zijn er hier nog supermoto trackday liefhebbers?

Eerste stap is gezet, gisteren een KTM Exc 450 van 2017 gekocht. Super blij mee !
Nu kijk ik voor een setje Sm pro premium wielen maar nu twijfel ik een beetje tussen een 16.5 of en 17 inch voorwiel, iemand ervaring met een 16.5 inch voorwiel en is het duidelijk merkbaar of merkt een normale sterveling hier niets van ? Achter dacht ik aan 5 breed.
En raden jullie een cushdrive aan ?

Verder vroeg ik me af met wat voor tandwiel verhouding jullie op Pottendijk rijden en wat gebruiken jullie op straat ?
Al vast bedankt.
Bekijk bijlage 1643612
Bekijk bijlage 1643613
Hangt af wat je wil doen... In en geprepareerde supermoto voel je het verschil tussen 17 en 16,5 of zelfs 16. voor op straat is een ander verhaal aangezien straatbanden (bijna) niet te vinden zijn in de kleinere maten.

Als je een set voor circuit zou zoeken ik heb nog een set FaBa supermoto velgen liggen voor ktm splinternieuw 1x mee gereden.
5 inch achteraan inderdaad en 16,5 vooraan is die set.
 
Voor het circuit kun je zelfs met 16inch gebruiken. Wil je er ook mee op straat blijven rijden? In 16 en 16.5 inch zijn denk ik weinig banden te krijgen, die zowel op straat als op het circuit goed te gebruiken zijn.

Mooie KTM trouwens :)!
 
Ik persoonlijk zou altijd voor 17" gaan, ik 16,5" ook een tijd geprobeerd maar ik kan me prima redden met 17". De mogelijkheden qua banden zijn veel groter en makkelijker.
Áls je cushdrive kunt krijgen, heeft dat de voorkeur. Zoniet ook geen ramp.
 
Goedemiddag,

13 mei ben ik voor het eerst op het circuit geweest met een supermoto/omgebouwde enduro. Nu probeer ik nog meer dagen te vinden. Zijn er naast Pottendijk, supermotoschool en 2race nog organisaties/circuits waar(mee) gereden kan worden?
 
Bedankt voor jullie advies ! Ik ben gegaan voor een set van FaBa bij SMX Racing. Voor en achter toch maar voor 17 inch gegaan.
Verder een Wieres achter tandwiel en DID voor tandwiel en x-ring ketting besteld. Laat maar komen dan kunnen we bouwen.👍
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

13 mei ben ik voor het eerst op het circuit geweest met een supermoto/omgebouwde enduro. Nu probeer ik nog meer dagen te vinden. Zijn er naast Pottendijk, supermotoschool en 2race nog organisaties/circuits waar(mee) gereden kan worden?
VTR motoren organiseerd nog wel eens wat op Lelystad; Bei Facebook anmelden

En in Eindhoven op de Landsard wordt met supermotos gereden.

En in België heb je nog Bilstain waar je vrij kan rijden; Domaine Trial - Enduro - Supermoto Bilstain
 
Goedemiddag,

13 mei ben ik voor het eerst op het circuit geweest met een supermoto/omgebouwde enduro. Nu probeer ik nog meer dagen te vinden. Zijn er naast Pottendijk, supermotoschool en 2race nog organisaties/circuits waar(mee) gereden kan worden?
Laps.now | Nieuwe organisatie, heb ik wel hoge verwachtigen van. Onlangs daarmee op Landsard gereden, super geregeld!

VTR | Aanstaande zaterdag op lelystad.

Junior Track Assen - KNMV | Moet je alleen wel een abbonement voor hebben en een startlicentie/cursus doen. Wordt wel hard gereden en veel getrained door de junior-racers in verschillende opstapklasses.

SuperMotorSchool | Was je al bekend mee!

Pottendijk | Inschrijven voor de mailing, elke zondag rijden en af en toe ook door de weeks.

2Race.be | Voor belgië, was je ook al bekend mee zag ik.

MSC Harsewinkel | Enkele keren per jaar organiseren ze een circuit weekend op Harswinkel met offroad. Via FB in de gaten houden
 
Laps.now | Nieuwe organisatie, heb ik wel hoge verwachtigen van. Onlangs daarmee op Landsard gereden, super geregeld!

VTR | Aanstaande zaterdag op lelystad.

Junior Track Assen - KNMV | Moet je alleen wel een abbonement voor hebben en een startlicentie/cursus doen. Wordt wel hard gereden en veel getrained door de junior-racers in verschillende opstapklasses.

SuperMotorSchool | Was je al bekend mee!

Pottendijk | Inschrijven voor de mailing, elke zondag rijden en af en toe ook door de weeks.

2Race.be | Voor belgië, was je ook al bekend mee zag ik.

MSC Harsewinkel | Enkele keren per jaar organiseren ze een circuit weekend op Harswinkel met offroad. Via FB in de gaten houden
Dank! Ik ga ze allemaal volgen. Helaas lukt as zaterdag bij VTR niet, maar de volgende keer beter.
Iemand als eens overnacht op paddock Spa? Of tips om te overnachten? Wil 22-8 die kant op gaan. ‘S ochtends heen rijden is iets te ver.
 
Dank! Ik ga ze allemaal volgen. Helaas lukt as zaterdag bij VTR niet, maar de volgende keer beter.
Iemand als eens overnacht op paddock Spa? Of tips om te overnachten? Wil 22-8 die kant op gaan. ‘S ochtends heen rijden is iets te ver.

Tijdens Summercamp overnachten wij er op het paddock.
Komen we donderdag aan, vrijdag/zaterdag/zondag rijden en vervolgens naar huis.

Gewoon even aan Gigi vragen of het mogelijk is. Ze verkopen namelijk ook stroom tijdens summercamp, ideaal voor de mensen met camper etc.
 
Tijdens Summercamp overnachten wij er op het paddock.
Komen we donderdag aan, vrijdag/zaterdag/zondag rijden en vervolgens naar huis.

Gewoon even aan Gigi vragen of het mogelijk is. Ze verkopen namelijk ook stroom tijdens summercamp, ideaal voor de mensen met camper etc.
Wij gaan ook met een paar man naar summercamp op spa, maar dan alleen de 17de en de 18de rijden.
 
Mooi topic dit! heb er lang naar gezocht, maar kwam alleen wat dingen tegen op facebook...

Voor de rest van de zomer is het het plan om ook wat dagen mee te pakken op Pottendijk, Midland en Landsard op een kxf450 uit 2013. Nu heb ik de belangrijkste aanpassingen gedaan, alleen vraag ik mij af of de technische keuring bij de bovengenoemde banen net zo nauw is als het reglement van de KNMV waarin bijna elke bout geborgd moet worden... Weten jullie op welke punten vooral gelet wordt en wat zeker nodig is en wat niet?
 
Mooi topic dit! heb er lang naar gezocht, maar kwam alleen wat dingen tegen op facebook...

Voor de rest van de zomer is het het plan om ook wat dagen mee te pakken op Pottendijk, Midland en Landsard op een kxf450 uit 2013. Nu heb ik de belangrijkste aanpassingen gedaan, alleen vraag ik mij af of de technische keuring bij de bovengenoemde banen net zo nauw is als het reglement van de KNMV waarin bijna elke bout geborgd moet worden... Weten jullie op welke punten vooral gelet wordt en wat zeker nodig is en wat niet?

Welke technische keuring?
Er is nergens een technische keuring vooraf aan een vrije training.

Enige wat ik mee heb gemaakt qua (af-)keuring is het checken van sliders onder je voetsteunen op Spa. Verder helemaal niks.
Zorgen dat je een milieumat/zeiltje onder de motor legt op het paddock en je bent klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Is het mogelijk om met de originele (ktm exc 450) remschijf te rijden op het circuit of is dat echt te gek ?

Hij zal sneller overhit raken dan een 320, en dan neemt de remdruk af. Hoe lang dit duurt zou ik niet durven zeggen...

Welke technische keuring?
Er is nergens een technische keuring vooraf aan een vrije training.

Enige wat ik mee heb gemaakt qua (af-)keuring is het checken van sliders onder je voetsteunen op Spa. Verder helemaal niks.
Zorgen dat je een milieumat/zeiltje onder de motor legt op het paddock en je bent klaar.
Top, bedankt!
 
Oke top, duidelijk. Gaan we dus niet doen.
Ik heb gelijk een adapter besteld voor de remklauwen om een 320mm schijf te plaatsen. Bedankt voor de tips.👍
 
Meer mensen hier die aanstaande zondag mee doen met de Supermotard race op Assen?



1625734344677.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan