Zijn er moderne look-a-like’s van deze motor? (Sorry ik ben nieuw tot motors haha)

Guusje

Rookie
29 apr 2020
1
0
4286AA73-3026-478C-A9DA-B25468A506F8.jpeg
 
Nou ten opzichte van de 2 takt 100cc scrambler die topic starter noemt zijn deze nog al wat uit de pas!

Maar Guusje, nieuw zijn dit soort fietsjes niet meer te koop dus of je moet iets geviseerd zoeken uit die tijd of naar zwaardere modellen zoals hierboven of deze Duc (kan met 35kw rijbewijs).

caferacerspecial.blogspot.it+(3).jpg
 
Kijk eens bij Mash, of 1 van de andere producenten van lichte motoren.
Die maken nog 125cc modelletjes die enigszins in de richting komen van de 100cc machine die je post.

1588168629763.png


Als je een keer googled op 125cc scrambler, komt er genoeg naar boven. Het probleem is dat net meeste niet te koop is in NL of B aangezien de markt eenvoudigweg te klein is voor dit soort fietsen.


Sinnis 125cc
1588168863016.png


Hanway 125cc scrambler

1588168955188.png


Bullit Hero 125cc scrambler

1588169035242.png


Als je goed kijkt zie je dat de bovenste 2 dezelfde fiets is met het zelfde blok in een net iets andere samenstelling van onderdelen, de onderste 2 zijn ook hetzelfde..
Vaak een Chinees GY blok, gebouwd in China of India.
 
Laatst bewerkt:
Nou nou, het gaat snel. in 7 posts van een leuke oude tweetakt crossbrommer naar een elektromotor :+
 
Pancake + motor geeft geen goed resultaat op Google.

Wat voor merk is dit ?? Ik vind ze :}
Omgebouwde xt600’s





 
Dat vind ik van die Mash! Chinees merk toch?
Geen idee van de kwaliteit maar het ziet er wel leuk uit.

Zien er best redelijk uit idd. Ik heb er wel eens omheen gelopen en bekeken.
HHmm... laat ik het zo zeggen: ik denk dat prijs/kwaliteit met elkaar in verhouding zijn.
Een Honda is 4 x zo duur.....
Het is ook wat je zelf wil, een Mash van nu zal vast net zo goed zijn als een Honda van 30 jaar geleden en toen reden ze er ook de wereld mee rond.


Omgebouwde xt600’s






:}
Ik vind het echt heel interessante machientjes :Y !!
 
Aangezien Ts "nieuw tot motors" is heb ik het idee dat het meer om de looks gaat dan om de specificaties
Er is ieder geval keuze genoeg en als ik zie dat die Yamaha een 100cc is zal het wel om 11kw fietsjes gaan.
 
Zien er best redelijk uit idd. Ik heb er wel eens omheen gelopen en bekeken.
HHmm... laat ik het zo zeggen: ik denk dat prijs/kwaliteit met elkaar in verhouding zijn.
Een Honda is 4 x zo duur.....
Het is ook wat je zelf wil, een Mash van nu zal vast net zo goed zijn als een Honda van 30 jaar geleden en toen reden ze er ook de wereld mee rond.
Klinkt logisch. :Y

:}
Ik vind het echt heel interessante machientjes :Y !!
Inderdaad! Maar zonder kenteken en achterlicht dus niet straat legaal. En dat voor zo’n prijs... :/
Misschien maar beter ook. Stel, je rijdt op je Pancake tussen het verkeer en je maakt een foutje.
Een koekblikker wil naar je schelden en roept: ach man ontzettende PANNENKOEK! :(
Je denkt dan dat hij refereert naar de gestyleerde retro look van je machine en roept terug: ja he, thanks man 8-)
Dat zou maar tot verwarrende situaties leiden.
 
Klinkt logisch. :Y


Inderdaad! Maar zonder kenteken en achterlicht dus niet straat legaal. En dat voor zo’n prijs... :/
Misschien maar beter ook. Stel, je rijdt op je Pancake tussen het verkeer en je maakt een foutje.
Een koekblikker wil naar je schelden en roept: ach man ontzettende PANNENKOEK! :(
Je denkt dan dat hij refereert naar de gestyleerde retro look van je machine en roept terug: ja he, thanks man 8-)
Dat zou maar tot verwarrende situaties leiden.
Met achterlicht.;)

En kenteken van de originele xt zal er wel bij zitten.
Enige is dat je geen spiegels, kentekenverlichting en raw hebt.
En heel misschien ietwat teveel herrie maakt.

XT_TWINS_006-1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan