Zijn er mensen met een rotatie motorfiets?

Ik hoor het al weer ze zijn nu "verheven" tot museum stukken en dat vind ik toch bijzonder jammer.;(
Ze zijn gemaakt om te rijden en dat moeten ze blijven doen al is het maar met mate :Y
 
Op een klassiekertreffen zie nog weleens eens een RE 5, een van Veen wankel zie je nooit meer in het wild, staan vast alle 38 (zoveel zijn er in totaal gemaakt, motor is nog geen jaar in productie geweest) ergens warm in een schuur.ZONDE!
Ook de OCR heeft liefhebbers die er mee rijden, inplaats van alleen stallen. :Y

full


Ken ze alleen niet. :N :+
Wel pas een keer gelezen..
:9~

NRV588 Fact Pack

norton06120100.jpg


588cc twin-rotor Wankel type engine.
Fuel injected, direct spray into both bellmouths.
Fully variable intake tract to peak maximum torque between 8000rpm and 11,000rpm.
Electric water pump.
Ducted fan air cooling for rotors.
'Fly-by-wire' throttle
Power: 170bhp @ 11,500rpm
Chassis: Twin spar aluminium, by Spondon
Suspension: Ohlins USD forks, rear Ohlins long-stroke single-sided direct connection unit
Brakes: AP Racing systems with radially mounted front calipers
Wheels/tyres: Dymag 16.5-inch, Dunlop
Dry weight: 130kg
 
Laatst bewerkt:
Zag een tijdje terug een Re5 te koop staan bij De "Knalpot" in Rilland. Buiten de afdichting van de rotor, schijnen ze nogal veel van de bougies te eisen. Die hebben ook een speciale maat en voorzover ik weet worden ze niet meer gemaakt. Bij de Suzuki T> club schijnen ze er nog een paar te hebben, bougies dus.
De Re5 was wel een heel speciale fiets, had een geluid als een turbine. Prachtig om te horen. De Hercules zag er ook niet onaardig uit, heb hem in 75 op de MotorRai nog gezien en gepast. Zat toen echter in militaire dienst, dus weinig tot geen geld ervoor.
 
Stond laatst trouwens een verhaal in de Kicxstart van een Nederlander (ik ben zijn naam even kwijt) die is bezig om een nieuwe wankelmotor te bouwen. Volgens mij was zijn naam Hartel of zo, heeft ooit nog eens als monteur bij Cees Doorakkers gewerkt.
 
Laatst bewerkt:
iemand enig idee wat de afmetingen van dat mazda blok zijn? en in welk frame het zou kunnen passen?

als het nog eens winter wordt zie ik een mooi streetfighter projectje
 
bij deze man :

Motorsloperij LEO SCHUIL , Leeuwarden

Stonden altijd een paar suzuki wankelmotoren.Of ze er nu nog staan weet ik niet.
voor de oldtimersneupers wel een leuk adres om eens rond te kijken.Neem wel een overlevingspakket mee voor het geval je verdwaalt.


Frans
 
Ik ken ook nog wel iemand die zowel een naked OCR1000 als één met (Jos Schurgers)-stroomlijn heeft staan.

Overigens is de Yamaha Wankel volgens mij nooit in productie genomen.
 
thermisch ? als in koeling ??? is dat de redenw aarom die dingen niet succesvol zijn ??
snap het niet echt, moet toch typisch voor mottos zijn, weinig cc's en veel pk's met zo goed als niets van trillingen ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan