een stel niet al te vaak gedragen Probiker laarzen die ik zelf ook heb gekocht voor mijn laatste paar lessen, maar meteen toen ik dagelijks ging rijden bleken die hoge stevige laarzen toch niet handig voor mijn veelvuldig dagelijks gebruik dus ben ik naar een halfhoge variant gegaan.

Niemand in mijn directe omgeving wil ze (geen motorrijders), en als jij je laarzen op marktplaats 2e hands wilt halen is je budget wellicht ook niet al te groot (of ben je gewoon gierig? :) ), dus als ik nou iemand heel blij kan maken met mijn laarzen zal ik het niet laten.

Dit zijn ze (ingevet met een bijenwas-gebaseerd leervetje en al :) ):
laarzen.jpg


Doe maar PB'tje indien geïnteresseerd.
 
Op de foto kun je precies niets zien. Ziet er uit al slappe meuk. Versteviging bij enkels/hiel/teen?
Bij wat ik wel zie zou ik zeggen: er is beter te krijgen, ook met een klein budget.
 
Bardia zijn doodgewone klassieke motorlaarzen. Helemaal niets mis mee.
Ik heb ze ook gehad, maar dat is minstens 20 jaar geleden. Ik zou dus niet zitten met het merk, en model, maar wel willen weten wanneer de verkoper ze aangeschaft heeft. Ze kunnen best 20 jaar op zolder hebben liggen drogen. 2 tientjes lijkt me een nette prijs.
 
Je ziet ook aan de wreef van de achterste (staande) laars, dat ze al wat ingezakt zijn. Zullen dus niet "slechts enkele malen gedragen" zijn..

Zie ook het verschil met die van Sadbunny.
 
Ben net begonnen met lessen en heb al een jas, broek, helm en handschoenen. Kan via MP 2e hands laarzen kopen maar kan er verder weinig over terug vinden. De vraag is dus of dit een goede, veilige schoen is (voor beginner).

Bardia-Billard
[afbeelding]




Veel is er inderdaad niet over te vinden, enkel dat het een Nederlands fabricaat is.
Maar als ik jou was ging ik voor een paar soepele toerlaarzen, waarop je gemakkelijk kunt lopen. Niets is zo erg als knellend schoeisel.
En eigenlijk beter een paar knaken méér voor een paar nieuwe uitgeven dan een paar gebruikte, want nieuwe laarzen gaan zich naar jouw voeten vormen.
En, wellicht ten overvloede; je dikste paar sokken aantrekken, passen en er even op rondlopen.
 
Bardia zijn doodgewone klassieke motorlaarzen. Helemaal niets mis mee.
Ik heb ze ook gehad, maar dat is minstens 20 jaar geleden. Ik zou dus niet zitten met het merk, en model, maar wel willen weten wanneer de verkoper ze aangeschaft heeft. Ze kunnen best 20 jaar op zolder hebben liggen drogen. 2 tientjes lijkt me een nette prijs.
Eind jaren '80 kocht ik een dergelijk paar van Bardia voor 100 gulden.
Dan lijkt 2 tientjes wat veel. O-)
 
Dank voor de reacties.

Ik koop ze maar en zie het wel. Ze zijn 15,= dus als het tegenvalt hebben we weer wat geleerd. Gaan we te zijner tijd wel eens wat nieuws aanschaffen. Geldboom is nu ff leeg.
 
Ik herinner mij nog wel de pijn in mijn teen bij het schakelen, door het dunne leer.
 
Zien er dun en (te) soepel uit, dus aardig tegen schuren, maar niet om je enkels/schenen te beschermen.
 
Ik herinner mij nog wel de pijn in mijn teen bij het schakelen, door het dunne leer.

Bij dit soort budgetlaarzen zou ik gewoon een lading ducttape op de neus plakken.

Voor marcedwin:
Tijdens de lessen (iig voertuigbeheersing) zullen deze wel voldoende zijn, maar als je zelf gaat rijden zou ik afhankelijk van rijstijl en type motor toch wel iets anders kiezen.
 
Bij dit soort budgetlaarzen zou ik gewoon een lading ducttape op de neus plakken.

Voor marcedwin:
Tijdens de lessen (iig voertuigbeheersing) zullen deze wel voldoende zijn, maar als je zelf gaat rijden zou ik afhankelijk van rijstijl en type motor toch wel iets anders kiezen.


Dank je Richardus,

Dat is ook de bedoeling. Zocht nu ff een tijdelijke oplossing voor lessen.
Het kiezen van een goede motorlaars vergt nog wel wat kennis (ben ik nu aan het opdeoen ;-) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan