Zijn er nog liefhebbers die met hun motor naar de MOTOR GP / Superbike race in 2022 gaan.

TTBRUTUS

MF'er
4 jan 2022
72
55
Zelf wil ik dit jaar met de motor naar een Motor GP / Superbike wedstrijd gaan dit jaar. Zijn er meer mensen die dat doen .
 
Ik neem aan dat je een buitenlandse wedstrijd bedoelt? Naar Assen tuffen met de motor is geen uitdaging natuurlijk. Op dit moment zorgt corona ervoor dat ik niks ver vooruit plan. In 2019 was ik met twee vrienden in Oostenrijk, maar we zijn toen met de auto naar Villach gegaan en hebben daar motoren gehuurd om lokaal rond te touren. Ooit wil ik wel naar Mugello met de motor, vooral voor de rit, met de race als toetje!
 
Ik neem aan dat je een buitenlandse wedstrijd bedoelt? Naar Assen tuffen met de motor is geen uitdaging natuurlijk. Op dit moment zorgt corona ervoor dat ik niks ver vooruit plan. In 2019 was ik met twee vrienden in Oostenrijk, maar we zijn toen met de auto naar Villach gegaan en hebben daar motoren gehuurd om lokaal rond te touren. Ooit wil ik wel naar Mugello met de motor, vooral voor de rit, met de race als toetje!
Ja buitenlandse reis. altijd leuk. Net wat je zegt, de reis is ook mooi waar je ook naar toe gaat.
 
Ik was een aantal jaren geleden met de motor op vakantie in Spanje en heb toen met mijn vrouw samen de motoGP van Barcelona aangedaan.
De race was uiteraard geweldig en ook de beleving zo in de vakantie was erg leuk, maar om er nou speciaal alleen voor de GP naartoe te rijden? Das wel erg ver. Daarbij, het was bloed en bloed heet en dan zit je toch met al die motorkledij, helmen etc. Dat is met de auto toch net even comfortabeler. Maar misschien moet je het gewoon eens zelf beleven, ik snap je voorpret erover.
 
Paar keer met een maat naar het buitenland geweest naar WSBK-races, (pré Corona), o.a Donington (Michael vd Marks eerste WSBK dubbelzege live meegemaakt *O*), Magny Cours en Lausitzring, deze races puur gekozen op afstand met de motor, allemaal in 1 dag bereikbaar..
Laatste jaren (ook hier pré Corona..) gaan we eigenlijk liever naar BSB-races, super vette evenementen met heel veel sfeer !
Net als hierboven gemeld nog niks gepland staan voor 2022, eerst maar eens kijken of we een beetje normaal kunnen reizen..

In het verleden ook een aantal keren onze (auto) vakantie zo gepland dat ik er een GP mee kon pakken, o.a LeMans, Valencia en Barcelona, vooral in Spanje ook een leuke ervaring !
 
Ik sluit me aan bij Fazerman voor het BSB gedeelte. Dit jaar staan (mits Corona het toelaat) Cadwell Park of de finale op Brands Hatch op het programma. En wellicht beide....
 
Wacht ook met de corona af, ik denk als ik ga van het najaar wordt net na de vakantie. Spanje lijkt mij ook wel erg gaaf.
 
Jup , dit mannenuitje doe ik nog steeds
2020 niet geweest .
Uiteraard Assen TT vanuit uiterst zuidelijk Brabant is niks bij de motorreizen van hieronder .

Valencia
Sachsenring
Bruno
Redbullring
Misano (tavulia)

Alle moto gp bezoeken op een zx10r. Is bikkelen

Kan er kort over zijn , kijk er altijd weer naar uit.
Dit jaar le manche Frankrijk.
 
Jup , dit mannenuitje doe ik nog steeds
2020 niet geweest .
Uiteraard Assen TT vanuit uiterst zuidelijk Brabant is niks bij de motorreizen van hieronder .

Valencia
Sachsenring
Bruno
Redbullring
Misano (tavulia)

Alle moto gp bezoeken op een zx10r. Is bikkelen

Kan er kort over zijn , kijk er altijd weer naar uit.
Dit jaar le manche Frankrijk.
Vanuit Brabant zeker goed te doen. 8 uurtjes rijden.
 
Jammer dat de moto gp niet meet in Tsjechië rijd .
Circuit Bruno was toch wel een van de mooiste banen waar ik ben geweest. Koffers op de ZX10R en gaan
 

Bijlagen

  • IMG-20210724-WA0011.jpeg
    IMG-20210724-WA0011.jpeg
    131,7 KB · Weergaven: 46
Jammer dat de moto gp niet meet in Tsjechië rijd .
Circuit Bruno was toch wel een van de mooiste banen waar ik ben geweest. Koffers op de ZX10R en gaan
Ja zeker jammer, superbike wel in Tsjechië.

8-10 aprilSpanjeMotorland Aragon
22-24 aprilNederlandTT Circuit Assen
20-22 meiPortugalEstoril
10-12 juniItaliëMisano
15-17 juliGroot-BrittanniëDonington Park
29-31 juliTsjechiëAutodrom Most
9-11 septemberFrankrijkMagny-Cours
23-25 septemberSpanjeCircuit de Barcelona-Catalunya
7-9 oktoberPortugalPortimao
21-23 oktoberArgentiniëSan Juan Villicum
11-13 novemberIndonesiëMandalika
n.n.b.AustraliëPhillip Island
n.n.b.n.n.b.n.n.b.
 
Hiero ook...
Voor/tijdens de corona(piek)golf was er natuurlijk geen ticket te krijgen (of de VK überhaupt te bezoeken), maar altijd staat TT assen (uiteraard) op het lijstje, maar ook Sachsenring ieder jaar en meestal nog wel Aragon. Daarnaast jaarlijks minimaal 1x naar de BSB in de UK (Cadwell Park, Oulton Park of Donington Park, als is Oulton Park favo bij mij) en als het mee zit nog wel eens IDM.
Brno, Valencia, Jerez de la Frontera, Le Mans, Hockenheim, Nürburgring, Donington ook in het verleden al gezien met de motor (uiteraard)..
Vanwege de opzet van Superbikes met de verschillende races (za/zo) trekt mij dit niet zo (meer) als voor deze opzet, maar in het verleden ook al in Portimao geweest. Laatstgenoemde was wél met de vogel (ivm beschikbare tijd), maar al het andere is natuurlijk met de motoren (VFR 750/CBR900RR/CBR1000F/ST1100, al naar gelang mijn stemming pak ik één van deze beschikbare)...

Dit jaar sowieso de IOMTT (cbr1000), Sachsenring (vfr 750) en Aragon (ST1100) bezoeken, kijken welke tickets ik nog meer kan scoren...
 
Hiero ook...
Voor/tijdens de corona(piek)golf was er natuurlijk geen ticket te krijgen (of de VK überhaupt te bezoeken), maar altijd staat TT assen (uiteraard) op het lijstje, maar ook Sachsenring ieder jaar en meestal nog wel Aragon. Daarnaast jaarlijks minimaal 1x naar de BSB in de UK (Cadwell Park, Oulton Park of Donington Park, als is Oulton Park favo bij mij) en als het mee zit nog wel eens IDM.
Brno, Valencia, Jerez de la Frontera, Le Mans, Hockenheim, Nürburgring, Donington ook in het verleden al gezien met de motor (uiteraard)..
Vanwege de opzet van Superbikes met de verschillende races (za/zo) trekt mij dit niet zo (meer) als voor deze opzet, maar in het verleden ook al in Portimao geweest. Laatstgenoemde was wél met de vogel (ivm beschikbare tijd), maar al het andere is natuurlijk met de motoren (VFR 750/CBR900RR/CBR1000F/ST1100, al naar gelang mijn stemming pak ik één van deze beschikbare)...

Dit jaar sowieso de IOMTT (cbr1000), Sachsenring (vfr 750) en Aragon (ST1100) bezoeken, kijken welke tickets ik nog meer kan scoren...
Echte liefhebber dus. Mooi.
 
Hiero ook...
Voor/tijdens de corona(piek)golf was er natuurlijk geen ticket te krijgen (of de VK überhaupt te bezoeken), maar altijd staat TT assen (uiteraard) op het lijstje, maar ook Sachsenring ieder jaar en meestal nog wel Aragon. Daarnaast jaarlijks minimaal 1x naar de BSB in de UK (Cadwell Park, Oulton Park of Donington Park, als is Oulton Park favo bij mij) en als het mee zit nog wel eens IDM.
Brno, Valencia, Jerez de la Frontera, Le Mans, Hockenheim, Nürburgring, Donington ook in het verleden al gezien met de motor (uiteraard)..
Vanwege de opzet van Superbikes met de verschillende races (za/zo) trekt mij dit niet zo (meer) als voor deze opzet, maar in het verleden ook al in Portimao geweest. Laatstgenoemde was wél met de vogel (ivm beschikbare tijd), maar al het andere is natuurlijk met de motoren (VFR 750/CBR900RR/CBR1000F/ST1100, al naar gelang mijn stemming pak ik één van deze beschikbare)...

Dit jaar sowieso de IOMTT (cbr1000), Sachsenring (vfr 750) en Aragon (ST1100) bezoeken, kijken welke tickets ik nog meer kan scoren...
Prachtig 👍 alleen zal de gij geen werkweek van 70 uur per week hebben dan
 
Ik was een aantal jaren geleden met de motor op vakantie in Spanje en heb toen met mijn vrouw samen de motoGP van Barcelona aangedaan.
De race was uiteraard geweldig en ook de beleving zo in de vakantie was erg leuk, maar om er nou speciaal alleen voor de GP naartoe te rijden? Das wel erg ver. Daarbij, het was bloed en bloed heet en dan zit je toch met al die motorkledij, helmen etc. Dat is met de auto toch net even comfortabeler. Maar misschien moet je het gewoon eens zelf beleven, ik snap je voorpret erover.
Hier hetzelfde verhaal.

Met de vrouw naar Barcelona gegaan.
Motor in de bus en een huisje op 30 km van het circuit gehuurd.

Op vrijdag en zaterdag op de motor naar het circuit.
Maar het was zo verschrikkelijk warm, dat je gebraden werd op de motor, doordat je rondom het circuit alleen stapvoets kon rijden.
Laatste dag lekker met de bus met de airco aan naar het circuit gegaan.
 
Prachtig 👍 alleen zal de gij geen werkweek van 70 uur per week hebben dan
Niet elke week, en niet bij 1 "betalend collega", maar nog wel meer dan eens.. Met het gezin ga ik (standaard) in de kerstvak weg (heerlijk, geen gezeik van fam. rond de feestdagen).

Assen, Sachsenring, IDM, BSB zijn lange weekenden weg (vrijdagmiddag weg en uiterlijk maandagavond terug). IOMTT is extra dit jaar, maar Aragon is een rit van een week (september).
Mijn gezin begrijpt mijn behoefte (oudste dochter wil ook mee, vrouw is niet zo'n vakantieganger), en op deze manier dan valt het met de vakantiedagen ook wel mee.

Ik lig daarentegen niet in de bouwvak 3 wk ergens op een kramping aan de costa del mudjevol, moet er niet aan denken...
 
Niet elke week, en niet bij 1 "betalend collega", maar nog wel meer dan eens.. Met het gezin ga ik (standaard) in de kerstvak weg (heerlijk, geen gezeik van fam. rond de feestdagen).

Assen, Sachsenring, IDM, BSB zijn lange weekenden weg (vrijdagmiddag weg en uiterlijk maandagavond terug). IOMTT is extra dit jaar, maar Aragon is een rit van een week (september).
Mijn gezin begrijpt mijn behoefte (oudste dochter wil ook mee, vrouw is niet zo'n vakantieganger), en op deze manier dan valt het met de vakantiedagen ook wel mee.

Ik lig daarentegen niet in de bouwvak 3 wk ergens op een kramping aan de costa del mudjevol, moet er niet aan denken...
Tja , idd snap hem .
Was trouwens ook portimao in me lijst vergeten , maar dat was met me gezin op vakantie in Portugal met een huur auto , zonder evenement op die dag zelf .
Ben 25 jaar getrouwd ( kinderen worden ouder en gaan niet meer mee ) en
heb een paar maanden geleden een camper gekocht , wil le manche mischien toch met vrouwlief doen met die trekkar.
Ze wil allemaal graag naar een F1 race met de camper , maar ik hoop dat het me nog lukt om het haar uit der hooft te praten , betreft die F1 meiden sport .🤣🤣
 
En idd , dat strand liggen is ook voor homo's, ben 35 jaar metselaar werk altijd met zand , zou ik 3 weken opt strand zand tussen me tenen moeten krijgen no way .
Ken andere en leukere alternatieve. Maar ieder zijn ding uiteraard
 
