Zijn er nog GTR 1000 riders?

Hi Guys,

Nog even een vraagje;
Na mijn "slapende hand" probleem, heb ik de voorvork gecheckt en kwam tot de eigenaardige vaststelling dat er onder het hoedje "air pressure" (bovenaan, waar de vork op het stuur zit) rechts een ventiel zit (druk 0.5 kg), maar links NIET. Hier zit eenzelfde type moer op als deze met het ventiel , maar volledig in metaal en dicht.
Iemand enig idee wat dit betekend ? Ik heb zo een lichte indruk dat er "gesjoemeld" is. Kawa GTR 1993; dus oud model.
Thx voor enige info,
Norbert
 
Hi Guys,

Nog even een vraagje;
Na mijn "slapende hand" probleem, heb ik de voorvork gecheckt en kwam tot de eigenaardige vaststelling dat er onder het hoedje "air pressure" (bovenaan, waar de vork op het stuur zit) rechts een ventiel zit (druk 0.5 kg), maar links NIET. Hier zit eenzelfde type moer op als deze met het ventiel , maar volledig in metaal en dicht.
Iemand enig idee wat dit betekend ? Ik heb zo een lichte indruk dat er "gesjoemeld" is. Kawa GTR 1993; dus oud model.
Thx voor enige info,
Norbert

Dit betekend alleen maar dat je niet hebt doorgekeken, tussen de voorpoten zit een balansleiding, die beide voorvorkpoten met elkaar verbind, waardoor de luchtdruk in beide kamers even groot zal zijn :D
 
Hi Mad Dog,

Ja, ik moet dat over het hoofd gezien hebben :(
Is dit bij iedere GTR, in ieder geval is het zo gemakkelijker daar er geen sprake kan zijn van ongelijke druk op de voorvering.
Sorry, maar ik dacht dat ze mij "in de zak" gezet hadden, ik heb hem namelijk nog maar een maand, vandaar. :+

Thx anyway,
Norbert

PS: zijn er zo nog weetjes die niet direct in de manual te vinden zijn ? :]
 
die verbindingsbrug heb ik dus "per ongeluk" doorgelast.. (tsjah, ratbikes bouwen gaat nou eenmaal niet zo roze :) )

Uhm, kwaaltje vant blok : de nokkenassen blijken vrij gevoelig (zacht) te zijn.
en dan waren dr nog wat meer dingetjes...


Maaar.... mijne dames en heren mede-Gtr-rijders.
Hier een probleem.

Ben naar Assen geweest, prima rit, mooie rit, geweldig eigenlijk.
de dag na assen, wat moeilijk starten, rest van de dag geen probleem.
de maandag daarop kwam ik een uur te laat op mn werk... op de fiets...
gtr deed niets anders dan de startmotor toeren laten maken en eens in de zoveel tijd een gigantische knal geven.

voldoende benzine.
carbs door laten stromen.
verschillende standen benzinekraan.
accu opgeladen (moet ik nu weer doen).
Nieuwe bougies (kutkarwei, die middelste twee)
vonken buiten de cilinder wel, (onder druk geen id)
benzineleiding/filter gekuisd
luchtfilter gekuisd.
oliepeil goed



Voor assen getankt en nog een flesje carburateurreiniger erbijgegooid, daarna 2x getankt.
Met deo wil die ook nix doen (deo in luchtfilter ipv startpilot, werkt evenwel)

startmotor draait, zuigers gaan op en neer, geen enkele plof of tekenen van leven.

Wie o wie? :s
ervaringen/tips/ideeën/oplossingen? :P

het lijkt me stug dat opeens mn ontsteking gedraaid zit, out of the blue

nu kan ik mijzelf dus niet meer motorisch verplaatsen richting werk, werk, hobby's, motorzaak, enz enz enz -O-
 
Ik denk toch dat je cdi naar de klote is , condensators gaan ineens stuk , en niet gelijkdelijk !
Ik zou hem toch effe naar de deakert brengen , die kunnen het zo uitlezen !
 
wonder boven wonder kreeg ik m 4 accus verder toch aan de praat in de stikhitte...
nog wat mee gereden, ging paar daagjes goed.

Ik maandag naar braboland, alles best. volgende ochtend WEER hetzelfde :|
nu wat mensen erbijgehaald met wat meer verstand van viertakt.

Vonk was heel erg aan de zwakke kant
uiteindelijk nieuwe bougiekabels gemonteerd (hebben we ook 30km voor gereden)
vonk verbeterde iets, maar bleef nog zwak
en nog steeds niks.
2 bussen remmenreiniger en nog wat brandbaar spul verdween in het luchtfilter (is nu wel mooi schoon O-) ) maar geen reactie.

Uiteindelijk heb ik tegen die gtr staan schelden en vloeken en bijna alles gezegd wat god verboden heeft..
heb 2 koffers erafgehaald,
ben toen gaan rennen met dat kreng
bij de derde poging op snelheid sloegie aan :|

even laten lopen, uitgezet, geprobeerd aan te krijgen met startmotor... nix, dus weer aanlopen -O-

Nu geeft mn startmotor wel allemaal rare geluiden... klakken en tikken en ratelen enzo |( :N B|

Waar het misschien aan kan liggen (opperde mn pa), dat de startmotor versleten koolborstels had

startmotor ligt aardig buiten het "ik ben in een half uurtje klaar" bereik.

iemand nog n goeie startmotor liggen? O-)
(of meteen een sloper die motorisch wel in orde is? )
 
Voordat je een startmotor gaat zoeken, heb je de laadspanning (en dus ook de werking) van je dynamo nog gecontroleerd?

Bij een te lage spanning gaat je startrelais alleen maar tikken. Dit zou ook je veel te zwakke vonk kunnen verklaren.

Ow ja, nog een punt van aandacht. Bij mijn eerste motor een GSX 400 was de accu wat minder, er was nl. een cel defect. Vermogen had hij nog wel want de startmotor draaide als een tierelier, alleen ding pakte nooit aan vanwege een te lage spanning tijdens starten op de electronische ontsteking. Duwde ik dat ding aan liep hij direct. Na een nieuwe accu nooit weer last gehad.
 
Laatst bewerkt:
heb op gegeven moment (aangezien ik met een autoaccu rondrijd) nog een accu ernaast gehangen van een accu en een accubooster. (overkill? :) )

moet binnenkort wel ff mn verlichting afkoppelen, zit nog geen schakeling tussen.

(vanochtend weer 6x de straat op en neer geweest eer het beestje een teken van leven wilde geven, ben dat wel zo langzamerhand een beetje zat, ik wil niet aan mn conditie werken en ik rook.)
 
Ik heb een 1994 GTR met 56 000 kms en krijg vaak pijn aan mijn heup (pijnpunt, rechts), na een tochtje van 400km of zo. Ik denk aan het kopen van een Airhawk kussen, maar ook om mijn zithouding aan te passen... meer voorover is misschien beter? Is het mogelijk de stuurhelften etc te verstellen? Bedankt!
 
Ik heb een 1994 GTR met 56 000 kms en krijg vaak pijn aan mijn heup (pijnpunt, rechts), na een tochtje van 400km of zo. Ik denk aan het kopen van een Airhawk kussen, maar ook om mijn zithouding aan te passen... meer voorover is misschien beter? Is het mogelijk de stuurhelften etc te verstellen? Bedankt!


Uuuhn , ik wil juis de hogere stuurhelften hebben , mischien een keer iets afspreken , en kijken of alles zo om te ruilen is ?
 
Net de pakkingen van mijn benzine kraan vervangen , klusje van 20 min , en gelijk de carbs iets armer gezet ( halve slag ) is goed te voelen , hopelijk loopt hij nu iets zuiniger want 1 op 10 met deze benzine prijs is niet leuk meer !
 
Vond de motor niet echt lekker soepel klinken, wat is soepel natuurlijk. De carbs controleerde ik op synchroniteit. Het zat wel binnen de marge volgens mijn maat die mee hielp maar ik wilde het net wat scherper hebben. Dat lukte. Ik moet je zeggen dat het wel uitmaakt. De snelheid van de brik is nu constanter wanneer je het gas op de zelfde stand houdt, en hij is een tikje zuiniger geworden. 8-)
 
Er is natuurlijk een verschil tussen synchronisatie en afstellen , als je carbs synchroon staan dan trekken ze allemaal evenveel benzine lucht mengsel , maar afstellen is juist de benzine /lucht mengsel juist krijgen !
Dit moet je doen door andere sproeiers monteren of de luchtschroef bijstellen . Meestal gokken en dan je bougies controleren en dan weer bijstellen enz.
 
Ach , rot op oma !!

Weet iemand mischien een adress waar ik een set uitlaat pijpen ( headers ) VOOR mijn Gtr kan halen . De vorige eigenaar heeft van deze een puinhoop gemaakt !

Enne , het moet natuurlijk niet teveel kosten !

})
 
Ik heb een complete systeem van Motad -- goed en niet (erg) duur. Volgens mij te krijgen via MDI, maar ook bij internetwinkels in Engeland, zoals M&P. (Heb ook daar een hogere windscherm gekocht: prima service).
 
Terug
Bovenaan Onderaan