Zijn er ook goede motorbladen ?!

Back to topic:

Moet zeggen dat Lammert Steinfelder in de laatste Kicxstart zich behoorlijk kritisch uitlaat over de 3 \"nieuwe\" luchtgekoelde Ducati\'s. Heb ik lang niet meer gelezen. Vooral hun SS600 testen met die vrouwtjes vind ik een echte aanfluiting, puur om zich te onderscheiden, maar daarmee wel niveau nul.
Ik ben het HELEMAAL met je eens !!
Wat een aanfluiting zeg vooral die Annemieke ofzow.
Ben ook lid geweest maar toen zij die testen ging doen heb ik me uitgeschreven.
Koen Albers van Moto73 doet het een heel stuk beter en rijd nog best door
 
Nederlandse motorbladen zijn eigenlijk alleen leuk voor de plaatjes. :z

Oh ja, de jaarlijkse circuittest (Sportmotor van het Jaar) van Motor is nog wel aardig.
 
Wat zou jij doen als je een motorjournalist was en je wilde graag ieder jaar weer uitgenodigd worden om het nieuwe type fiets van merk X te testen op een circuit ergen in de zon? Een hele slechte recentie schrijven zodat je volgend jaar zeker niet wordt uitgenodigd! :)
Echt hele felle kritiek zullen ze denk ik nooit geven op een motor die ze mogen testen. Als er al kritische punten worden aangemerkt, dan zullen ze dat heel subtiel doen met daarbij altijd ook de punten waar de motor dan wel goed op scoort.
Werkt het in het buitenland niet ook zo?

isse miscchien wel een idee. Een website met echt onafhankelijke testverslagen van motorfietsen (dus geschreven door iemand die niet door die fabrikant zelf is uitgenodigd en volgend jaar weer lekker in de zon wil rijden op kosten van die fabrikant). Of iets voor een topic op deze site...voor de rubrieken met categorie fiets, subrubrieken per merk en model, waarin iedereen zijn ervaringen met die fiets kan melden?
 
Wat zou jij doen als je een motorjournalist was en je wilde graag ieder jaar weer uitgenodigd worden om het nieuwe type fiets van merk X te testen op een circuit ergen in de zon? Een hele slechte recentie schrijven zodat je volgend jaar zeker niet wordt uitgenodigd! :)

ECHT NIET.

Vooral niet omdat die introductie van de nieuwste supersport modellen altijd plaatsvindt in tropische oorden als het hier - 20 is en wij met z\'n allen achter de computer zitten. 8-) 8-)

Droomberoep, testrijder, vooral omdat je er (gezien de kritieken hier) eigenlijk helemaal niets voor hoeft te kunnen.
 
Testen van nieuwe motorfietsen geeft dus weinig bruikbare info; ze zijn eigenlijk altijd goed op een paar kleine dingetjes na.
En die kleine dingetjes zullen je er niet van weerhouden desbetreffende motor te kopen als je hem echt gaaf vindt.

Maar voor het objectief testen van banden, uitlaten, stuurdempers, kleding, helmen enzovoorts is er dus een duidelijk een markt.
Dus heren redacteuren: Doe er wat mee !
 
Maar voor het objectief testen van banden, uitlaten, stuurdempers, kleding, helmen enzovoorts is er dus een duidelijk een markt.
Dus heren redacteuren: Doe er wat mee !
en wie geeft je dat spul mee voor de test?
niemand dus....

voor duitse en engelse bladen met een veel grotere markt is dat weer een stuk makkelijker dan voor de bladen in dat kleine nederlandse taalgebied.


wat ook de pech is voor motorbladen... alle hete nieuwtjes weet ik al via het internet... geen enkel motorblad heeft nog een scoop....
 
en wie geeft je dat spul mee voor de test?
niemand dus....

voor duitse en engelse bladen met een veel grotere markt is dat weer een stuk makkelijker dan voor de bladen in dat kleine nederlandse taalgebied.


wat ook de pech is voor motorbladen... alle hete nieuwtjes weet ik al via het internet... geen enkel motorblad heeft nog een scoop....

Precies. En wat ook meespeelt is dat de importeur in de UK een vet probleem heeft als hun motoren niet getest worden door de grote bladen als Performance Bikes en Fast Bikes. Het blad wordt door verschrikkelijk veel mensen gelezen, waardoor ze iets onafhankelijker kunnen werken.
 
Ik lees soms performance bikes en dat is gewoon oke (vind ik!). Motor voldoet ook, maar het is altijd hetzelfde. die sportmotortest is best aardig, denk dat het dit jaar wel weer eens leuk kan worden met het nieuwe aanbod in 600 klasse en de nieuwe gixxer 1000 :9~ ..... lijkt mij!

we zullen zien of Appie het weer gaat winnen !?!?
 
Ik lees soms performance bikes en dat is gewoon oke (vind ik!). Motor voldoet ook, maar het is altijd hetzelfde. die sportmotortest is best aardig, denk dat het dit jaar wel weer eens leuk kan worden met het nieuwe aanbod in 600 klasse en de nieuwe gixxer 1000 :9~ ..... lijkt mij!

we zullen zien of Appie het weer gaat winnen !?!?

Ja ik denk dat de sportmotortest dit jaar erg interessant wordt.
Dit jaar is het moeilijk te raden:

klasse tot 750 CC: CBR600RR, ZX-6R of de R6? Of toch de 749?
Klasse boven 750cc: GSX-R1000, RSV mille R, duc 999, of misschien zelfs wel de ZX-10R (waarom hoor ik daar niks meer over? Die komt dit jaar toch ook?)

Ik vermoed dat de CBR600RR en de Duc 999 het worden. Maar wie ben ik... :+
 
Op dinsdag 07 januari 2003 23:21 schreef GuZ het volgende:en wie geeft je dat spul mee voor de test?
niemand dus....

Een organisatie als bijv. een consumentenbond, die testen toch ook vanalles, van broodroosters tot wasmachines.....
Waarom zou een gerenomeerd motorblad in nederland dat niet voor elkaar kunnen krijgen met banden, helmen enz..

Misschien zouden een aantal bladen moeten fuseren om een sterkere positie te creëren t.o.v. de importeurs.
 
Een organisatie als bijv. een consumentenbond, die testen toch ook vanalles, van broodroosters tot wasmachines.....
Waarom zou een gerenomeerd motorblad in nederland dat niet voor elkaar kunnen krijgen met banden, helmen enz..

Misschien zouden een aantal bladen moeten fuseren om een sterkere positie te creëren t.o.v. de importeurs.

Inderdaad, fabrikanten/importeurs hebben er ook belang bij, tenminste als ze overtuigd zijn van de kwaliteiten van hun produkt. Als uit een vergelijkende bandentest merk A als super en merk B als bagger uit de bus komt, zal merk A er een hoop van verkopen en merk B eens na moeten denken (of zijn ze daar soms bang voor?). Maar dan vrees ik toch weer dat de Nederlandse markt gewoon te klein is voor een fabrikant/importeur om hier veel tijd en geld in te steken.
 
Op woensdag 08 januari 2003 07:11 schreef Ronald Voncken het volgende:Misschien zouden een aantal bladen moeten fuseren ...

Bij Moto73 en Motor gaat dat ook nog wel eens gebeuren hoor. Ze hebben dezelfde uitgever nu en zitten volgens mij nu ook op dezelfde locatie (Almere). Is slechts een kwestie van tijd dat ze samengaan lijkt mij.
 
Een organisatie als bijv. een consumentenbond, die testen toch ook vanalles, van broodroosters tot wasmachines.....
Waarom zou een gerenomeerd motorblad in nederland dat niet voor elkaar kunnen krijgen met banden, helmen enz..

Misschien zouden een aantal bladen moeten fuseren om een sterkere positie te creëren t.o.v. de importeurs.
nogmaals... de kosten wegen niet op tegen wat het zou opleveren...
en waarom zou je, in nederland koopt je toch gewoon wat sjemene en consorten je voorkauwen bij yorin(sane)....

een broodroostertje lul je ook iets makelijker los he?
 
Zouden de heren van de Nederlandse Motorbladen ook dit forum lezen??
Gratis marktonderzoek, lijkt me toch dat ze hier hun voordeel mee kunnen doen.

Oproep aan meelezende motorbladmedewerkers:

Doe eens mee in deze discussie (of zjn jullie anoniem al aanwezig?)
 
Zouden de heren van de Nederlandse Motorbladen ook dit forum lezen??
Gratis marktonderzoek, lijkt me toch dat ze hier hun voordeel mee kunnen doen.

Oproep aan meelezende motorbladmedewerkers:

Doe eens mee in deze discussie (of zjn jullie anoniem al aanwezig?)
de MOTO73 zeker wel, want die hadden zelfs naar Motormaf.nl een meeltje gestuurd dat het ingescande artikel over MarkTT van de server verwijderd moest worden i.v.m. auteursrecht enzo |( |( |( :( :( :(


Kicx zuigt vanwege hun commerciele drang en verloedering
Moto73 zuigt vanwege hun arrogantie
 
de MOTO73 zeker wel, want die hadden zelfs naar Motormaf.nl een meeltje gestuurd dat het ingescande artikel over MarkTT van de server verwijderd moest worden i.v.m. auteursrecht enzo |( |( |( :( :( :(


Kicx zuigt vanwege hun commerciele drang en verloedering
Moto73 zuigt vanwege hun arrogantie
Dat viel mij idd ook op bij de Kickxstart, op hun beursstand lijkt het meer op een T-shirt verkooppunt dan een (sportief) motorblad voor (sportieve) motorrijders. Was vorig jaar op een Kickxstart circuitdag op Zolder, waren die eikels er niet eens zelf. Heb ze overigens geen seconde gemist. :Z
Snap sowieso niet dat al die motorbladen toch graag zo compleet mogelijk willen zijn; dwz ieder soort motorrijder willen bedienen. Een écht Supersportblad is er volgens mij niet terwijl er toch zat SS-rijders zijn. Blijft natuurlijk wel moeilijk, zoals GuZ al zei, om in zo\'n kleine markt een vet blad te maken dat onafhankelijk tov importeurs kan testen en schrijven. Hetzelfde verwijt kan je trouwens de Nederlandse muziekvakbladen (Music Maker bijv.) óók maken, maar dat is een heel ander verhaal.......
 
Je kan toch ook een ingezonden broef sturen en daarin gaan zeuren om een T-shirt? Volgens mij krijg je er dan eentje opgestuurd! Altijd goed voor onder een trui ofzo!
 
Je kan toch ook een ingezonden broef sturen en daarin gaan zeuren om een T-shirt? Volgens mij krijg je er dan eentje opgestuurd! Altijd goed voor onder een trui ofzo!

Heb ik ook wel eens gedaan, beetje kritiek geleverd op de verloedering van het blad (teveel BMW\'s enzo). Kreeg ik dus mooi geen T-Shirt en werd een beetje afgezeken in hun commentaar.

Het beste van Kicxstart vond ik hun Kicxtour. Jammer dat ze daar mee gestopt zijn. Vielen trouwens wel veel slachtoffers tijdens deze tripjes, wat natuurlijk voor hun weer geen goede reclame was.
 
Er zou in Nederland een goed blad moeten komen \"alleen\" voor de sportrijder.Hier in goede testen van allerlij sportfietsen accesoires..etc:,er is veel behoefte aan z\'n blad.Testrijders genoeg in Nederland ;) ,die het zelfs gratis willen doen *D
De TT word ruim bezoekt...liefhebbers genoeg dacht ik zo ;) ....dus..(op die zuipschuitjes na dan :( )
In dat zelfde blad dus veel aandacht voor GP/WKSBK/SS/BSB/AMASBK/NK/ENDURANCE..met genoeg foto\'s en vooral goede achtergrondinformatie.Op tv word de laatste tijd genoeg aandacht gegeven aan de gp/sbk...maar geen leuke achtergrond informatie.(het is te kort)
B.v een coureur/team tijdens een GP/sbk of wat dan ook van begin tot het eind volgen..leuk voor de \"echte\" \'liefhebber.
Het blad Motograndprix was een waanzinnig goed/mooi blad...dit in samenwerking met Moto 73...wat is de reden van het niet meer voortzetten van dit blad?
Voor zo\'n maandblad heb ik best wel 50/60 eurotjes(als het maar goed is) per jaar voor over.
Advertentiebijlage\'s zou een bron van inkomsten moeten zijn voor de financien die nodig zijn.
Op www.racesport.nl heb ik hier wel eens wat van gelezen(of was het hierroo :? ) of er intresse zou zijn voor zo\'n blad...de redactie van die site is/zijn echte raceliefhebber(s)....dus :} Hun site zou dan voor de kleine nieuwtjes in de lucht moeten blijven.

Er bestaat al enige tijd zo\'n blad in Nederland voor de F1 liefhebber....nu wij nog :) .
 
Ze lezen mee...

Procucten loskrijgen is het punt niet; het is ook nog zaak er iets zinnigs mee te doen, en dan wordt het al gauw een stuk moeilijker. En dan komt er ook nog eens bij dat ook die producten steeds beter worden. Hoe wilde je trouwens bijvoorbeeld een helm testen? Opzetten en er hard mee tegen de muur rennen? Dus als je het niet meer na kan vertellen is de helm niet goed. Heb je weer geen artikel....
 
Er bestaat al enige tijd zo\'n blad in Nederland voor de F1 liefhebber....nu wij nog :) .

Verschil is dat F1 bij \"Jan Rap en z\'n maat\" populair is. Elke brave huisvader kijkt F1 om \'s maandags op het werk mee te kunnen praten. Ik heb de indruk dat dat bij motorsport niet het geval is en dus de beruchte aantallen wel weer erg laag zullen blijven, dus niet interessant voor de heren uitgevers.

Maar het lijkt mij wel een heel goed voorstel.
 
Ze lezen mee...

Hoe wilde je trouwens bijvoorbeeld een helm testen? Opzetten en er hard mee tegen de muur rennen? Dus als je het niet meer na kan vertellen is de helm niet goed. Heb je weer geen artikel....

Nou, vroeger (ik weet niet of ze het nog steeds doen) hield MOTORRAD een super uitgebreide helmtest. Met crashtest en geluidsmetingen etc. Dara had je echt wat aan.

Hoe dacht je trouwens dat fabrikanten of keuringsinstanties helmen testen?? Nou?
 
Er zou in Nederland een goed blad moeten komen \"alleen\" voor de sportrijder.Hier in goede testen van allerlij sportfietsen accesoires..etc:,er is veel behoefte aan z\'n blad.Testrijders genoeg in Nederland ;) ,die het zelfs gratis willen doen *D
De TT word ruim bezoekt...liefhebbers genoeg dacht ik zo ;) ....dus..(op die zuipschuitjes na dan :( )
In dat zelfde blad dus veel aandacht voor GP/WKSBK/SS/BSB/AMASBK/NK/ENDURANCE..met genoeg foto\'s en vooral goede achtergrondinformatie.Op tv word de laatste tijd genoeg aandacht gegeven aan de gp/sbk...maar geen leuke achtergrond informatie.(het is te kort)
B.v een coureur/team tijdens een GP/sbk of wat dan ook van begin tot het eind volgen..leuk voor de \"echte\" \'liefhebber.
Het blad Motograndprix was een waanzinnig goed/mooi blad...dit in samenwerking met Moto 73...wat is de reden van het niet meer voortzetten van dit blad?
Voor zo\'n maandblad heb ik best wel 50/60 eurotjes(als het maar goed is) per jaar voor over.
Advertentiebijlage\'s zou een bron van inkomsten moeten zijn voor de financien die nodig zijn.
Op www.racesport.nl heb ik hier wel eens wat van gelezen(of was het hierroo :? ) of er intresse zou zijn voor zo\'n blad...de redactie van die site is/zijn echte raceliefhebber(s)....dus :} Hun site zou dan voor de kleine nieuwtjes in de lucht moeten blijven.

Er bestaat al enige tijd zo\'n blad in Nederland voor de F1 liefhebber....nu wij nog :) .

R1beest, niet elke serieuze Motorsportliefhebber is ook berijder van een SS-motor hoor. Ik ben zelf een enorme liefhebber van het volgen motorsport maar heb zeer bewust gekozen voor een all-road. Er zijn zelfs vele motorsportliefhebbers die niet eens een motorrijbewijs hebben, en die ook niet van plan zijn er eentje te behalen!
 
Ze lezen mee...

Procucten loskrijgen is het punt niet; het is ook nog zaak er iets zinnigs mee te doen, en dan wordt het al gauw een stuk moeilijker. En dan komt er ook nog eens bij dat ook die producten steeds beter worden. Hoe wilde je trouwens bijvoorbeeld een helm testen? Opzetten en er hard mee tegen de muur rennen? Dus als je het niet meer na kan vertellen is de helm niet goed. Heb je weer geen artikel....
Dacht voor de helmtest eigenlijk meer aan de KLPD.....

De huidige bladen zouden eens hun best moeten doen om vlotter en origineler te zijn, zich wat meer van hun collega\'s onderscheiden. Dit kan voor een deel via de inhoud en de rest is gewoon een eigen stijl ontwikkelen. (ik weet dat dit niet zo eenvoudig is) Momenteel heeft het bladenaanbod erg veel van het poldermodel weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan