zijn er hier nog supermoto trackday liefhebbers?

Straat banden is klote in de regen, ik zou een setje regen banden kopen of gewoon skippen.
Regenbanden worden besteld volgende week 👍.
En heb deze week ook maar meteen een crf450r gekocht voor op het circuit 🎉🎉.
Binnenkort eens goed testen...
 

Bijlagen

  • E88C2533-9018-4249-BF57-BD9E1D39C01E.jpeg
    E88C2533-9018-4249-BF57-BD9E1D39C01E.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 22
  • 539DBA85-FEE1-4A51-AC06-3FB3F387775C.jpeg
    539DBA85-FEE1-4A51-AC06-3FB3F387775C.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 22
Volgende zaterdag VTR trackday in Lelystad.
Eindelijk eerste trackday met de crf, regenbanden alvast gemonteerd 👍
 
Fantastische dag!! Echt niet normaal hoeveel grip die banden geven in het nat.
En die crf450r is echt nog wel wat anders als de xr650r, xr had echt wel power maar dit ding is agressiever met de injectie.
En echt veel lichter en wendbaarder.
 
Ik ben op het moment ook bezig om een crf 450x klaar te maken voor komend seizoen. Wil er voornamelijk mee op straat rijden en af en toe eens op pottendijk proberen. Ik ben nu alleen nog op zoek naar een remset voor en zit te kijken naar Motomaster spullen.
Hierbij heb ik de keuze om een volledige set te doen met rempomp en klauw of enkel een adapter voor de originele klauw.
Ik heb het een en ander gelezen en uiteraard is een grotere rempomp en 4 zuigerige klauw beter qua remkracht alleen kosten die krengen al snel 750.

kan ik tijdelijk nog die adapter plaatsen of kan ik beter meteen wisselen naar een complete set met rempomp en klauw?


Hier een fototje van hoe het er nu bij staat.
1612362339568.png
 
Hier is de kalender van 2Race. Hopelijk kunnen alle dagen doorgaan zoals gepland. Ik hoop iig dit jaar weer een dagje Spa mee te pakken...

FB_IMG_1612379301078.jpg
 
Ik ben op het moment ook bezig om een crf 450x klaar te maken voor komend seizoen. Wil er voornamelijk mee op straat rijden en af en toe eens op pottendijk proberen. Ik ben nu alleen nog op zoek naar een remset voor en zit te kijken naar Motomaster spullen.
Hierbij heb ik de keuze om een volledige set te doen met rempomp en klauw of enkel een adapter voor de originele klauw.
Ik heb het een en ander gelezen en uiteraard is een grotere rempomp en 4 zuigerige klauw beter qua remkracht alleen kosten die krengen al snel 750.

kan ik tijdelijk nog die adapter plaatsen of kan ik beter meteen wisselen naar een complete set met rempomp en klauw?


Hier een fototje van hoe het er nu bij staat.
Bekijk bijlage 1591891

Adapter vind je op aliexpress voor een fractie van wat ze hier kosten. Kan je ondertussen doorsparen voor een mooi setje met pomp en klauw.
 
:^

Het gaat ook om het tempo wat je rijdt. Als dit je eerste keer wordt, zou ik gewoon met een adapter gaan rijden en kijken waar de knelpunten zitten. Misschien kom je er dan achter dat het allemaal prima is, of dat je die €750,- beter aan je vering of banden kan uitgeven.

Ook zou je de supermoto groepen op Facebook in de gaten kunnen houden voor een net 2dehands setje...
 
Bedankt voor de reacties! Ik ben nu aan het kijken naar een tweedehands setje idd, dan bespaar ik alsnog en heb ik toch de remkracht. Dus mochten jullie nog wat hebben dan hou ik me aanbevolen:)

Ik zag dat hier al iets gepost was over vering, Ik ben aan de grote kant 2m en rond de 100 kg dus denk dat er wel het een en ander aan de vering moet gebeuren (sws revisie) maar denk ook stijvere veren? Weet iemand wat de standaard kg/mm veren zijn?
 
Standaard zitten er 0.45 kg/mm voorvork veren en een 5.5 kg/mm achter veer in. Met jou lengte en gewicht moet je zeker een aantal sterktes omhoog.
Het bouwjaar heb ik even gegokt. Als je de veren verandert moet er ook wel wat aan de shims gebeuren.
 
Bedankt voor de reacties! Ik ben nu aan het kijken naar een tweedehands setje idd, dan bespaar ik alsnog en heb ik toch de remkracht. Dus mochten jullie nog wat hebben dan hou ik me aanbevolen:)

Ik zag dat hier al iets gepost was over vering, Ik ben aan de grote kant 2m en rond de 100 kg dus denk dat er wel het een en ander aan de vering moet gebeuren (sws revisie) maar denk ook stijvere veren? Weet iemand wat de standaard kg/mm veren zijn?

Als je toch moet reviseren, dan zou ik het gelijk aan laten passen voor SM-gebruik.
Zijn genoeg bedrijven die het aanpassen/reviseren voor je. (RV Suspension, HK-Suspension, etc) en gelijk afstellen op je gewicht.

Kost zo ongeveer 500,- / 600,- euro, maar dan heb je het gelijk goed.
En dat vertaald zich in een veel comfortabeler/stabielere motor op het circuit.
 
Jaa dat is ook het plan, wielen zijn nu klaar, remmen nog even. Dat kan ik zelf nog doen in de schuur en de ophanging wil ik dan laten doen heb ik al een adresje voor gevonden. ach en voordat het weer wat beter is zijn we wel weer een maand of 2 verder.

Maar ik wil eigenlijk nog wel de optie houden om af en toe een enduro ritje of wat Tet te rijden, dus wordt sws een compromis en niet volledig gericht op circuit.
 
Super gaaf topic, alles in een keer doorgelezen. Ik dacht eerlijk gezegd dat het supermoto een beetje was doodgebloed maar zie dat er toch nog wel gereden word. Tof ! Ik kan er echter via Google niet zo gek veel over vinden.
Ik vroeg mij af of er iets van een kalender beschikbaar is met vrije trainingen van supermoto's op Lelystad. Dit is bij mij in de buurt (30 min) en ik zou er graag eens gaan kijken. Het lijkt me ook erg gaaf om de supermoto cursus van Marcel van Drunen te gaan doen.
 
Super gaaf topic, alles in een keer doorgelezen. Ik dacht eerlijk gezegd dat het supermoto een beetje was doodgebloed maar zie dat er toch nog wel gereden word. Tof ! Ik kan er echter via Google niet zo gek veel over vinden.
Ik vroeg mij af of er iets van een kalender beschikbaar is met vrije trainingen van supermoto's op Lelystad. Dit is bij mij in de buurt (30 min) en ik zou er graag eens gaan kijken. Het lijkt me ook erg gaaf om de supermoto cursus van Marcel van Drunen te gaan doen.
Zo'n cursus heb ik ook meerdere keren gedaan in het verleden en kan ik echt aanraden, is super leuk en ook enorm leerzaam. Je grenzen verleggen over wat je wel niet allemaal kunt met zo'n fiets. Voor de data van de cursussen moet je de site ervan in de gaten houden Hoe word ik een nog betere motorrijder? | Supermotorschool.nl
Ook is het verstandig de facebook pagina's in de gaten te houden want soms komt daar de informatie eerder voorbij.
Zum Anzeigen anmelden oder registrieren

Deze zaak organiseert meestal ook meerdere keren per jaar een vrije supermoto training op midland circuit Lelystad.
VTR Motoren

en voor andere geïnteresseerden hier nog wat belangrijke pagina's voor trainingsmogelijkheden.

Pottendijk Emmen Nederland: Home - Kartcircuit Pottendijk ( Aanmelden voor de mailing voor de supermoto trainingsdata! Zie de website ).

Organisatie 2Race voor trackdays in belgië en Frankrijk: 2Race
en
HOME Welcome

Organisatie Team Intim voor Circuit Harsewinkel Duitsland: Team Intim

Erzgebirgsring Duitsland: Erzgebirgsring Lichtenberg - Outdoor Kartbahn und Rennstrecke in der Nähe von Freiberg / Mittelsachsen

Harzring Duitsland: HARZ-RING

Spa-Francorchamps België: RACB KARTING SPA-FRANCORCHAMPS
 
Laatst bewerkt:
Dit is ook nog een Duitse organisatie die (trainings)dagen op Bilstain organiseert i.s.m. Andre Plogmann (IDM coureur en Supermotoschool instructeur);

Daarnaast kan je in Bilstain iedere woensdag vrij rijden; RDMC Bilstain
Ik ben er zelf nog niet geweest, omdat ik de baan nogal tricky vindt;
 
Laatst bewerkt:
Mijn mening: alleen als je hem door een vakkundig iemand laat installeren EN afstellen die genoeg ervaring heeft met die dingen. Je kunt er er namelijk best wat mee verkloten als je het niet goed doet.
weet ik. 2 weken terug nog een gixer met vernaggelde quickshifter in mn handen gehad.
Is de bedoeling dat de shifter op mn 690 smcr komt.
even kijken of daar iets voor op de markt is
 
Terug
Bovenaan Onderaan