Tja , idd snap hem .
Was trouwens ook portimao in me lijst vergeten , maar dat was met me gezin op vakantie in Portugal met een huur auto , zonder evenement op die dag zelf .
Ben 25 jaar getrouwd ( kinderen worden ouder en gaan niet meer mee ) en
heb een paar maanden geleden een camper gekocht , wil le manche mischien toch met vrouwlief doen met die trekkar.
Ze wil allemaal graag naar een F1 race met de camper , maar ik hoop dat het me nog lukt om het haar uit der hooft te praten , betreft die F1 meiden sport .🤣🤣

_O-_O-_O-.. Formule 1 is ook voor mietjes (sorry).. De gezelligheid van de campings op Assen, Sachsenring, Aragon, Donington e.d. is ver te zoeken bij F1. Draait daar allemaal om het uiterlijk vertoon, in plaats van het fan zijn van.. Hoe groter, gekker en opzichtiger lijkt het wel.. Onze aggregaat moest wel eens mee naar zoiets, konden ze lekker pochen dat het van hun was (stonden geen stickers op, hoorde ik ook via-via achteraf)..🖕, na die tijd niet weer uitlenen dus..
Praat je vrouwtje het F1 uit haar hoofd (iedereen is tegenwoordig 'fan', sinds die Belg met Nederlandse nationaliteit, en woonachtig in Monaco, voorin mee rijdt).. Ga lekker naar de 24H, toffe sfeer daar met die gekke fransen...

En idd , dat strand liggen is ook voor homo's, ben 35 jaar metselaar werk altijd met zand , zou ik 3 weken opt strand zand tussen me tenen moeten krijgen no way .
Ken andere en leukere alternatieve. Maar ieder zijn ding uiteraard
Hier een ex-timmerman...
Niet eentje die met de VUT is, maar heb doorgeleerd (primair, gezel, AU, uitvoerder, KOB papieren en HBO bouwkunde, allemaal in de avonduren)... Tegenwoordig projectleider, niet bij een bouwbedrijf overigens... Soms mis ik de begintijd wel eens, met al die doorgeleerde 'deskundigen' om je heen... zucht...
 
Laatst bewerkt:
Haha, gij had zo een tweeling broer van me kunnen zijn .zelfde golflengte 👍 ben 6 jaar geleden ooit 1 keer naar f1 fracoshamps België geweest .
Die pippo s komen allemaal met de auto man , stelletje mafkezen . Wij door tientallen km file heen met.de motor uiteraard.
Totaal ander volk als motorsport volk , alhoewel ik wel respect heb voor max . Das volk Die het met de paplepel heeft ingekregen.
Vele malen meer gaat ook respect uit naar een andere groot motorsport man hier uit het mooie Brabant. En dat is the bulitt 84 Jeffrey herlings.
Ook bij vele mxgp wedstrijden hier in de buurt is de kans groot dat je de groene reus tegenkomt om the bullit te bewonderen
 
Hier ook fan van... Brabo’s (niet alleen om het carnaval O-)) en JH.
toen de film van JH84 in de bios werd vertoont (eenmalig), vanuit omg. Emmen nog naar bios in Arnhem gereden ervoor.. Man man man wat een geweldenaar, paar keer live gezien toen in Valkenswaard en een keer in Markelo... RESPECT..
Teutschenthal wil ik ook eigenlijk nog wel eens heen..
 
En om maar weer on-topic te gaan;

Nét de huisdealer (roadracetravel) gevraagd per mail om een ticket te reserveren voor Aragon..
 
Hier ook fan van... Brabo’s (niet alleen om het carnaval O-)) en JH.
toen de film van JH84 in de bios werd vertoont (eenmalig), vanuit omg. Emmen nog naar bios in Arnhem gereden ervoor.. Man man man wat een geweldenaar, paar keer live gezien toen in Valkenswaard en een keer in Markelo... RESPECT..
Teutschenthal wil ik ook eigenlijk nog wel eens heen..
Teutschenthal is een mooie baan! Ik was er dit jaar bij de MXGP. Mooie sfeer ook. Ook een aantal MX Masters wedstrijden bijgewoond, Grevenbroich vorig jaar en net onder Berlijn dit jaar.

Dit jaar sowieso de TT van Assen. WSBK hoop ik mee te kunnen pakken, maar dat staat niet vast. Zal vanuit mijn werk ook het e.e.a. aan circuits afreizen in centraal en Oost-Europa, maar dan niet op de motor maar met de bedrijfsauto. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan