Zijn er ook goede motorbladen ?!

Dat geeft anders niks hoor, maar heeft dat bedrijfje ook voldoende middelen om iets op poten te zetten?


..trouwens, we kunnen het ook omdraaien, een web-based blad..... Neeneeneeneenee, toch niet, ik vind motormaniacs toch ook niet het schoolvoorbeeld van overzicht en professionalitieit....en nou krijg ik ruzie.....
 
We hebben alles in huis om iets op poten te zetten, behalve geld ;-) Maar het ontwerpen en uitvoeren van een website kost niks. Willen we er natuurlijk wel graag een vermelding naar de maker the Dutch Homepager op plaatsen. hosting kunnen we ook regelen, maar i.v.m. kosten Voor datatraffic zou ik met mijn vennoot in dat hostingbedrijf Rdot internetdiensten moeten overleggen of dat kan zonder dat het ons een hoop geld gaat kosten. Maar er is vast wel iets te bedenken om het in ieder geval kosten dekkend te maken en toch echt onafhankelijk te blijven. Maar dat zijn zo van die dingen die vooraf goed moeten worden besproken. Maar mijn medewerking wat betreft ontwerp en uitvoering van een website wil ik graag kosteloos (onder bepaalde voorwaarden...niet dat ik veel werk doe en iemand anders er later goede sier mee maakt en er geld aan verdiend) aanbieden.

Kijk maar eens op de websites of je vindt dat we voldoende in huis hebben ;)
Ik hoop dat jullie met name de motorwebsites die we hebben ontworpen, uitgevoerd en beheren wel OK vinden.
 
Probleem is alleen: ik heb het over professioneel... met geld dus....als loon zeg maar....wordt gelijk een ander verhaal, niet?
 
Nog effe doorverzinnen dan maar...

Damn, we hebben animo, we hebben zat goede ideeën, en dan zou het tóch niet lukken?
 
Ik weet het, maar het belanagrijkste onderdeel is dus nogal moeilijk. Na de beschermingsfactor komt bij mij pasvorm en dat is zo persoonlijk dat ieder daar voor zichzelf achter moet komen. En daarna kan je dus alleen maar op die andere zaken letten. Ik ken die test, dus scannen is niet zo nodig. Voor mij dan. Laatste promotor staat een anticondensmiddelentest in. Heb je ook wat aan. Is dat een beetje wat je zou willen dan?


Zo´n test lijkt me voor veel mensen erg nuttig ja.
Zelf heb ik al een pinlock op mijn helm dus is het voor mezelf niet meer nodig.
 
De Belgische bladen stellen ook weinig voor.
Motorweek2: Bedoelingen zijn goed, maar uitwerking is véél minder. Een beetje Kicxstartachtig.
Motoren en Toerisme: Voor zijn doelgroep (mensen die met BMW\'s hoteltrips maken) een zeer goed gemaakt magazine.Saai en braaf.
Motorrijder: Bloedeloos blad wat nog steeds profiteert van het feit dat het ooit het enige was.
Motorgazet: Richt zich vooral op motorcross.
Feit is verder imho dat alle motorbladen zich zullen moeten herbronnen. Wat heb aan een weetje dat ik al zes weken weet? Lijkt me eerder een vergeetje.
 
Dat is het probleem van de huidige snelle informatievoorziening. Zelfs als de bladen het feitelijk eerder weten, is de kans dat ze het nog steeds eerder weten tegen de tijd dat het in de winkel ligt tamelijk klein, omdat daar nou eenmaal een poos tussen zit. In die periode weet het merendeel het ook wel, en lijkt het dus alsof ze weer eens achter de feiten aanhobbelen.
 
Zouden de heren van de Nederlandse Motorbladen ook dit forum lezen??
Gratis marktonderzoek, lijkt me toch dat ze hier hun voordeel mee kunnen doen.

Oproep aan meelezende motorbladmedewerkers:

Doe eens mee in deze discussie (of zjn jullie anoniem al aanwezig?)

Wel een beetje blijven opletten he ! :z
 
how_not_to_wheelie.jpg


Fastbikes style
 
Nehee PERFORMANCE BIKES !!!!!!!!!!!!!!! beter en meer humor dan alle nederlandse belgische en duitse bladen bij elkaar (Sorry no hard feelings) je moet natuurlijk wel een beetje engels kennu lesu :]
 
Heel voorzichtig en als antwoord op de vraag van The One: Ik lees in elk geval mee omdat ik het allemaal erg leuk vind wat er op het forum gebeurt. Voor de anderen kan ik niet spreken, maar wij maken Motor emotion. Dat is gewoon het blad dat we zelf leuk vinden. Met alle beperklingen van dien overigens. Blijkbaar zijn alle andere Nederlandse (motor)bladen zwaar adverteerders afhankelijk. Wij zijn lezersafhankelijk. De eerlijkheid gebied te zeggen dat wij hier undercover vanuit de Achterhoek natuurlijk minimale overheadkosten hebben. Dit is feitelijk een regionaal familiebedrijf en bladen als Moto73 en Motor hebben hun raad van bestuur in Finland. Dat kost euri... Moeilijk om in te schatten hoever de verplichtingen bij andere bladen gaan. Wij maken zonder veel pretenties verhaaltjes over motoren die we leuk vinden. Daar komen wel eens advertenties bij, maar de 'advertentieverkoop' is iets wat we er wat tussendoor doen. Als er tijd is. Hmmm, jammer genoeg niet veel tijd. Geld is immers het belangrijkster dat er is. Daarom heet het ook geld... Allemaal onzin. Schik is het belangrijkste! Ik vind customs en choppers maar niks. Dus die komen er niet in. Heel blij vinden we onze verhalen dus beter dan welke advertentie dan ook en het liefst heb ik gewoon dealer- of handelarenlijstjes als advertenties. Maar ik kan me voorstellen dat zware adverteerders 'eisen' stellen. En een betaalde excursie naar een zonnig eiland is natuurlijk geen werk, maar feest. Zelf heb ik dat 1x meegemaakt maar ik doe het niet meer. Kost gewoon teveel tijd en de TDM900 waar ik over praat heb ik later met netzoveel lol langs de IJsseldijken gereden. Sorry. Lang verhaal. Maar er werd een soort van om gevraagd .
 
Aanvullend nieuws over het belang van adverteerders: Hans van Roadrunner Motoren in Rheden vertelde dat hij in Motor emotion adverteert omdat de advertenties van zaken zoals de zijne -ambachtelijke motorzaken, geen leden van een keten of zo- in de al lang bestaande bladen 'verzuipen' in het advertentie aanbod. Maar inmiddels heb ik uitgevogeld hoeveel inkomsten advertenties kunnen genereren. Zo hé, dan heb je helemaal geen lezers nodig ! Erg leerzaam allemaal
 
Morgen komt er een erg goed motorbald uit ;) De moto73, daar staan Arian en ik in, we hebben een stunttest op de Tuono gedaan :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan