zijn er hier nog supermoto trackday liefhebbers?

gisteren weer gereden op francorchamps. Heerlijk weer, wel druk schema met de corona regels kwartiertje rijden kwartiertje rust gaat wel vermoeien.
Niet alleen bij ons denk ik gezien het hogere aantal crashes in de 5e manche. Helaas de laatste manche heeft mijn kameraad zijn blok beslist een dik spoor olie in het rond te sproeien. Kwalijk gevolg een crash van de rijder net achter hem en einde van de trackday door vervuild circuit.
Helaas heeft de expert groep hierdoor ook hun laatste manche gemist.

Leuke dag maar die werd dus afgesloten met een dubbel gevoel... zeker als er een andere mee het slachtoffer van is. Kan helaas altijd gebeuren maar leuk is anders.
 
zegt genoeg denk ik *O*
 

Bijlagen

  • 166488037_1222196974849993_4455767161742104926_o.jpg
    166488037_1222196974849993_4455767161742104926_o.jpg
    337,4 KB · Weergaven: 42
gisteren weer gereden op francorchamps. Heerlijk weer, wel druk schema met de corona regels kwartiertje rijden kwartiertje rust gaat wel vermoeien.
Niet alleen bij ons denk ik gezien het hogere aantal crashes in de 5e manche. Helaas de laatste manche heeft mijn kameraad zijn blok beslist een dik spoor olie in het rond te sproeien. Kwalijk gevolg een crash van de rijder net achter hem en einde van de trackday door vervuild circuit.
Helaas heeft de expert groep hierdoor ook hun laatste manche gemist.

Leuke dag maar die werd dus afgesloten met een dubbel gevoel... zeker als er een andere mee het slachtoffer van is. Kan helaas altijd gebeuren maar leuk is anders.
Ik was er toen ook, en heb een manche moeten missen 😅
Ik wist niet dat er zoveel olie in een motorblok zat ... was een best spoor die hij achter liet. Wat was de oorzaak?
 
Ik was er toen ook, en heb een manche moeten missen 😅
Ik wist niet dat er zoveel olie in een motorblok zat ... was een best spoor die hij achter liet. Wat was de oorzaak?
Oliekering van de uitgaande as van de versnellingsbak stuk gesprongen, dus olie spoot eruit op het tandwiel dat op zijn beurt alles in het rond gooide...
Ik dacht aan het volume eerst dat het zijn koelvloeistof was (ook groen net als verse 300v olie)
Maar helaas bleek het olie te zijn...

Motor staat nu volledig gedemonteerd in mijn garage.
 
Thanks, ben zelf ook wel tevreden met het (voorlopige) eindresultaat.

Kappenset V3 is inmiddels wel in de maak :D
 
Oke nou ben benieuwd. Had je ook nog een filmpje gemaakt, ik heb van jou ook wel is wat op YouTube gezien.

Nee na de supermoto cursus ben ik echt super enthousiast geworden van de supermoto's en heb besloten me huidige motor te gaan verkopen (mv agusta brutale 910R) en dan ook voor een supermoto te gaan, lijkt me echt gaaf.
 
Nee, gisteren geen filmpjes gemaakt. Morgen ga ik het wel weer proberen op Neerijnen. Maar dat zal wel een crash-reel worden met mijn ervaring in het zand met slicks :D
 
Hoe is het/was het na je vorige crash? Volgens mij reed je Dennis in het achterwiel, toch? Tenminste zo leek het op de video...
 
Ego had een grotere deuk dan ikzelf.
Helm was schroot, 3 of 4 blauwe plekken, 2 dagen koppijn en een kromme koppelingshendel. Dus opzich prima! :D
 
Oke nou ben benieuwd. Had je ook nog een filmpje gemaakt, ik heb van jou ook wel is wat op YouTube gezien.

Nee na de supermoto cursus ben ik echt super enthousiast geworden van de supermoto's en heb besloten me huidige motor te gaan verkopen (mv agusta brutale 910R) en dan ook voor een supermoto te gaan, lijkt me echt gaaf.
Gewoon een supermoto erbij kopen!!!
Meer fun kan je niet hebben op 2 wielen maar het zijn geen lange afstands machines...
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
1619689614241.png

Niet de mijne voor de duidelijkheid, maar wel een van de geilste gebakjes die ik ooit gezien heb.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan