zijn er hier nog supermoto trackday liefhebbers?

Is deze dag ook wat voor beginners (voor mij dus 😇) of gaat dit al serieus hard ? Twijfel een beetje om dit te boeken. 🤔
Haha ik hoop niet dat er alleen snelle jongens rijden, want ik ben ook beginner. Als ze echt sneller zijn en je doet geen gekke dingen en houd je lijn, komen de snelle jongens echt wel voorbij.

Ik zou lekker boeken.
 
Haha ik hoop niet dat er alleen snelle jongens rijden, want ik ben ook beginner. Als ze echt sneller zijn en je doet geen gekke dingen en houd je lijn, komen de snelle jongens echt wel voorbij.

Ik zou lekker boeken.

Is deze dag ook wat voor beginners (voor mij dus 😇) of gaat dit al serieus hard ? Twijfel een beetje om dit te boeken. 🤔

Eigenlijk zijn alle circuitdagen op Lelystad altijd verdeeld in 2 groepen.

Ze willen nog wel eens een open-pitlane doen als er relatief weinig aanmeldingen zijn, en dan mag jan en alleman tegelijkertijd de baan op. Maar normaliter is er een 2-deling op basis van niveau.

als ik jullie was ging ik gewoon boeken!
 
Heeft er iemand tips mbt een tandwielverhouding voor een ktm smr 450 2010? Ik heb op Assen, Spa en Landsard gereden en verder dan de derde versnelling ben ik (bijna) niet gekomen. Zo zonde van de andere versnellingen :P

Nu zit er op 14-48.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand tips mbt een tandwielverhouding voor een ktm smr 450 2010? Ik heb op Assen, Spa en Landsard gereden en verder dan de derde versnelling ben ik (bijna) niet gekomen. Zo zonde van de andere versnellingen :P

Nu zit er op 14-48.
Sneller doorschakelen dan… supermoto in toeren janken heeft niet zo veel zin eigenlijk
 
Heeft er iemand tips mbt een tandwielverhouding voor een ktm smr 450 2010? Ik heb op Assen, Spa en Landsard gereden en verder dan de derde versnelling ben ik (bijna) niet gekomen. Zo zonde van de andere versnellingen :P

Nu zit er op 14-48.


450 SMR heeft een ontzettend lange eerste versnelling, en sommige hebben zelfs slechts 4 versnellingen.
Dus heel gek is het niet dat je zo weinig hoeft te schakelen..
 
450 SMR heeft een ontzettend lange eerste versnelling, en sommige hebben zelfs slechts 4 versnellingen.
Dus heel gek is het niet dat je zo weinig hoeft te schakelen..

Ik ga eens experimenteren met het voortandwiel, tandje kleiner om te kijken of dat bevalt. Op de Landsard kwam ik net niet lekker uit in z’n twee. Ook een quickshifter gekocht, dan wil je alleen maar meer schakelen. :)
 
Ik ga eens experimenteren met het voortandwiel, tandje kleiner om te kijken of dat bevalt. Op de Landsard kwam ik net niet lekker uit in z’n twee. Ook een quickshifter gekocht, dan wil je alleen maar meer schakelen. :)

Totdat je een quickshifter hebt die qua sensor zo gevoelig is, dat hij iedere keer onderbreekt zodra je de laars tegen het pookje aan houdt. Dan wordt je er vanzelf zat van :P

Heb zelf voor mijn nieuwe motor ook een Quickshifter etc gekocht. Ben wel benieuwd hoe fijn ik het vind, gezien ik het op mijn 701 echt altijd uitschakelde. (aftermarket Healtech) Kon er weinig mee geworden op het circuit.
 
Totdat je een quickshifter hebt die qua sensor zo gevoelig is, dat hij iedere keer onderbreekt zodra je de laars tegen het pookje aan houdt. Dan wordt je er vanzelf zat van :P

Heb zelf voor mijn nieuwe motor ook een Quickshifter etc gekocht. Ben wel benieuwd hoe fijn ik het vind, gezien ik het op mijn 701 echt altijd uitschakelde. (aftermarket Healtech) Kon er weinig mee geworden op het circuit.

Haha ben benieuwd. Heb toevallig ook Healtech. Voorheen circuit gereden met een gsxr. Daar ken ik het probleem wel van dat je hem per ongeluk onderbreekt als je even gaat verzitten. Als het niks is gaat die weer te koop. Mooie deal kunnen maken tweedehands.
 
Ja zo bekijk ik het ook.
Qua uitbreiding om mijn GET systeem, vond ik de extra investering eigenlijk wel meevallen. Dus daarom maar 'Ja' gezegt. Maar als het niet bevalt, gaat het er gewoon weer af!
 
Totdat je een quickshifter hebt die qua sensor zo gevoelig is, dat hij iedere keer onderbreekt zodra je de laars tegen het pookje aan houdt. Dan wordt je er vanzelf zat van :P

Heb zelf voor mijn nieuwe motor ook een Quickshifter etc gekocht. Ben wel benieuwd hoe fijn ik het vind, gezien ik het op mijn 701 echt altijd uitschakelde. (aftermarket Healtech) Kon er weinig mee geworden op het circuit.

met een SP/GET quikshifter gaat dat "per ongeluk" onderbreken een stuk minder omdat de schakelaar in de tip van het schakelpookje zit.
Deze is niet zo mega gevoellig als wanneer dat je de sensor in die push/pull rod heb zitten.

Zelf heb ik ook een SP quickshifter op de FS, geen problemen mee.
laatst een SP met push/pull rod sensor gemonteerd op een GSXR750, bij het testen inderdaad het probleem wat jij omschrijft.
 
met een SP/GET quikshifter gaat dat "per ongeluk" onderbreken een stuk minder omdat de schakelaar in de tip van het schakelpookje zit.
Deze is niet zo mega gevoellig als wanneer dat je de sensor in die push/pull rod heb zitten.

Zelf heb ik ook een SP quickshifter op de FS, geen problemen mee.
laatst een SP met push/pull rod sensor gemonteerd op een GSXR750, bij het testen inderdaad het probleem wat jij omschrijft.
Ik wist helemaal niet dat jij een quickshifter had op je FS. Verklaard jouw snelheid wel t.o.v. mij.
 
Is dit dan zo’n verschil? Ik heb nooit de indruk dat ik echt snelheid/tijd verlies met schakelen… of is dit gewoon naïef?
 
Aankomende zaterdag kunnen jullie weer los op het midland circuit in Lelystad. Hier ben ik zelf ook aanwezig.
Zum Anzeigen anmelden oder registrieren
Voor mij de eerste keer, echt mega veel zin in. De brommer staat er klaar voor. En het belooft mooi weer te worden. 🌞

20211004_151936.jpg
 
Is Superbiker een op zich zelf staand evenement? Of is het onderdeel van een kampioenschap? Want Chareyre enzo rijden normaal S1GP, maar ik zie nergens verwijzingen hiernaar...
Dat is een alleenstaand evenement. Telt voor geen kampioenschap ... type piramiedesystheem. De 1ste x-aantal piloten gaan door naar de halve finale,daar gaan de beste van naar de finale waar er tussen de starbikers, prestige en de mensen die de halve finale overleefden het tegen elkaar mogen opnemen. Dus buiten het startgeld dat die krijgen (en het prijzengeld) hebben ze er niets te winnen. Buiten de eer natuurlijk 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan