zijn er hier nog supermoto trackday liefhebbers?

Is dat te doen met slicks? Of beter met profiel/regenbanden?
Lijkt me wel eens tof om te doen (evt met begeleiding). Ik rij normaal altijd alleen op asfalt.
 
Zondag eerste meters gemaakt van het jaar, super leuke dag gehad. Volgende trackday staat al weer gepland voor Lelystad.

5BE3E32089644FF79628858151FD0C3D.jpg
 
@JVerdijk Ik heb het ook op FB gevraagd, maar nog geen reactie; Is deze dag geschikt voor een absolute beginner? Heb wel wat circuit-ervaring, waaronder 1x met de supermoto, maar totaal niks van cross of onverhard muv wat boerenpaadjes in de buurt...
 
@JVerdijk Ik heb het ook op FB gevraagd, maar nog geen reactie; Is deze dag geschikt voor een absolute beginner? Heb wel wat circuit-ervaring, waaronder 1x met de supermoto, maar totaal niks van cross of onverhard muv wat boerenpaadjes in de buurt...

als je de optie met de uitleg/training neemt is dit denk wel een prima dag voor beginners.
het gaat niet om de rondetijden die dag maar om techniek en verbetering.
 
Neen hoor, zou ik wel willen. Soms kom ik iets tegen op het www en voel ik de drang te delen.

Ik heb enkel een €1500 retetrage drz.

IMG_20220408_183859_MP.jpg
 
Laatst bewerkt:
Was een leuke dag georganiseerd door SMX racing! Veel geleerd én gereden.
En een filmpje voor de beeldvorming

 
Vorige week genoten van de supermoto races in Rockanje en omdat je sommige dingen gewoon moet proberen wil ik minimaal 1x cursus volgen bij MvD. Mijn vriendin zei meteen 'dat wil ik ook', dus het wordt een dure dag 😅
Iemand tips voor aan te schaffen laarzen van max 200?
 
Vorige week genoten van de supermoto races in Rockanje en omdat je sommige dingen gewoon moet proberen wil ik minimaal 1x cursus volgen bij MvD. Mijn vriendin zei meteen 'dat wil ik ook', dus het wordt een dure dag 😅
Iemand tips voor aan te schaffen laarzen van max 200?
Ik zat diezelfde avond ook al direct te kijken naar die cursus van mvd 😅
Het lijkt een aanstekelijke tak van motorsport 😁
 
Vorige week genoten van de supermoto races in Rockanje en omdat je sommige dingen gewoon moet proberen wil ik minimaal 1x cursus volgen bij MvD. Mijn vriendin zei meteen 'dat wil ik ook', dus het wordt een dure dag 😅
Iemand tips voor aan te schaffen laarzen van max 200?
Gewoon je normale laarzen aantrekken, dat gaat prima.
 
Hoe was het niveau in de instructie-groep? Heb getwijfeld om me in te schrijven, maar ik was bang dat het boven mijn niveau zou zijn, aangezien ik 0.0 ervaring heb met off-road...
Het niveau was niet zo hoog hoor. Het is maar net hoe hoog je de lat voor jezelf legt. Als je kan motorrijden, had je kunnen meedoen.
De dag was verdeeld in 5 sessie.
In de eerste 3 hebben we per sessie een stuk van de baan verkend en daar verschillende lijnen en bochten techniek geoefened. In sessie 4 ging het om spring techniek, iedereen kon op zn niveau leren om over een heuvel te springen.
Sessie 5 was vrij rijden over de hele baan.
Ik kan het je ten harte aanbevelen, als het nog eens wordt georganiseerd.

Ik heb ook nog in de laatste sessie wat onboard gefilmd. De vraag is nog ff wat de kwaliteit is. :)
Als het was is, zal ik die hier vandaag of morgen nog eens posten.
 
Het was weer een top dag ja, baan was in top conditie.
Aan het einde van de dag wat stof maar daar merkte je eigenlijk weinig van.

@Sjiefke volgende keer gewoon meedoen, er waren gisteren meerdere rijders die nog nooit offroad hebben gereden met de SM.

Dat is ook juist de bedoeling van een dag zoals dit, mensen over die mentale drempel van "offroad met slicks" heen krijgen.

Iedereen ging met een grote glimlach de baan op en kwamen met een nog grotere glimlach de baan af.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1653773623916.jpg
    FB_IMG_1653773623916.jpg
    127,7 KB · Weergaven: 16
  • FB_IMG_1653763758993.jpg
    FB_IMG_1653763758993.jpg
    57 KB · Weergaven: 17
  • FB_IMG_1653763742825.jpg
    FB_IMG_1653763742825.jpg
    132,1 KB · Weergaven: 16
De video is helaas niet geweldig. Ik heb alleen het eerste rondje kunnen filmen, daarna is door de klappen de camera richting het spatbord gezakt.
Ik heb gefilmd vanuit een case, dus het geluid is ook ...:X. Weer wat geleerd...
De baan werd aan het eind van de dag wel wat gladder door een laagje zand/stof. Dus het was toch wel een beetje oppassen met slicks.

 
Terug
Bovenaan Onderaan