Zijn er in Nederland nog rustige gebieden om motor te rijden?

Heb jij tips voor een ritje naar / rondom Tecklenburg vanuit Nordhorn? Dat ik vanaf Ibbenburen in het mooie gebied blijf zeg maar....

(Bijvoorbeeld kronkelroute op mijn TomTom van A naar B, naar C, naar D, naar E enzovoort.)

Staan wat tips van mij in:

 
Ik denk dat het beste is om gewoon de tijden te verranderen dat je rijd.In het weekend s'morgens vroeg en s'avonds na zessen.En doordeweeks na zessen.Ook tijdens sportwedstrijden zoals Ek Wk en Olympische spelen (lockdowns😉) .Het is niet anders,maar ik ga zeker een kijken op de plaatsen die jullie opgegeven hebben👍
Bedankt hoor.
 
Ik rij vaak over de dijkjes door de Beemster, Schermer, Westfriese Omringdijk richting Schagen, daar kan je heerlijk rustig rijden. Niet in het weekend als het mooi weer is, maar door de weekd of in de avond is het niet druk.
 
Ik rij ook steeds vaker gewoon kris kras door het buitengebied en kijk op de GPS alleen maar of er nog bochtige weggetjes in de buurt zijn, die ik dan vervolgens ook mee pak.
Vaak kom je dan op verrassend mooie plekjes.
 
Ik rij ook steeds vaker gewoon kris kras door het buitengebied en kijk op de GPS alleen maar of er nog bochtige weggetjes in de buurt zijn, die ik dan vervolgens ook mee pak.
Vaak kom je dan op verrassend mooie plekjes.
Heb je dan een gps waar je bochtige weggetjes kan selecteren? En wat vind je van de app Calimoto?
 
Heb je dan een gps waar je bochtige weggetjes kan selecteren? En wat vind je van de app Calimoto?
Nee, ik kijk puur op de kaart (van de GPS) en zoek de bochtige weggetjes op. Zowel in Nederland als over de grens in Duitsland.
Zo rij ik dan de hele dag door, tot ik opeen gegeven moment denk dat ik weer richting huis moet, en dan laat ik de GPS een route maken waar ik dan weer regelmatig van af wijk, maar toch steeds dichter bij mijn woonplaats kom.

Mijn GPS ondersteunt wel de optie bochtige wegen, maar dat gebruik ik nooit.

Calimoto ken ik niet, maar ik zal bij gelegenheid er mij eens in verdiepen.
 
Laatst bewerkt:
Ja! Was met een aantal vrienden op een lange N-weg met rotondes aan het kloten, waarvan het uiteinde afgesloten was. Geen woningen in de buurt, geen verkeer, geen overlast. Zowel niemand van mij als ik van niemand anders. Het was fantastisch!
Ennuuuuuh... Waar was dat dan precies? O-) Oke doe maar niet zo precies, anders word het daar alsnog druk_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan