Zijn er nog GTR 1000 riders?

Nuke

MF veteraan
30 sep 2005
1.529
0
Stiens
Ik ben toe aan het vervangen van de achterband van mijn 93'er. Ik overweeg Metzeler te nemen. Iemand positieve ervaringen? :]
 
Toevallig heb ik gisteren een gtr gekocht , voorvork is lek dus over de prestaties van de banden kan ik me niet uit laten . Er zitten Dunlops onder , over een week of 2 weet ik of ze goed werken !
Hoe zijn jouw ervaringen met de gtr ?
 
8-) Ik heb de toerbuffel van '93 nu twee jaar en bevalt prima. Hij best zwaar in gewicht, dat merk je vooral bij het op de bok zetten. Maar rolt ie eenmaal dan rijdt ie vorstelijk vind ik. :]
 
8-) Ik heb de toerbuffel van '93 nu twee jaar en bevalt prima. Hij best zwaar in gewicht, dat merk je vooral bij het op de bok zetten. Maar rolt ie eenmaal dan rijdt ie vorstelijk vind ik. :]


Ben ik met je eens , tis best een zwaar ding , maar frame en dergelijke is best wel strak , als ik straks mijn voorvork gerepareerd heb zal hij best aardig op de weg liggen .
Vind het verbruik wel wat hoog ,1 op 11 , maar de carbs en kleppen moeten volgens mij gesteld worden , denk dat het dan een aardig verschil zal maken !
En dan over een paar weken een paar dagen met de motor weg !
 
Mee eens thunderstreak. Vandaag de 11 steden gereden. Het verbruik? ca 1:18. :W
 
Tja , dat idee had ik ook al , moet volgens mij gemiddeld 1 op 14 kunnen rijden , carbs staan ook niet goed , vorige eigenaar heeft er 2 lazer potten onder gebakken en de carbs niet nagesteld , moet dus de bank op !
 
Yep Guys,

Heb sinds een 4-tal weken een zwarte GTR van 1993 met 57000Km op de teller. Rijdt goed en het verbruik is OK (7L /100 km = Belgische term, rekent iets gemakkelijker ;) )
Baanvastheid is OK (na meer dan 20 jaar BMW ervaring van de werkgever)maar er is bij mij een trilling in het stuur die mij steevast een "slapende" rechterhand geeft en dit reeds na een 10-tal Km. Reden ???? Remedie ?????
De top is eens uitgetest en eindigd op iets meer dan 190Km/uur in zesde, ik had wel iets meer verwacht O-) ; misschien is het in vijfde iets meer :+ .
Kortom, al bij al tevreden met mijn eerste persoonlijke motor.
Weet er soms iemand de juiste druk voor de achterdemper ? Het werkplaatshandboek (welke ik besteld heb) gaat van 0.5 Kg tot 3.0 Kg, dit is een grote marge. Ik rijd steeds alleen en ben matig geladen (voerder + materiaal = 120 Kg)
Ook graag de druk van de voorvork.
Thx for the info,

Norbert

 
Weet er iemand of de sleutels voor de koffers na te bestellen zijn , bij mij zitten ze er niet bij maar ik zou ze graag willen hebben zodat de koffers vast en op slot zitten !
 
"Slapende rechterhand". Ja, ik heb dat fenomeen ook ervaren. Ik probeer dat op te lossen door af en toe te sturen met mijn linkerhand, de rechter leg ik dan op de tank, wat trommelen met de vingers, de pols wat buigen, en kan ik weer verder. Ik heb natuurlijk wel zo'n semi-cruiscontrole, en doe het op een rustig recht stuk. :z
 
:Y :Y

(Afbeelding)


REF # PART # DESCRIPTION QTY SPEC
120 120S0860 Bolt - Socket 4
130 130G0612 Bolt - Flanged, 6 x 12 4
130A 130J0816 Bolt - Flanged, 8 x 16, Black 4
11044 11044-1918 Bracket, Side Bag Stopper 2
27008 27008-1127-AA Key-Lock, #A, Side Bag AR (Option)
27008A 27008-1127-BB Key-Lock, #B, Side Bag AR (Option)
27016 27016-1066-AA Lock-Assy, #A, Side Bag 4 (Option)
27016A 27016-1066-BB Lock-Assy, #B, Side Bag 4 (Option)
27016B 27016-1067-AA Lock-Assy, #A, Side Bag Mount 2 (Option)
27016C 27016-1067-BB Lock-Assy, #B, Side Bag Mount 2 (Option)
28012 28012-1077 Reflector - Reflex 2
35011 35011-1299 Stay, Bag 2
35011A 35011-1300 Stay, Bag, LH 1
35011B 35011-1301 Stay, Bag, RH 1
35011C 35011-1302 Stay, Side Bag 2
46019 46019-1063 Grip-Assy, Side Bag 2
56018 56018-1948 Mark, Side Bag, Concours 2
56040 56040-1178 Label-Warning, Side Bag, Payload 2
56040A 56040-1192 Label-Warning, Side Bag, Lock 2
57003 57003-1068 Bag-Assy, Side, LH 1
57003A 57003-1069 Bag-Assy, Side, RH 1
92015 92015-1263 Nut, Lock, Flange Cap, 5mm 2
92018 92018-005 Nut, Push, 3mm 4
92022 92022-1317 Washer, 8.5 x 20 x 1.6, Black 4
92022A 92022-1521 Washer, Nylon, 5.3 x 11.5 x 1.5 2
92075 92075-1859 Damper 2

prijs sleuteltje: 4.05 US $


Thx , moet dus gewoon bij de reguliere motor handel te bestellen zijn , ik zal van de week effe informeren !
 
Ik ben dit weekend over de 170.000 km heen gegaan met mijn 86-er GTR (in 87 op kenteken gezet :) , info waarvoor dank Bierelier)

't Is een fijne fiets alleen de remmen zijn in mijn ogen wat magertjes voor de combinatie vermogen/gewicht.
Ik heb de laatste paar weken steeds ritjes gemaakt van tussen de 475 en 650 km per dag (in de weekends) en dan is het goed vol te houden.
Slapend handje is wel herkenbaar, maar da's wel op te lossen door er af en toe oefeningetjes mee te doen op stukken waar je even je gas kan loslaten...

Ik heb er trouwens achter een Bridgestone BT45R op laten zetten; de Metzeler die er eerst opzat had (met droog en nat weer) veel moeite met langsgroeven en de fiets was ook moeilijk plat te krijgen (maar dat kan ook komen omdat de Metzeler wat vierkant gesleten was). Voor zit er een andere Bridgestone op (weet type niet zo uit mijn hoofd, maar is het type wat bedoeld is voor de Honda Pan)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dit weekend over de 170.000 km heen gegaan met mijn 86-er GTR (in 87 op kenteken gezet :) , info waarvoor dank Bierelier)

't Is een fijne fiets alleen de remmen zijn in mijn ogen wat magertjes voor de combinatie vermogen/gewicht.
Ik heb de laatste paar weken steeds ritjes gemaakt van tussen de 475 en 650 km per dag (in de weekends) en dan is het goed vol te houden.
Slapend handje is wel herkenbaar, maar da's wel op te lossen door er af en toe oefeningetjes mee te doen op stukken waar je even je gas kan loslaten...

Ik heb er trouwens achter een Bridgestone BT45R op laten zetten; de Metzeler die er eerst opzat had (met droog en nat weer) veel moeite met langsgroeven en de fiets was ook moeilijk plat te krijgen (maar dat kan ook komen omdat de Metzeler wat vierkant gesleten was). Voor zit er een andere Bridgestone op (weet type niet zo uit mijn hoofd, maar is het type wat bedoeld is voor de Honda Pan)


Dat zijn een berg km -ers , enige noemens waardige problemen mee gehad ?
 
Zou het "slapende handje" misschien te verhelpen zijn met het regelen van de balansassen? Ik denk dat dit fenomeen zich voordoet omdat de motortrillingen doorgegeven worden via het chassis naar het stuur. Silanblokken ????
Had ook al gelezen dat men lood :+ in de stuurstangholte moet steken om de trillingen te reduceren.
Heeft iemand dit fenomeen al besproken met zijn / een (goede) hersteller ? 8-)

MvG,
Norbert
 
Zou het "slapende handje" misschien te verhelpen zijn met het regelen van de balansassen? Ik denk dat dit fenomeen zich voordoet omdat de motortrillingen doorgegeven worden via het chassis naar het stuur. Silanblokken ????
Had ook al gelezen dat men lood :+ in de stuurstangholte moet steken om de trillingen te reduceren.
Heeft iemand dit fenomeen al besproken met zijn / een (goede) hersteller ? 8-)

MvG,
Norbert


Stuur volspuiten met siliconenkit helpt. Mijn man rijd GTR 1000 en dit helpt echt. Misschien een beetje rare oplossing maar heeft geen last meer van trilhandjes.
 
heerlijke machine :)

lekker lomp en groot, heerlijk, maar ook een nadeel. Het meisje heeft een vrij grote draaicirkel.
volop vermogen (ik heb de '86 versie, volle 110pk, of wat er nog van over is)
slapende handje niet zoveel last van gehad.

bridgestone voor, achter ben ik vergeten.

Het grootste nadeel vind ook ik het wat magere remvermogen.
stalen remleidingen zijn al besteld, kijken of ik daar wat verbetering mee krijg (leidingen zijn onderhand ook al 20jaar oud), als dat niet werkt andere remblokken.

Staat nu wat stil, wegens lekke cardan, wil daar nu zo min mogelijk mee rijden tot ik em gefixed heb.
Oh en ik heb het voor elkaar gekregen, 130km van huis, ergens in middelburg, voor een afgeladen grillrestaurant even mn linkerkoffer aan gort gereden :|
|( B| |( |( :X B| grrrr

wie o wie? O-)
 
had ze ergens gezien voor 250

maargoed, bedankt, komt volgende maand wel, en anders heb ik nog ergens een munitiekist liggen....
kweet trouwens wel een aantal GTR's te staan O-)

vandaag mn cardan gefixed, lekt niet meer..
remklauw eraf, ligt mn remblok in 6 delen op de stoep |(

jeeeej, voorlopig maar ff fietsen -O-

(over die draaicirkel, ben n brommer gewend van 80 kilo)
 
Ik heb een GTR uit 1994, met 52000 km (gekocht met 24K op de teller, geen probleem tot nu toe).
banden = bridgestone (zeer tevreden over), daarvoor dunlops (ging lang mee, maar niet zo prettig in de regen).
stalen remleidingen = groot verbetering!
Handige links: GTR club Europe: http://eu.concours.org/
GTR (Concours) club in Amerika (met heel veel tips): http://www.concours.org/
 
Terug
Bovenaan Onderaan