Zijn dit uitritten?

Agility150

Rookie
21 aug 2021
14
3
2023_01_03_22.08.36.jpg



2023_01_03_22.09.51.jpg

2023_01_03_22.08.59.jpg



2023_01_03_22.09.33.jpg

2023_01_03_22.10.55.jpg
 

Bijlagen

  • 2023_01_03_22.08.36.jpg
    2023_01_03_22.08.36.jpg
    128,3 KB · Weergaven: 25
Ja, het zijn in-/uitritconstructies. Maar misschien is het goed om even aan te geven waarom je twijfelt? Dan kunnen we het daarover hebben.
 
Omdat het niet meteen een oprit is aan de andere kant. sommige zijn ook straten.
Bij de enige straat van allemaal zie ik een oprit aan de andere kant (laatste foto) de rest zijn parkeerplaatsen / terein van een winkel of bedrijf.

Dus allemaal uitritten.
 
Maar het is wel vreemd dat zo`n uitrit een voorrangskruising kan zijn.
En die hoofdweg (vondellaan) is een 30km zone.
Dat is toch niet zo vreemd? Zo te zien begint achter de constructie gewoon de andere straat, waar dan meteen een zijstraat op uitkomt, die gelijkwaardig zou zijn zonder de tekens. Ik vind het heel duidelijk aangegeven, laat niets aan de verbeelding of het toeval over toch?

Het enige "vreemde" is misschien dat de in-uitritconstructie eenzijdig is, maar dat zie je wel vaker.

@Jenkins wat zou de fout zijn dan? Ik zie 'm zo gauw niet.

Overigens kun je daar bij streetview jaren terug kijken, dan kun je zien wat de oude situatie was. Dat kan trouwens bijna overal, alleen weten veel mensen dat niet, maar dat is hardstikke leuk, kun je zo zien hoe zo'n buurt verandert over de tijd. Dat kan met het tijdlijn-knopje links bovenaan. Als je dan de tijdlijn balk verschuift en op de mini-afbeelding klikt kun je door Streetview wandelen in het verleden. Super interessant.

1672844195598.png
 
Dat is toch niet zo vreemd? Zo te zien begint achter de constructie gewoon de andere straat, waar dan meteen een zijstraat op uitkomt, die gelijkwaardig zou zijn zonder de tekens. Ik vind het heel duidelijk aangegeven, laat niets aan de verbeelding of het toeval over toch?

Het enige "vreemde" is misschien dat de in-uitritconstructie eenzijdig is, maar dat zie je wel vaker.

@Jenkins wat zou de fout zijn dan? Ik zie 'm zo gauw niet.

Overigens kun je daar bij streetview jaren terug kijken, dan kun je zien wat de oude situatie was. Dat kan trouwens bijna overal, alleen weten veel mensen dat niet, maar dat is hardstikke leuk, kun je zo zien hoe zo'n buurt verandert over de tijd. Dat kan met het tijdlijn-knopje links bovenaan. Als je dan de tijdlijn balk verschuift en op de mini-afbeelding klikt kun je door Streetview wandelen in het verleden. Super interessant.

Bekijk bijlage 1836249
Ook ik wist niet dat je in Streetview “terug” kon kijken.
😎👍🏻

En ik heb de wijsheid ook niet in pacht.
Vandaar dat ik schreef dat de wegbeheerders een fout hebben gemaakt.


(Ik maak alleen vergissingen… *D )
 
Die parallelweg (binnen 5 meter) is onderdeel van de vondellaan.
Stel dat je daar rijdt en dan de vondellaan op gaat ben je recht doorgaand verkeer.
Afslaand verkeer die vanaf de vondellaan de inrit inrijdt heeft dan geen voorrang.
Vandaar ook dat er geen bord voorrangskruising staat maar van de andere kant wel.
 
Die parallelweg (binnen 5 meter) is onderdeel van de vondellaan.
Stel dat je daar rijdt en dan de vondellaan op gaat ben je recht doorgaand verkeer.
Afslaand verkeer die vanaf de vondellaan de inrit inrijdt heeft dan geen voorrang.
Vandaar ook dat er geen bord voorrangskruising staat maar van de andere kant wel.
Dat was het; onderdeel van, want binnen zoveel meter.
😎👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan