zijn er motorrijders hier zonder opslag?

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
zoals in de titel staat vermeld.
ik kan me niet voorstellen dat iedereen een garage heeft.
hoe hou jij je motor veilig als je het buiten hebt staan. ik heb een xmax van rond de €7500
tips?
 
Het ligt denk ik ook aan de buurt waar je woont. Meer dan diefstal verzekeren en sloten+alarm plaatsen kun je niet doen lijkt me. Ik zou dolgraag een ktm 690 willen maar die koop ik niet omdat ik gek zou worden omdat die dan elke nacht buiten onder een afdak moet staan. Ik woon in een heel rustig dorpje maar toch neem ik geen motoren van 4000+ euro om deze reden. Als ik in Amsterdam zou wonen en de motor buiten zou moeten stallen zou ik niet hoger dan 1500 gaan denk ik.
 
Hij woont Centrum De Haag, daar gaat het er niet om OF die gestolen wordt, maar wanneer. Vervolgens wordt je opgepakt vooe een plofkraak, Tankstationsoverval of als het tegenzit een gewapende liquidatie terwijl je rustig in je mandje je roes uit ligt te knorren...
Ai, toch wel risicovol dan met een motor van 7500 euro. Een tracker is een goede tip al wordt er door dieven ook met GPS jammers gewerkt.
 
door dieven ook met GPS jammers gewerkt.
Ja die kennen we, voor alle beveiligingen is een overrule, daar gaat het niet om, maar wel wat je er aan kan doen.
Kettingen knippen ze door, garagedeuren trekken ze er uit, oudjes vermoorden ze, beton wordt opgeblazen.
Op enig moment ben je 'm gewoon kwijt maar je kan 'm ook met de sleutel erin voor de Jumbo zetten met een briefje er op, "neem maar mee, hij wordt toch gestolen"
 
Motor hier ook regelmatig buiten staan.
Staat vlakbij een straatlantaarn geparkeerd dus altijd verlicht.
Verder stuurslot erop, schijfrem slot, een oxford boss alarm slot om het achterwiel, een ketting slot om de voorvork aan een paal en in het zicht van de ring video deurbel van de buurvrouw.
Dat levert geen stress en geen slapeloze nachten op.. wel een minuutje sloten hangen/verwijderen
 
Ja die kennen we, voor alle beveiligingen is een overrule, daar gaat het niet om, maar wel wat je er aan kan doen.
Kettingen knippen ze door, garagedeuren trekken ze er uit, oudjes vermoorden ze, beton wordt opgeblazen.
Op enig moment ben je 'm gewoon kwijt maar je kan 'm ook met de sleutel erin voor de Jumbo zetten met een briefje er op, "neem maar mee, hij wordt toch gestolen"
Jep, alleen keert de verzekering natuurlijk niet uit als je hem zo laat staan.

Polis goed doorlezen is het belangrijkst.
- Kijken of je niet een door de dealer geïntalleerd alarm nodig hebt.
- Periodiek controleren of je art 4 sloten nog steeds als art 4 worden geaccepteerd (kan soms al na een jaar al vervallen en daar krijg je geen melding van)
- Eigen risico incalculeren
- losse rechtsbijstandverzekering voor het geval de verzekering een zeer lage dagwaarde rekend en je het tegendeel moet gaan bewijzen.
 
Niks wachten, juist daarom, koekwâhs
nee als in ik kan er moeilijk iets op zetten als de motor pas later komt
Ja die kennen we, voor alle beveiligingen is een overrule, daar gaat het niet om, maar wel wat je er aan kan doen.
Kettingen knippen ze door, garagedeuren trekken ze er uit, oudjes vermoorden ze, beton wordt opgeblazen.
Op enig moment ben je 'm gewoon kwijt maar je kan 'm ook met de sleutel erin voor de Jumbo zetten met een briefje er op, "neem maar mee, hij wordt toch gestolen"
hahahaha watn geweldige gozer ik heb me rot gelachen betonblazen ze op😂
 
Motor hier ook regelmatig buiten staan.
Staat vlakbij een straatlantaarn geparkeerd dus altijd verlicht.
Verder stuurslot erop, schijfrem slot, een oxford boss alarm slot om het achterwiel, een ketting slot om de voorvork aan een paal en in het zicht van de ring video deurbel van de buurvrouw.
Dat levert geen stress en geen slapeloze nachten op.. wel een minuutje sloten hangen/verwijderen
hoeveel is je motor waard
 
Achja, aankoop waarde was 3 jaar gelden 4500,- Nu nog maar 2800,- dagwaarde gok ik zo.
Maar alle dure accessoires en wijzigingen die ik er zelf in mijn vrije tijd erop heb gezet maken het in mijn ogen een unieke motor die voor mij veel meer waard is(eerste en enige motor).. en ik dus ook met liefde even de sloten er om hang.

Heb overigens wel hele jaar door stalling op 15min. afstand beschikbaar. Maar in de zomer maanden wil ik hem snel voor het pakken hebben staan.
 
Achja, aankoop waarde was 3 jaar gelden 4500,- Nu nog maar 2800,- dagwaarde gok ik zo.
Maar alle dure accessoires en wijzigingen die ik er zelf in mijn vrije tijd erop heb gezet maken het in mijn ogen een unieke motor die voor mij veel meer waard is(eerste en enige motor).. en ik dus ook met liefde even de sloten er om hang.

Heb overigens wel hele jaar door stalling op 15min. afstand beschikbaar. Maar in de zomer maanden wil ik hem snel voor het pakken hebben staan.
ik denk toch dat ik voor een opslag ruimte ga 80 tot 100 per maand helaas😭
 
Tsja, mijn Kawasaki is in 2019 gestolen (nieuwwaarde € 16.000, 2,5 jaar oud) en ondanks dat mijn verzekering bijzonder behulpzaam was en gewoon eerlijk met me meedacht, is en blijft het echt heel vervelend.

Niet alleen omdat je je ziel en zaligheid in die fiets hebt gelegd (ik wel tenminste, het was MIJN Kawa), ook omdat je vertrouwen in de medemensch een deuk oploopt. En dat is jammer. Ondanks dat ik hem toen óók altijd al goed op slot zette, zet ik mijn huidige Kawa echt bijna nergens meer neer waar er niet minstens 5 bewapende beveiligers bij zijn...

Moraal van het verhaal: huren die opslag, als dat je gemoedsrust geeft.
 
Tsja, mijn Kawasaki is in 2019 gestolen (nieuwwaarde € 16.000, 2,5 jaar oud) en ondanks dat mijn verzekering bijzonder behulpzaam was en gewoon eerlijk met me meedacht, is en blijft het echt heel vervelend.

Niet alleen omdat je je ziel en zaligheid in die fiets hebt gelegd (ik wel tenminste, het was MIJN Kawa), ook omdat je vertrouwen in de medemensch een deuk oploopt. En dat is jammer. Ondanks dat ik hem toen óók altijd al goed op slot zette, zet ik mijn huidige Kawa echt bijna nergens meer neer waar er niet minstens 5 bewapende beveiligers bij zijn...

Moraal van het verhaal: huren die opslag, als dat je gemoedsrust geeft.
zat er alarm op ? en hoe had jij het beveiligd ? welke verzekering btw
 
zat er alarm op ? en hoe had jij het beveiligd ? welke verzekering btw
ART-4 schijfremslot, stuurslot, startonderbreker. Pal voor het raam geparkeerd, ik zat aan de andere kant van dat raam. Helaas wel met de gordijnen dicht :-(. Voor de verzekering (ZLM, niets dan lof voor die mensen) was dit voldoende, voor het tegenhouden van het boeventuig helaas niet.
 
Hij woont Centrum De Haag, daar gaat het er niet om OF die gestolen wordt, maar wanneer. Vervolgens wordt je opgepakt vooe een plofkraak, Tankstationsoverval of als het tegenzit een gewapende liquidatie terwijl je rustig in je mandje je roes uit ligt te knorren...
Zo is het maar net.
 
ART-4 schijfremslot, stuurslot, startonderbreker. Pal voor het raam geparkeerd, ik zat aan de andere kant van dat raam. Helaas wel met de gordijnen dicht :-(. Voor de verzekering (ZLM, niets dan lof voor die mensen) was dit voldoende, voor het tegenhouden van het boeventuig helaas niet.
daarom denk ik dat een alarm echt het belangrijkste is. geen alarm is geen rust ook.
 
M'n oude vertrouwde CBR F2 liet ik in Amsterdam wel aan de straat staan (onder een doek weliswaar), maar iets wat nieuw en zo populèr is als een X-Max zou ik nooit "los" op straat laten staan. Een slot knippen ze zo door en een dik kettingslot zagen ze zo door met van die handige slijpers op accu. Als je wil dat die niet gestolen wordt moet je 'm binnen neerzetten.
 
Gwoon voor de deur, 2 stuks maarja dat zijn wel soort van Ratbikes en daar blijft men oha wel vanaf haha
De goeie staan in de huiskamer.8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan