Zijn er ook goede motorbladen ?!

Ronald Voncken

MF veteraan
5 jan 2002
1.746
0
Posterholt
Ik krijg toch zo de sch..t van die motorbladen.

Altijd maar van die algemene \'wat ben je mooi\' verhalen over nieuw uitgekomen fietsen.

Waarom zie ik nooit eens echte testen waar je als motorrijder echt iets aan hebt.

Waarom gaan ze niet eens alle beschikbare sportbanden op één sportfiets testen onder diverse omstandigheden.
Of alle in nederland verkrijgbare slip-on dempers testen met alle voor- en nadelen per demper op een rijtje, om maar eens een paar voorbeelden te noemen.
 
Ben ik toch gelukkig niet de enigste, kheb net moto73, én kickxstart opgezegd!, allemaal dezelfde slijmkoek wat mij betreft., ook motor wat ovrblijft vind ik een doorsnee slijmblad, doch ik kan toch ook niet alles afzeggen, dit blad had gewoon geluk met de \"loting\".
 
Ik vind de Promotor en de Kicxstart altijd wel lekker om door te lezen.
Ik kan me wel voorstellen dat als je al wat langer motor rijd niet alles meer even interessant is, maar ik vind dit de twee beste.

greetz,

Noeky
 
De Nederlandse bladen zijn idd shit als je mij vraagt. In de Duitse bladen PS en Motorrad kun je wel nog regelmatig fatsoenlijke testen vinden. Zeker de tune-up van de motoren is in orde. Hier worden dus alle gangbare sportbanden, uitlaten en ander toebehoren op een model motor uitgetest. :}
 
Superbike Magazine kan ik ook wel waarderen. Ook weer Engels trouwens, maar ze verzenden wereldwijd als je een abo wilt.
 
Wat is er mis met Moto73? :X
Trouwens, die verhalen over dat al die nieuwe motoren zo goed zijn zie je ook in de Engelse bladen, wie wil mag een nieuwe motor aanwijzen die slecht is !
 
Ach ja, typisch Nederlands he. Als het uit Nederland komt is het niks, komt het uit het buitenland dan is het geweldig.
 
Wat is er mis met Moto73? :X
Trouwens, die verhalen over dat al die nieuwe motoren zo goed zijn zie je ook in de Engelse bladen, wie wil mag een nieuwe motor aanwijzen die slecht is !
Die nieuwe motoren zijn ook allemaal goed, daar is ook niks mis mee om dat te vermelden.
Slechte motoren bestaan niet, het is gewoon een kwestie van smaak waarvoor je uiteindelijk kiest.

Waar het mij om gaat is, waarom nooit eens goede vergelijkingstesten van banden, uitlaatdempers, vering, remblokken etc.
Daar heb je tenminste wat aan.
 
Ik krijg toch zo de sch..t van die motorbladen.

Altijd maar van die algemene \'wat ben je mooi\' verhalen over nieuw uitgekomen fietsen.

Waarom zie ik nooit eens echte testen waar je als motorrijder echt iets aan hebt.

Waarom gaan ze niet eens alle beschikbare sportbanden op één sportfiets testen onder diverse omstandigheden.
Of alle in nederland verkrijgbare slip-on dempers testen met alle voor- en nadelen per demper op een rijtje, om maar eens een paar voorbeelden te noemen.

mooi he die bladen. Vooral wanneer ze bv een nieuwe R6 testen en gezien zn verbeteringen de \"oude\" bijna afschilderen als een sloopfiets. Maar ja, ze moeten die bladen ergens mee vullen...
 
Wat is er mis met Moto73? :X
Trouwens, die verhalen over dat al die nieuwe motoren zo goed zijn zie je ook in de Engelse bladen, wie wil mag een nieuwe motor aanwijzen die slecht is !
Ik denk dat je in het algemeen kunt stellen dat de Nederlandse motorbladen, zeker in vergelijking met de Engelse, te weinig humor en bravour hebben. Als je kijkt hoe wij hier bijv. met elkaar over motoren en andere onderwerpen praten dan heeft dat een hele andere toon dan Moto 73 en collega\'s. Het is allemaal wat (té) serieus en gezapig waardoor jullie tests ook minder uitgesproken overkomen.
[me]Er schijnt trouwens nog een behoorlijk inferieure motorfiets proudly in de USA gebuild te worden.[/me]
 
Precies, ik denk dat dat een beetje het probleem is. Echt slechte motoren worden er niet meer gemaakt........
 
Waar het mij om gaat is, waarom nooit eens goede vergelijkingstesten van banden, uitlaatdempers, vering, remblokken etc.
Daar heb je tenminste wat aan.

Het is al eerder gezegd, maar als je dit zoekt is er maar 1 blad en dat is het duitse PS. Die doen regelmatig een zgn Tune Up voor een model. De laatste was voor de R6, hebben ze in 2 uitgaven meer dan 20 pagina\'s geschreven over banden, uitlaten, remblokken, schijven, vering, stuurdempers etc. Uitermate interesant. Als je dit leest koop je nooit meer zo maar banden of remblokjes of uitlaatdempers.
 
De verbeterpunten van de motorfiets omschrijven ze op een hele suptiele manier
nadat ze eerst een hele rij pluspunten hebben opgesomt.
Ze durven de machine zeker met de introductie test niet af te kraken omdat ze bang zijn dat ze buitengesloten worden voor verdere testen.

Die bladen zoals de PS en de PB zijn zeker alleen bij de hele grote boekenwinkels te koop wat ik zie ze de laatste tijd erg weinig. Hey ze liggen zekers bij de benz.pompen?
 
Het is al eerder gezegd, maar als je dit zoekt is er maar 1 blad en dat is het duitse PS. Die doen regelmatig een zgn Tune Up voor een model. De laatste was voor de R6, hebben ze in 2 uitgaven meer dan 20 pagina\'s geschreven over banden, uitlaten, remblokken, schijven, vering, stuurdempers etc. Uitermate interesant. Als je dit leest koop je nooit meer zo maar banden of remblokjes of uitlaatdempers.
Is daar een engelse equivalent van?
[me]Investig8or is nie zo goed in duits ;) [/me]
 
Is daar een engelse equivalent van?
[me]Investig8or is nie zo goed in duits ;) [/me]

Nope, maar veel dingen spreken voor zich: Gut is goed en Schlecht is slecht, en vermogensgrafiekjes voor de uitlaattesten spreken voor zich, dus zelfs met beperkte duitskennis kom je al een heel eind.

Volgens mij vindt iedereen die Engelse Bladen leuk omdat die gasten veel schades bouwen (Can I have another one, please). Hun testen zijn ook niet veel beter. Motor lijkt dit over te nemen nu Overzee (ZX6) een Weeink (CBR600RR) tijdens de introductietest gecrashed hebben. Kicxstart was vernieuwend, zij hebben de knee-down hype ingevoerd, maar dat kan tegenwoordig iedere L*L, dus dat nieuwtje is er ook af. Bij Moto 73 wint altijd een Honda (Bulsink) of een Suzuki (Alders) de vergelijkingstesten, dus das ook niets nieuws.

Blijft gewoon over dat je zelf selectief moet kopen en lezen. Lidmaatschappen hebben (op een paar euro korting na) geen enkel voordeel.
 
Die bladen zoals de PS en de PB zijn zeker alleen bij de hele grote boekenwinkels te koop wat ik zie ze de laatste tijd erg weinig. Hey ze liggen zekers bij de benz.pompen?

ik woon in a\'dam en daar liggen SB, PB en fast bikes in de kiosk, niet de bruna ofiets dergelijks. en op het station zijn ze zelfs verkrijgbaar. het zijn allen wel dure blaadjes, maar vol info ...

rubster ...
 
Laatst bewerkt:
Het is net als met Nederlandse vs. Engelse autoprogramma\'s. Hier vinden ze werkelijk alles goed en wint de Hyunkiawoo Accumabira de vergelijkingstest tegen de BMW M3 en de Lamborghini Murciélago omdat je er een energiepremie op krijgt.

Ze durven in Nederland nooit iets negatiefs te zeggen. Vergelijk dat eens met Top Gear, waar ze regelmatig kotsneigingen krijgen als iemand over Opel (Vauxhall) begint.

Het probleem is dat programma\'s (en tijdschriften waarschijnlijk ook) hier zwaar gesponsord worden. Eén kwaad woord en je bent meteen je adventeerders kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan