Zijn er nog ergens eindloze kettingsets te krijgen?

kapiteinkoek

MF veteraan
27 okt 2008
6.402
183
Na Zo'n 90.000km houdt mijn voorste kettingwiel het wel voor gezien. Ketting is verder nog prima dus ik had niet echt door dat er tanden af begonnen te breken :+

kettingwiel.jpg


Maar goed ik wil dus een nieuwe kettingset gaan monteren, hetzelfde principe als de oude: DID x-ring en eindloos. Ik kan alleen nergens meer eindloze kettingsets vinden, althans niet van DID. Weet iemand of die uberhaupt nog te krijgen zijn en zo ja waar? Gaat trouwens om een Suzuki GS500 uit 96.
 
Omdat ik geen klinkset heb, geen zin heb om er een te kopen of om uit te zoeken hoe het moet, om dat ik dan garantie heb dat de ketting perfect geklonken is, omdat de brug er toch al uit moet en omdat ik er 90k mee heb kunnen rijden met 2x stellen en 0x schoonmaken. Goede ervaring zullen we maar zeggen :P
 
Omdat ik geen klinkset heb, geen zin heb om er een te kopen of om uit te zoeken hoe het moet, om dat ik dan garantie heb dat de ketting perfect geklonken is, omdat de brug er toch al uit moet en omdat ik er 90k mee heb kunnen rijden met 2x stellen en 0x schoonmaken. Goede ervaring zullen we maar zeggen :P
Ikke snap :)

Maar omdat je het toch niet zo nauw neemt met slijtage, waarom maak je er niet 100k rond van per kettingset? Heb je nog ff tijd om te zoeken :)
 
Regina Kettingset GS 500E '94-'08
bestelnummer: 70032818
Regina Kettingset GS500E '94-'08 110/16/39 Eindloze ketting, 520ORT2
GS500E '94-'08 (110/16/39) E


Motortype, bouwjaar (aantal ketting-schakels/aantal tanden voortandwiel/aantal tanden achtertandwiel): GS500E '94-'08 (110/16/39)
Montage: eindloze (gesloten) ketting.
Kettingtype: 520ORT2


bij motozoom
 
Omdat ik er straks mee richting Noorwegen wil inclusief passagier en aanhanger en dan loop ik denk ik aanzienlijk meer kans dat er nog meer tanden gaan afbreken en dat de ketting gaat doordraaien. Heb er geen trek in als dat 1700km van huis gebeurt.

- edit
Ik post terwijl jullie posten. Ik heb contact gehad met Motozoom en die heeft geen DID eindloze kettingen meer, niet voor de GS500 tenminste. Louis kwam mijn huidige ketting vandaan en ook die heeft ze niet meer. Regina lees ik weinig goeds over dus daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen.
 
Laatst bewerkt:
louis:

€ 104.95
CHAIN-KIT REGINA 520ORT2
GS500E 94-08 110/16/39 E
SUZUKI GS 500 E (T-Y) (GM51B/T-Y)
Order no. 10042818
Available
 
Omdat ik er straks mee richting Noorwegen wil inclusief passagier en aanhanger en dan loop ik denk ik aanzienlijk meer kans dat er nog meer tanden gaan afbreken en dat de ketting gaat doordraaien. Heb er geen trek in als dat 1700km van huis gebeurt.

- edit
Ik post terwijl jullie posten. Ik heb contact gehad met Motozoom en die heeft geen DID eindloze kettingen meer, niet voor de GS500 tenminste. Louis kwam mijn huidige ketting vandaan en ook die heeft ze niet meer. Regina lees ik weinig goeds over dus daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen.
Oh...
 
Niet zo moeilijk doen koop een klinkset en eeen goede ketting.

Ik vind het tot nu toe vrij makkelijk gaan. Ik zit op mijn luie reet, bakje koffie erbij, mail rond gestuurd en een topic gemaakt op MF. Klinkset is duur moet ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal die schakel gaan klinken. Dat is gewoon aanzienlijk meer werk en duurder.
 
Wat ik me afvroeg: heeft een "eindloze ketting" ook een klinkschakel? of maken ze die in de fabriek gelijk "eindloos" en is er dus geen afwijkende schakel te vinden?


Ontopic: als de ketting nog goed is zou ik er alleen een andere voortandwiel op zetten.

(of in ieder geval bij de volgende ketting 2 voortandwielen bestellen en deze om de zoveel km wisselen, dan kun je nog veel langer doen met je ketting)
 
GS500E? Gewoon ouderwets sluitschakel met visje. Snel, makkelijk en goedkoop. Met die 50pk ga je er echt niet zoveel kracht op zetten of zo hard dat het uitmaakt en zolang je hem goed in de juiste richting monteert gaat daar echt niks mee gebeuren op die motor.
 
Jij vergist je echt gruwelijk in mijn 25kw GS500. Trekt de stenen (grindtegels) uit de straat. Daar kan echt geen ketting met een visje op.

Ik ga maar eens op zoek naar een zaak die mij een DID ketting kan leveren en hem ook alvast even wil klinken.
 
Laatst bewerkt:
Ik betwijfel het. Onderhoud doe ik altijd netjes en het oliepeil houd ik goed in de gaten. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij nog minimaal een paar 1000 km meegaat.
Al moet ik wel zeggen dat ik van de week wat rook uit de uitlaat ontdekte :')
 
Ik betwijfel het. Onderhoud doe ik altijd netjes en het oliepeil houd ik goed in de gaten. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij nog minimaal een paar 1000 km meegaat.
Al moet ik wel zeggen dat ik van de week wat rook uit de uitlaat ontdekte :')

Koop dan die Regina kettingset, gaat net zo lang mee als je motorfiets. Minstens 30k
 
Terug
Bovenaan Onderaan