Zijn er mensen met een rotatie motorfiets?

thermisch ? als in koeling ??? is dat de redenw aarom die dingen niet succesvol zijn ??
snap het niet echt, moet toch typisch voor mottos zijn, weinig cc's en veel pk's met zo goed als niets van trillingen ....

de afdichtingen op de rotor-punten slijten te hard en dat is het grootste probleem van de motor

en verkeerd rijden afremmen op de motor is ook heel slecht voor de rotorafdichtingen omdat ze dan gaan trillen en afbreken met alle gevolgen van dien

ik heb nog een rotor huis staan waar een endseal is afgebroken ik zal ff een foto maken
 
Edward Hartel (stond vorige maand in de Kicxstart) is ook bezig met een wankel motorfiets (blok van Norton).

Heb laatst een tijd met hem gepraat, ziet er veel belovend uit, in Januari staat er weer een artikel in Kicxstart.
Binnen een half jaar moet er een rijdende proto staan.
 
iemand enig idee wat de afmetingen van dat mazda blok zijn? en in welk frame het zou kunnen passen?

als het nog eens winter wordt zie ik een mooi streetfighter projectje

de afmetingen zijn ongeveer 45cm lang, 40 cm hoog, 30 cm breed *O*

hier nog de foto van een rotorhuis met de groeven van een gebroken endseal

full
 
iemand enig idee wat de afmetingen van dat mazda blok zijn? en in welk frame het zou kunnen passen?

als het nog eens winter wordt zie ik een mooi streetfighter projectje

de afmetingen zijn ongeveer 45cm lang, 40 cm hoog, 30 cm breed *O*

hier nog de foto van een rotorhuis met de groeven van een gebroken endseal

full
 
Edward Hartel (stond vorige maand in de Kicxstart) is ook bezig met een wankel motorfiets (blok van Norton).

Heb laatst een tijd met hem gepraat, ziet er veel belovend uit, in Januari staat er weer een artikel in Kicxstart.
Binnen een half jaar moet er een rijdende proto staan.

Ik weet het dit is een heeeeel oud topic, maar weet iemand ook hoe het er voor staat met de Hartel588. Ik kan ermaar weinig over vinden (zegt genoeg...... :+ ). Ben benieuwd of er nog iets leeft. *D

Na de artikelen in de Kicxstart is het stil geworden, maar ik kan me niet voorstellen dat zo iemand er ineens mee stopt. :N
 
Volgens mij heb ik deze nog niet voorbij zien komen hier:

CR700P Rotary Engine Powered Motorcycle by Brian Crighton - Crighton Racing

Is een doorontwikkeling van de eerder genoemde Norton.

Maar sowieso de wankelmotor, echt wat een prachtig ontwerp is dat. Blijf me altijd verbazen dat alleen maar de indianenverhalen en compleet verkeerde informatie bij mensen blijven hangen.
Dat er tegenwoordig geen auto`s en motoren mee racen, heeft als belangrijkste reden dat men er niet over eens kan komen in welke klasse ze moeten rijden. Men kan prima de cc`s uitrekenen van een dergelijke motor maar door de 3 kamers en dat de as en rotor verschillende toerentallen van elkaar draaien (dacht 3 maal "krukas" voor 1 maal schijf). Grofweg komt het er op neer dat een 500cc wankel, de potentie heeft van tussen de 1,5 a 2 maal van een conventionele otto-motor. En daar kunnen de geleerden het dus niet over eens worden wat de doodsteek is voor deze motoren want ze mogen in geen enkele serieuze klasse meedoen.
 
Die van Rotron hebben nog wel en 40 kW bij 21 kg. Doelgroep is trouwens UAV's. Zouden ze ook voor niet-defensie doeleinden willen leveren?
 
kan wel 25 jaar geleden zijn, donderdag avond tijdens de speedweek in assen de formule 1 race met trevor nation op de norton , kippevel van het geluid :}

moest even zoeken maar weer gevonden, filmpje van Jamie Witham die de crighton 700 test

zijn commentaar Fuckin Quick _O-

 
Ik ben zelf helemaal fan van de rotatie(wankel)motor.
ik heb wel de bekende rotatie fietsen in een museum zien staan maar nog nooit horen lopen. en dus mijn vraag of hier op het forum mensen zijn met zo'n fiets

Een maat van me had een RX7 Turbo, gereviceerd blok.

Die motoren lopen heel mooi rustig, niets geen getikker.
Klinken inderdaad iets anders dan een Otto motor, motoren zijn laag in toeren al redelijk krachtig, en eenmaal op toeren gaan ze als een raket! Ze willen inderdaad ook redelijk wat toeren maken.

Voor de grappenmaker die zegt dat ze olie zuipen; Natuurlijk zuipen die krengen olie!!! Ze worden gesmeerd als een 2 takt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan